איך לתזמן את הפוסטים במדיה החברתית

פורסם 20 פברואר, 2014
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
איך לתזמן את הפוסטים במדיה החברתית
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק וטוויטר, הן כבר מזמן לא רק דרך ליהנות מאינטראקציות חברתיות אלא גם אופציה אפקטיבית למדי עבור חברות ועסקים המעוניינים להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים, ובהתאם יותר ויותר משאבים מוקדשים לשיווק במדיה החברתית.

אולם בדרך לחשיפה אפקטיבית לעיני גולשים רבים, ניצב מחסום שלא קל לצלוח אותו ואשר מרתיע רבים וטובים מלהשתמש בשיווק ברשתות החברתיות: הזמן הרב שיש להקדיש להעלאת תוכן בעל ערך לפייסבוק ולטוויטר. בנוסף, התנהלות לא נכונה בתחום זה הופכת במקרים לא מעטים את השימוש ברשתות החברתיות לשם קידום מטרות העסק לבלתי יעיל, ובסופו של דבר לכזה שהופך לפחות ופחות נפוץ עד שנזנח לחלוטין. תורמות לכך שתי סיבות – האחת, השקעת זמן רב בכתיבת תוכן מקורי ובפרט בחיפוש אחר רעיונות לתוכן שכזה, והשנייה, כל גיחה קצרה על מנת להעלות סטטוס עלולה להפוך לשהות ממושכת, שהרי כולנו מודעים לעד כמה ממכר עלולים להיות פייסבוק וטוויטר.

אבל, חשוב לדעת, אפשר לפרסם ברשתות חברתיות תוכן רב בעל ערך מוסף אמיתי לגולשים גם בלי לבזבז שעות ארוכות ויקרות מדי יום.

שלל תכנים בעלי ערך – במרחק לחיצת כפתור

בעלי עסקים רבים סבורים כי הם חייבים לפרסם אך ורק תוכן מקורי פרי מקלדתם – ולא כך הוא. הלקוחות שלכם ישמחו להיחשף גם לתכנים שיצרו אנשים אחרים, כל עוד הם מספקים להם תועלת של ממש. איך נהנים מגישה מהירה לשלל תכנים מרגשים/ משעשעים/ מעוררי מחשבה/ מציגים זווית ראיה מקורית על נושא בוער/ מעשירים את ידיעותיהם של הגולשים? באמצעות RSS.

RSS הוא כלי פשוט ונפוץ מאוד בשימוש, המאתר פוסטים חדשים, כתבות שזה עתה התפרסמו ומידע עדכני משורה ארוכה של מקורות נבחרים ומציג אותם במרוכז.

כל בעל עסק שרוצה להעניק לגולשים תכנים איכותיים צריך לנסות להיכנס לראשם של הלקוחות הפוטנציאליים שלו ולהבין מה הם מחפשים ומה מעניק להם ערך אמיתי. על סמך תשובות לשאלות הנ"ל, יכול בעל העסק לאתר מבחר רחב של אתרים, בלוגים ושאר מקורות שבהם ניתן למצוא מענה לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים, לצרף אותם לחשבון ה- RSS שלו – ובכך ליצור מאגר של תכנים שקהל היעד שלו ישמח לקבל ממנו (מומלץ להעניק קרדיט למקור ממנו נלקח כל תוכן).

על מנת שדרך זו אכן תוביל לפרסום בעל ערך בפייסבוק ו/או בטוויטר, אין די באיסוף התכנים כמובן אלא צריך גם לעבור על ה- RSS ולברור מתוכו את אלה המתאימים ביותר. מומלץ לקבוע פרק זמן קבוע בן חצי שעה בשבוע שיוקדש לקריאת כל הדברים שהצטברו ב- RSS ומיונם.

העלאת סטטוסים לאורך כל השבוע – בלחיצת כפתור

ה- RSS פותר את בעיית ה"איזה סטטוס נעלה היום?" וחוסך זמן יקר. על מנת לחסוך זמן יקר נוסף ולייעל עוד יותר את הפרסום במדיה החברתית, מומלץ להשתמש גם ב- Buffer – דרך נוחה ואפקטיבית לתזמן העלאת פוסטים בפייסבוק ובטוויטר.

השיטה הטובה ביותר להשתמש ב- Buffer היא למלא אותו בכל הפוסטים שדלינו מה- RSS, ולקבוע לכל אחד מהם מועד עלייה לאוויר. פעולה פשוטה זו, שאורכת לא יותר מכמה דקות, מבטיחה כי חשבון הפייסבוק של העסק שלכם (או הטוויטר) יתעדכן בתדירות הרצויה מבחינתכם מבלי שאתם תצטרכו לטרוח על המטלה או אפילו לזכור אותה.

דרך אחרת בה מקל Buffer על העלאת תכנים לפייסבוק ולטוויטר היא התוספים שיש לו עבור כל הדפדפנים המובילים (גוגל כרום, פיירפוקס וספארי), תוספים שבעזרתם ניתן להוסיף למאגר, בלחיצת כפתור אחת, כל דף אינטרנט בו אנו נמצאים, ובכך להעשיר אותו עוד יותר ולא להסתמך רק על ה- RSS.

עוד שירות שמעניק ה- Buffer הוא קבלת מייל המתריע מפני התרוקנות מאגר הפוסטים ועל הצורך לאתר תכנים חדשים ב- RSS ולמלא מחדש את המאגר, ואם לא די בכך, הרי שניתן לסנכרן את ה- Buffer עם כלי ניתוח סטטיסטיים הבוחנים מהו התזמון האופטימלי מבחינתכם להעלאת פוסטים בכל רשת חברתית.

בעבר, אגב, פייסבוק "הענישה" תכנים שהועלו אליה באמצעות אפליקציות ולא ישירות על ידי בעלי החשבון עצמם כך שהנראוּת שלהם הייתה פחות טובה, אולם קברניטי החברה הצהירו כי המדיניות השתנתה ובדיקות שביצעו אנשי מקצוע אובייקטיביים ומהימנים הוכיחו כי אכן כך הדבר וניתן להעלות תכנים באמצעות צד שלישי ללא חשש.

לא לוותר על יחס אישי ללקוחות קיימים ועתידיים

הקלות המדהימה בה ניתן להעלות שלל תכנים חוסכת לנו זמן יקר אבל עלולה לגרום לנו כלל לא להיכנס לפייסבוק ולטוויטר – ולאבד את הקשר האישי והבלתי אמצעי עם הלקוחות שלנו.

חשוב לזכור שה- RSS וה- Buffer הם רק כלי עזר שחוסך לנו את העבודה השחורה, ולא לוותר על מענה מקיף לכל שאלה שמועלה בתגובה לפוסטים שפרסמנו, ובאופן כללי על יחס אישי לגולשים.

כמו כן רצוי מאוד להעלות גם תכנים מקוריים שלנו, על מנת למתג עצמנו כברי סמכא בתחום פעילותנו.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ