מחקר מילות מפתח – חלק ב’

פורסם 28 דצמבר, 2009
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מחקר מילות מפתח – חלק ב’
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

קיימים באינטרנט כלים רבים לביצוע מחקרי מילות מפתח אך רובם בתשלום ואינם מדויקים כמו כלי מילות המפתח של גוגל, כלי זה שולף את נתוני החיפוש ישירות ממנוע החיפוש ולכן כלי מילות המפתח של גוגל הינו הכלי המדויק והמקצועי ביותר לביצוע מחקרי מילות מפתח והשימוש בו הוא בחינם.

בשלב הראשון במחקר מילות המפתח שלנו ביצענו סיעור מוחות ועל ידו מצאנו מספר מילות מפתח, (רובן גנריות) שיכולות לשמש אותנו באתר המדובר. כעשיו ניגש לכלי מילות המפתח שלי גוגל.

כלי מילות המפתח של גוגל

הרעיון הוא למצוא עוד מילות וביטויי מפתח בנוסף לאלו שמצאנו בשלב סיעור המוחות ולראות זה מילות מפתח אכן משמשות את קהל היעד לצורך חיפוש בגוגל אחר המידע שאנו מציעים, כלי מילות המפתח של גוגל נותן לנו שתי אפשרויות למציאת מילות מפתח נוספות:

  • הדרך הראשונה היא להשים את מילות המפתח שמצאנו בשלב סיעור המוחות בתיבת הטקסט שכותרתה "מילה או ביטוי" ואז נלחץ על כפתור ה- "חפש".
  • הדרך שנייה תשמש אותנו כאשר נתקענו בשלב סיעור המוחות ולא ממש הצלחנו להעלות מילות מפתח רלוונטיות, פשוט ניקח את כתובת האתר (ה- URL) ונדביק אותה בתיבת הטקסט שכותרתה "אתר אינטרנט" ואז נלחץ על כפתור ה- "חפש" וכלי מילות המפתח למעשה יציע לנו את מילות המפתח שהוא חושב שהן הרלוונטיות ביותר עבור האתר שלנו. השימוש בדרך השנייה של הכנסת כתובת האתר היא לרוב פחות מדויקת ולכן אמליץ לכם לדבוק בראשונה "מילה או ביטוי".

שימוש בכלי מילות המפתח

תכניסו את מילות המפתח שמצאתם בתיבת הטקסט בדף הראשי של כלי מילות המפתח של גוגל המתאימה ותוך שנייה תופיע לכם רשימה של מילות מפתח שגוגל מחשיב כרלוונטיות עבורכם.

לרשותכם מספר פילטרים שיעזרו לכם על מנת לחדד את החיפוש ולרדת לרזולוציה המתאימה לכם. קודם כל מומלץ עם קבלת מילות המפתח לשנות את רמת ההתאמה של תוצאות החיפוש מהתאמה נרחבת להתאמה מדויקת לביטוי, זאת על מנת שתישארו ממוקדים.

התאמה נרחבת תעלה עבורכם ברוב המקרים מעל 20 מילות חיפוש, דבר שיקשה עבורכם את תהליך ההעדפה והניפוי בשלב מאוחר יותר. מילות המפתח מופיעות בעמודה הראשונה ונתוני החיפוש מופיעים בעמודות הבאות.
עם לחיצה על כותרת של עמודה מסוימת תוכלו למיין את נתוני החיפוש בסדר עולה או יותר, כמו כן תוכלו להוסיף פרמטרים שונים שעל פיהם מעניין אתכם לאמוד את מילות המפתח שמצאתם.

סידור מילות המפתח שמצאנו

לאחר ששיחקתם מעט עם כלי מילות המפתח ואפשרויות המיון שבו, בוודאי הגעתם למצב שמופיעות למולכם כ 15-30 מילות מפתח פחות או יותר כאשר אם תגללו למטה תגלו עוד מילות מפתח שגוגל חושב שעלולות להתאים לכם באופן חופשי יותר.
כעת נוריד את רשימת מילות המפתח לתוכנת ה- Excel. (ביצוע ההורדה: "הורד" >> "הורד הכול" >>" "csv for excel >> "שמור קובץ"). כאשר נתוני מילות החיפוש פרוסות עבורכם במסמך אקסל, קל יותר להעריך כל עמודה ואת הנתונים השונים ולנתב אותם לאסטרטגיית קידום האתר שלכם.

לאחר ביצוע שני השלבים הראשונים: מחקר מילות מפתח – חלק א' ומחקר מילות מפתח – חלק ב' תוכלו להתקדם לחלק השלישי שעוסק בהערכת התחרות על קידום מילות המפתח שמצאתם וניפוי נכון של מילות המפתח הלא רלוונטיות עבור האתר שלכם.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ