8 טיפים לניהול מדיה חברתית לעסקים קטנים

פורסם 27 פברואר, 2014
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
8 טיפים לניהול מדיה חברתית לעסקים קטנים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כולנו מבלים יותר ויותר זמן ברשתות חברתיות ומשתמשים בהן גם כמקור מידע ובפרט לקראת רכישת מידע ומוצרים. המסקנה המתבקשת: כל עסק, גדול כקטן, חייב להיות נוכח באופן מושכל ואפקטיבי ברשתות אלה, אולם בעלי עסקים קטנים, גם אם הם מודעים ליתרונות הרבים של שיווק במדיה החברתית, לא תמיד מוצאים את הזמן לפעילות בפייסבוק, בטוויטר ובשאר הרשתות החברתיות הבולטות ולא תמיד יודעים איך לעשות זאת נכון.

איך בכל זאת משלבים פעילות שיווקית ברשתות החברתיות בתוך סדר היום העמוס ובין שאר המטלות השוטפות של העסק? לפניכם 8 טיפים לניהול יעיל של מדיה חברתית עבור עסקים קטנים:

1. אתם לא צריכים להיות מושלמים

ויתור על הרצון לשלמות הוא קונספט מצוין בכל תחומי החיים, ובפרט כשמדובר בניהול מדיה חברתית. אל תהססו להציג עצמכם כ"בחורים החדשים בשכונה", ללמוד מאחרים ולהקשיב למי שכבר צבר ניסיון בתחום.

2. רכזו את מאמציכם במקום אחד

אמנם במקרים מסוימים מומלץ "לא לשים את כל הביצים בסל אחד", אולם כשמדובר בשימוש ברשתות חברתיות למטרות שיווקיות מוטב דווקא כן להתמקד ברשת אחת ולרכז בה את המשאבים הנדרשים – פעילות אפקטיבית במקום אחד עדיפה על נוכחות בינונית ומטה ב- 3-4 רשתות חברתיות.

באיזו רשת כדאי להתמקד? בזו שאתם מעריכים כי רוב לקוחותיכם הקיימים והעתידיים נמצאים בה ושסיכוייכם לשפר את רווחיות העסק בזכותה הם הגבוהים ביותר.

3. קבעו מסגרת זמן ברורה

רשתות חברתיות הן משאבת זמן ובמקרים רבים המידע הרב והמגוון שזורם בהן ושלל האינטראקציות השונות שנוצרות במסגרתן עלולים לגרום לכם לבלות בהן זמן רב, הרבה יותר מפרק הזמן הרצוי מבחינתכם.

על מנת להימנע מבזבוז משאב יקר ערך זה, קבעו מסגרת זמן ברורה והקפידו לא לחרוג ממנה. בנוסף מומלץ בחום לכבות את ה- Notifications: התראות אלה, בשילוב הסקרנות הטבועה בכולנו, הן אחד המוקשים העיקריים שמקשים עלינו את ההתנתקות מהרשתות החברתיות ואת ההתמקדות בעבודה.

4. החליטו על תדירות פרסום פוסטים רצויה – ועמדו בה

בלא מעט מקרים ההתלהבות הראשונית גורמת למי שזה עתה נכנס לרשת חברתית זו או אחרת להרבות בפרסומים. ההמלצה היא דווקא להסתפק בפוסט אחד ביום-יומיים בשלב ההתחלתי, ותדירות גבוהה יותר אחרי שכבר לומדים מה הגולשים אוהבים ואיזה תכנים מייצרים את האימפקט הרצוי מבחינתנו. קראו כאן איך לתזמן את הפוסטים.

5. נסו להיות עקביים

מוטב להשקיע שעה מדי יום בניהול מדיה חברתית מאשר לבלות ברשתות החברתיות 3 שעות ביום אחד ואז להיעלם לארבעה ימים. אמנם אין צורך כמובן לשבת עם סטופר מדי יום, אולם עקביות היא בהחלט מדיניות מתגמלת.

6. אל תהססו להשמיע את הקול הייחודי שלכם

גם פעילות בעלת אופי עסקי צריכה להתאפיין בגוון אישי כשהיא מבוצעת ברשתות החברתיות. הגולשים מצפים לכך, ועל כן הקפידו לפרסם תכנים בהתאם לרוח החברה שלכם ולאני מאמין שלכם.

7. קבעו ציפיות ועקבו אחרי הביצועים

כמו כל מרכיב של הפעילות השיווקית שלכם, גם ניהול מדיה חברתית חייב להציג יחס עלות תועלת משתלם, שהרי אחרת אין בכך כמובן כל טעם.

הגדירו מראש מהן הציפיות שלכם מניהול המדיה החברתית, הקפידו כי הן יהיו ריאליות ועקבו אחרי ההתרחשויות השונות בעקבות כל פעולה שלכם ברשת החברתית בה בחרתם להתמקד. מומלץ להיעזר בגוגל אנליטיקס, אחד הכלים שחברת הענק מעמידה לרשות עסקים, קטנים כגדולים, על מנת שיוכלו לבדוק אם הם אכן מבצעים את הדבר הנכון ורואים ברכה בעמלם.

8. סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שאתם צוללים אל הפעילות ברשתות החברתיות, השקיעו זמן ומחשבה בתכנון – כך שהאימפקט כתוצאה מהנוכחות שלכם במדיה החברתית יהיה מקסימלי.

איפה נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, איך אתם יכולים להעניק להם ערך של ממש וכמה זמן אתם יכולים להרשות לעצמכם מדי יום או שבוע עבור ניהול מדיה חברתית הן רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול. התשובות שתיתנו לעצמכם יאפשרו ניהול יעיל של המדיה החברתית וניצול מלוא היתרונות שלה.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ