עדכון אלגוריתם בגוגל: חיפושים חסומים

מעכשיו המידע על חיפושים שגולשים רשומים מבצעים בגוגל יהיה חסום

באוקטובר 2011 הודיעה גוגל על שינוי במדיניות שלה, שינוי בעל השפעות רבות משמעות על קידום אתרים אורגני: מעתה, גולשים רשומים שמבצעים חיפוש בגוגל ונכנסים לאחד האתרים שעלו בתוצאות החיפוש יועברו אוטומטית לגרסת ה-SSL של האתר. לטענת גוגל, העדכון נועד להגן על פרטיותם של הגולשים, אולם מומחי קידום אתרים רבים מעריכים כי בהחלט ייתכן שלגוגל יש גם אינטרסים משלה, וכי לעדכון הנ"ל יש השפעה מזיקה על קידום אתרים אורגני.

מדוע העדכון משפיע על קידום אתרים?

לפני כניסת העדכון לתוקף, בעלי אתרים ומומחי קידום אתרים שנשכרו על ידם, יכלו לראות את מילות המפתח שהקלידו הגולשים השונים ובעצם הובילו אותם לאתר שלהם. מידע זה הוא יקר ערך על-מנת לבצע קידום אתרים אורגני, שכן בזכותו יכלו בעלי האתרים ומומחי התוכן לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר בתחום שלהם, ובהתאם לספק לגולשיהם תוכן איכותי בנושא. חשוב להדגיש כי העדכון רלוונטי רק עבור גולשים רשומים ומחוברים לחשבון שלהם בגוגל ברגע החיפוש, וכי הוא אינו חל על גולשים המגיעים לאתר מסוים דרך מודעות שפורסמו בגוגל אדוורדס.

המידע שמעתה גוגל מסתירה אותו מבעלי האתרים הוא כאמור רב חשיבות מבחינת קידום אתרים. בלעדיו לא ניתן לחשב בצורה מדויקת יחסי המרה, לדעת מהם הביטויים והמילים הרלוונטיות ביותר מבחינת הגולשים ושבקידומן כדאי להשקיע, ובאופן כללי כיצד לנהל ביעילות קמפיין קידום אתרים.

בהודעת אנשי גוגל נכתב כי עבור רוב האתרים, מדובר בלא יותר מכ-10% מכלל הגולשים (שכן השאר אינם רשומים), כלומר רוב המידע הרלוונטי עדיין יהיה זמין עבור בעלי האתרים ומומחי קידום אתרים – אולם המאמצים הרבים שמשקיעה גוגל כדי "לפתות" גולשים להירשם תגרום, סביר להניח, לכך שאחוז הגולשים הרשומים יצמח בהתמדה, ובעקבות כך בעלי האתרים יישארו עם פחות ופחות מידע לגבי החיפושים שהביאו תנועה לאתרים שלהם. גם התחליף שמציעה גוגל – מקבץ מילות המפתח שמספק ה-Google Webmaster Tools – אינו מספק מומחי קידום אתרים, שכן הוא אינו מדויק מספיק, כך שהעדכון מהווה פגיעה של ממש בתחום קידום אתרים אורגני.

אז מהן הסיבות האמיתיות לעדכון החדש?

  1. לא לספק למתחרות של גוגל בתחום פרסום המודעות (ובעיקר Chitika ו- Chango) מידע שמאפשר להן להציע מודעות מוכוונות מטרה ואפקטיביות במיוחד.
  2. קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן הם בסופו של דבר, מוצרים מתחרים. קידום אתרים ממומן (באמצעות גוגל אדוורדס) הוא מוצר שמכניס לגוגל הרבה כסף, קידום אתרים אורגני, לא – כך שאין פלא כי גוגל מנסה להפחית את מידת האפקטיביות של קידום אתרים אורגני ובכך בעצם לחזק את האטרקטיביות של קידום אתרים ממומן.
  3. חברות רבות עושות שימוש במידע על מילות המפתח שמקלידים גולשים ומציעות שירותים בנושא. לגוגל יש אינטרס ברור לחסום את פעילותן שכן מדובר במתחרות שלה.
  4. פרטיות גולשים היא נושא טעון – וגוגל מנסה להרוויח נקודות זכות כשהיא מצהירה כי היא דואגת לכך.

גוגל, כאמור, בחרה להדגיש את הסיבה האחרונה ולהבליט את דאגתה לפרטיות הגולשים, אולם היא נמנעת מלספק את אותה הגנה לגולשים המגיעים לאתרים שונים דרך המודעות שפורסמו בה. במקביל, פוגע הצעד החדש בתחרותיות ובתחום קידום אתרים אורגני – כך שקל להבין מדוע העדכון כה שנוי במחלוקת.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  1. מאת טורל:

    היי, אחלה פוסט, תודה