קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק א’

פורסם 18 אוגוסט, 2009
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק א’
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

קידום אתרים מתחיל עוד בתהליך הבנייה עצמו של האתר, יש לבנות את האתר תוך כדי הקפדה על קוד תיקני, ושימוש בטכנולוגיות ידידותיות לגוגל ומנועי החיפוש, מבנה אתר נכון של מבחינה תכנותית ועוד.

אם אכן יש ברשותכם אתר אינטרנט שנבנה במקצועיות תוך הקפדה על קוד תיקני וידידותי למנועי החיפוש תוכלו לקדם את האתר גם בשיטת עשה זאת בעצמך (אם לא, צרו איתנו קשר ונבנה לכם אתר כזה).

קידום אתרים הינה מקצוע לכל דבר ולכן על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר עדיף לשכור שירותי קידום אתרים של מקצוען בתחום אך ניתן להגיע לתוצאות מצוינות גם על ידי הבנה של העקרונות חשובים בתחום ומעט עבודה נכונה. לצורך כך הקמנו את המדריך: קידום אתרים – עשה זאת בעצמך.

קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק א'

מטרת העל של גוגל כמנוע חיפוש היא להכווין את המחפשים במנועי החיפוש לאתר האינטרנט הרלוונטי ביותר למילת המפתח שבחרו להקיש. מספר המשתנים שמעבד אלגוריתם החיפוש של גוגל לצורך כך, עומד על מעל 200 אלמנטים, כדאי להישאר ריאלים ולהתמקד בשני האלמנטים החשובים ביותר בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על קידום אתרכם במנועי החיפוש.

קידום אתרים – התוכן הוא המלך!

מנוע חיפוש לא מבין את משמעות המילים אלא מתייחס אליהן כאל תווים ואותיות, כאשר גולש מקיש מילת חיפוש שמורכבת מכמה אותיות, גוגל מנסה להכווין אותו לאתר שמילת החיפוש מפוזרת בו באופן האיכותי ביותר, כלומר לאתר בעל התוכן האיכותי ביותר.

אל תתבלבלו, גוגל אולי לא מבין את משמעות המילים אך הוא בהחלט יודע להבדיל בין תוכן איכותי ובין תוכן שנכתב במיוחד למנועי החיפוש. גוגל רוצה שהתוכן יהיה כמה שיותר איכותי לגולשים, לבני אדם, שיהיה רלוונטי למילות החיפוש ושיהיה תוכן שמעודכן באופן שוטף. בשורה התחתונה שוב נדגיש בקידום אתרים התוכן הוא המלך!

דגשים בכתיבת תוכן איכותי

מציאת מילות המפתח הנכונות: יש לבצע מחקר מילות מפתח ופילוח שוק נכון. כך נוכל להבין מהן מילות המפתח החשובות ביותר עבור האתר שלנו, המילים שמתארות אותו כי טוב. נבצע מחקר מילות מפתח זה בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל, בעזרת כלי זה נוכל לבדוק מהוא נפח החיפוש של מילות המפתח בתחום בו עוסק אתרינו ומהי רמת התחרות על קידום מילים אלה.
שזירת מילות מפתח באתר: נשזור את מילות המפתח שמצאנו כמתאימות ביותר עבור האתר שלנו בכל מבנה האתר. החל בכותרות הדפים באתר (חשוב מאד), כותרות המאמרים באתר וכלה בשזירתן בתוכן האתר.
שזירת מילות מפתח בתוכן עצמו: את מילות המפתח שמצאנו במחקר מילות המפתח יש לפזר באופן טבעי (מנועי החיפוש יודעים להבחין בתוכן שנכתב באופן מלאכותי עבורם) ביחס של בין 3% – 8% של מילות מפתח בטקסט מסוים. לדוגמה במאמר של 400 מילים אם נכניס כ 20 פעמים את מילת המפתח שלנו יחס ההופעה יהיה 5%. החישוב פשוט מאד: 20/400=5%. שימוש של מעל 8-10% במילות מפתח יביא לעונשים מצד גוגל כגון סילוק אתרכם מתוצאות החיפוש וכדומה.
תוכן ייחודי: יש להקפיד על כתיבת תוכן איכותי וייחודי לאתר שלכם, תוכן שלא מופיע במקומות אחרים באינטרנט יזכה להערכה רבה יותר מצד גוגל.
תוכן מעודכן: אתרים שמעודכנים באופן תדיר נתפסים כאתרים רציניים יותר וכבעלי תוכן איכותי ומעודכן. תדירות עדכון נכונה לאתרכם תלויה במטרות אתרכם ומטרות קידומו אך הוספת מאמר מקצועי הכולל מילות מפתח באופן טבעי בתחום שבו עוסק האתר פעם בשבוע יעשה את העבודה אם תתמידו לאורך זמן.
קידום אתרים – עשה זאת בעצמך חלק ב

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ