חשיבות מהירות עליית האתר בקידום אתרים

פורסם 29 יולי, 2015
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
חשיבות מהירות עליית האתר בקידום אתרים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כללי

למהירות של עליית האתר יש השפעה על מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. המהירות הינה פרמטר חשוב מאוד משום שגוגל פועל בהתאם לחוויית המשתמש וידוע כי כאשר האתר עולה באיטיות המשתמש מאבד את הסבלנות וזונח את האתר לטובת שפע האתרים האחרים (סביר להניח כי גם אתם חשתם תסכול כאשר אתר כלשהו לא עלה באופן מהיר ונאלצתם לחכות)- כך שככל שהאתר נגיש יותר עבור קהל הגולשים- כך יהיה מיקומו גבוה יותר.

אז איך נוכל לשפר את מהירות האתר?

אם יש לכם אתר ישן או במידה ואתם בדיוק בונים אתר, חשוב שתבצעו מספר החלטות חשובות אשר ישפרו את מהירותו- כמובן שבמידה ואתם נמצאים בשלבי הבנייה מצבכם טוב יותר משום שעדיף להתחיל את התהליך בצורה נכונה במקום לתקן- אך גם אם האתר שלכם ישן חשוב שתבצעו את הפעולות הללו שכן הן יסייעו לכם בהמשך.

אז מהן הפעולות שיהיה עליכם לבצע?

בחירת חברת אחסון אתרים איכותית: ראשית, יהיה עליכם לבחור בחברת אחסון אתרים איכותית. אחסון אתרים יכול לעלות מספר דולרים או אלפי דולרים אך חשוב לדעת כי מדובר על שוק פרוץ ולא רצוי להתפשר על החברה גם אם המחיר שהיא גובה נמוך יותר משאר המחירים של החברות. חברת אחסון שאינה איכותית תגרום לאתר שלכם לעלות באופן איטי- דבר אשר יעצבן את הלקוחות ויחשוף את האתר להתקפות ופריצות, לכן יש לבדוק היטב את החברה אשר מספקת לכם שירותי אחסון אתרים.

תבנית העיצוב: פרמטר נוסף אשר משפיע על מהירות עלייתו של האתר הינו תבנית העיצוב. במידה והאתר שלכם מתבסס על רקע בעל צבע הוא יהיה מהיר מרקע אשר מתבסס על תמונה. חשוב לוודא כי קבצי הגרפיקה מסודרים באופן נכון ומתאימים לרשת. כמו כן, יש לבצע אופטימיזציה אשר שומרת על האיכות של האתר.

שרתים: נוסף על כך, רצוי להשתמש ברשת השרתים CDN- בצורה זו יהיה ניתן להגביר את המהירות של השרת. ניתן למצוא רשתות מסוג זה בתשלום או בחינם.

התקנת תוספים: כמו כן, יש להתקין תוספים אשר מאיצים את מהירות האתר- הדבר דורש ידע טכני משום שבמצבים בהם ההגדרות אינן נכונות עלולות להופיע בעיות- תבנית העיצוב עלולה להישבר, התצוגה עלולה להשתבש ועוד. כדי לקבל תוצאות טובות רצוי להתקין את האתר על שרת IP ייחודי ולהתקין עליו מודול אשר נקרא Memcached.

Cloudflare – נוסף על כך מומלץ להיעזר בשירות Cloudflare אשר משפר את רמת האבטחה של האתר ומסייע להאצתו. חשוב כי יש לבדוק פרטים נוספים משום שכל אתר מגיב בצורה שונה.

אל תעזבו אותי- תישארו באתר!

לפי מחקרים שבוצעו בנושא התגלה כי משתמשים רבים עוזבים אתרים שעלייתם איטית תוך 4 שניות בלבד, אין מה לעשות- בעידן המהיר בו אנו חיים אין לאף אחד סבלנות לחכות מעבר לזמן הקצר הזה ולכן החשיבות של המהירות גבוהה כל כך, כך שאם יש לכם אתר- יהיה עליכם להשקיע בדבר.

אתר שעולה במהירות, מעוצב כראוי ומכיל תכנים איכותיים (אשר מתחדשים מתקופה לתקופה) יגרום לגולשים להישאר והלקוחות שלכם יגדלו, דבר אשר ישפיע על היחס של גוגל. במידה ויכנסו לאתר גולשים רבים עשוי גוגל למקם את האתר במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש- דבר אשר ישפיע שנית על כמות הגולשים ויגדיל אותה. בחירת חברת אחסון איכותית, התקנת תוספים, בחירת תבנית עיצוב מתאימה וכו' יסייעו לכם להגיע אל התוצאות הרצויות.

Scroll to top caret