קידום אתרים באינטרנט לשנת 2023: מה חדש?

פורסם 25 דצמבר, 2022
קריאה 5 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים באינטרנט לשנת 2023: מה חדש?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

השנים האחרונות היו שנים מטורפות מהרבה בחינות. סביר להניח שהן יהפכו לשנים המשפיעות ביותר בהיסטוריה המודרנית, ואין ספק שהן טלטלו את החיים של כולנו או לפחות רובנו. דווקא לגבי קידום אתרים, 2022 התאפיינה ביציבות יחסית, ובעיקר בחיזוק מגמות שכבר שמנו לב אליהן בשנים קודמות. מצד שני, הקורונה משחקת תפקיד מרכזי גם בדיגיטל: כשמונחים כמו "ריחוק פיזי", "ריסון מהודק" ו"סגר" חזרו שוב ושוב לחיים שלנו, יותר ויותר בעלות ובעלי עסקים הבינו שהיום כבר אי אפשר בלי נוכחות משמעותית באינטרנט – ולכן התחרות בין האתרים השונים בכל ענפי הפעילות הולכת ומתעצמת.

בכל מקרה, גם למי שהצטרף לעולם הדיגיטלי וגם למי שנמצא בו כבר זמן רב כדאי לדעת מהן המגמות המשמעותיות ביותר לגבי קידום אתרי אינטרנט, מגמות שבאופן טבעי יהיו רלוונטיות מאוד גם ב-2023.

 

קידום אתרים וחיפושים מקומיים

העולם הוא כפר גלובלי, למפת התיירות שלנו התווספה דובאי וכמעט כל אחד יכול למכור מוצרים גם למדינות אחרות – ועדיין, יש משקל לא מבוטל גם ללוקאליות.

גם גוגל מייחסת חשיבות רבה לחיפושים לוקאליים ומדרגת גבוה אתרים שנותנים מענה רלוונטי. בהתאם כשמדברים על קידום אתרי אינטרנט לשנת 2022, וגם ל-2023, אחת ההמלצות העיקריות לעסקים מהסוג הזה היא לפתוח כרטיס ב-Google My Business. בנוסף כדאי לוודא שהוא מפורט ועשיר, כולל תמונות ואפילו וידאו. עוד נכסים הכרחיים הם קישורים מאתרים מקומיים ותוכן מדויק שכולל מילות מפתח שמציינות אזור גאוגרפי (כללי – השכרת אופניים חשמליים בצפון, או ספציפי – אופטומטריסטית מומלצת ברמת אביב).

 

קידום אתרים וחיפושים קוליים

ב-2022 היקף השימוש בסמארטפונים המשיך לעלות, ועוד מגמה שהתעצמה היא לדבר עם מכשירים – סירי, אלקסה וגם גוגל. 

עוד ועוד גולשים פשוט אומרים מה הם מחפשים במקום להקליד. מעבר להבדל הטכני, עצם הדיבור משנה גם את סגנון השאילתות, ובפרט הופך אותן לארוכות יותר ולממוקדות יותר. האתגר שנוצר במסגרת קידום אתרי אינטרנט לשנת 2023 הוא להבטיח תשובה מדויקת לכל השאלות שעשויות להישאל – כלומר תכנים שיהיו גם ספציפיים מאוד אבל גם כאלה שפונים לקהל רחב. הגידול באחוז החיפושים הקוליים מחייב התאמות גם במחקר מילות המפתח שמהווה בסיס לכל תהליך קידום אתרים.

 

מתי גוגל ידע מה באמת הגולשים מחפשים?

בקרוב, ואולי אפילו מאוד.

כבר ב-2019 הציגה גוגל עדכון בשם BERT. מטרת העדכון הזה היא לשפר את היכולת של מנוע החיפוש להבין לא "רק" מילים אלא גם הקשרים ביניהן – וכך לדעת בדיוק מה כל גולש או גולשת רוצים לדעת. העדכון עדיין לא רלוונטי לעברית, אבל הכיוון ברור: גוגל רוצה להבין אותנו טוב יותר, ובדרך כלל כשגוגל רוצה משהו היא גם משיגה אותו.

השפעת המגמה הזו על קידום אתרי אינטרנט ב-2023, ועוד יותר בעתיד, ברורה: חובה לבצע את התהליך מתוך מחשבה על בני האדם שאותם רוצים להרשים ולא מתוך כוונה לצבור נקודות זכות אצל מנוע החיפוש (נקודות הזכות יגיעו באופן אוטומטי כשבני האדם שמגיעים לאתר נהנים מחוויית משתמש מיטבית).

 

גם ב-2023, כמו בכל שנה, יש דבר אחד שעליו אי אפשר להתפשר 

תוכן.

וליתר דיוק תוכן איכותי. כזה שמעניק לגולשים ערך אמיתי – מעניין, עדכני, מועיל, רלוונטי, לפעמים גם מצחיק או מרגש ואפילו מערער על המוסכמות המקובלות. גם ב-2023 כל בעלת עסק שתרצה לקדם את האתר שלה תזדקק לתוכן משובח בהתאם לכל הפרמטרים שצוינו בעמוד זה.

 

יש לכם שאלות לגבי 2023? תחזיות לגבי קידום אתרים ב-2023? נושא ספציפי שתרצו שנרחיב עליו? כתבו לנו! אנחנו קוראים כל תגובה ובקשה ומתייחסים במלוא הרצינות 🙂

Scroll to top caret