מה זה פרופיל קישורים?

פורסם 19 אוקטובר, 2015
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מה זה פרופיל קישורים?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

אוסף הלינקים המובילים לדף אינטרנט הוא אחד הפרמטרים העיקריים בדירוג שלו ע"י האלגוריתמים של גוגל, בינג, יאהו ושאר מנועי חיפוש ( למרות חוץ מגוגל, שאר מנועי החיפוש לא ממש מעניינים אותנו ? ) – ובהתאם בניית פרופיל קישורים איכותי היא נדבך חשוב במיוחד בקידום אתרים מכל הסוגים ובכל התחומים.

בנוסף, קישורים מאתרים מובילים ימתגו גם את האתר שלכם ככזה, ועוד יתרון חשוב הוא האפשרות למשוך את תשומת ליבם של גולשים באותם אתרים שמפנים אליכם, כולל גולשים שעדיין לא מכירים אתכם. לינק מנוסח כהלכה שמשובץ במקום אופטימלי יחשוף אותם למותג שלכם, למוצרים חדשים, למבצעים ובאופן כללי לאתר ולעסק שאתם מנהלים, ועשוי לגרום להם להצטרף למעגל הלקוחות שלכם.

למה לינקים (עדיין) משפיעים על דירוג אתרים?

לינקים, מבחינת מנועי החיפוש (וגם מבחינת הגולשים), הם סוג של הצבעת אמון: אם אתר מסוים מפנה את הגולשים שלו אל אתר אחר, סימן שהוא רואה בו אתר איכותי, ומנועי החיפוש ובראשם גוגל סומכים על הצבעת האמון ומעניקים נקודות זכות לאתר המקושר.

הבעיה היא שהאמון הזה נוצל במקרים רבים לרעה, ומקדמי אתרים שחיפשו קיצורי דרך קנו לינקים, בעיקר מאתרים שהוקמו אך ורק על מנת להוציא קישורים לכל אתר שבעליו הסכים לשלם, בלי קשר לאיכות התוכן שהציג. גוגל, על מנת להישאר רלוונטית, מיהרה להילחם בשיטת הקידום הפסולה, ויצרה עבור האלגוריתם לפיו היא מדרגת אתרים עדכון שזכה להיקרא על שם החיה החביבה ביותר עלי אדמות, הפינגווין. למעשה מדובר בשורת עדכונים, שהחל מ-2012 הפכו את קניית הקישורים לבלתי משתלמת.

ישנם אנשי SEO שטוענים כי בשל כך קישורים באופן כללי כבר לא מניבים תועלת של ממש. כבודם במקומו מונח, אבל אנחנו מאמינים שעדיין ישנה חשיבות רבה ללינקים, בתנאי שהם אכן אמינים ואיכותיים – גם אנשי גוגל עצמם מצהירים על כך שוב ושוב, וכדאי להקשיב להם….

מה הופך קישור ל"אמין" ו"איכותי"?

אחד האתגרים הגדולים של מנועי החיפוש הוא להצליח לאפיין קישורים ולהבחין בין אלה הטבעיים וה"טובים" לבין אלה המאולצים וחסרי הערך.

גם מקדמי אתרים שבונים פרופיל קישורים ניצבים בפני אתגר דומה: מאילו אתרים לבקש קישורים לאתר אותו הם מקדמים.

פרמטר אחד הוא האופן שבו נתפש כל אתר ע"י גוגל, ואינדיקציה לכך היא ה- PageRank, או בקיצור PR, של הדפים השונים בו (כלומר הציון שגוגל נותנת להם), ועוד אינדיקציה נקראת Domain Authority, שעל מנת לא להלאות אתכם בפרטים נציין רק שהיא בוחנת את עוצמת האתר כולו.

יש מקדמי אתרים שטוענים שמדד ה- PR כבר אינו חשוב בימינו וגוגל אינה מייחסת לו חשיבות כלל.
בפועל, גוגל לא הורידה את המדד הנ"ל מבחינה טכנית ועדיין ניתן לראותו. לכן, יכול להיות שגוגל הורידה את ערך המדד של ה- PR מבחינת חשיבותו בסולם העדפות, אך לדעתנו הוא עדיין חשוב.

מרכיב חשוב אחר הוא הרלוונטיות של האתר המפנה ביחס לתחום הפעילות שלכם, כשבאופן טבעי ככל שישנן יותר נקודות השקה ביניהם כך הקישורים ביניהם נחשבים יותר אמינים ובהתאם תרומתם לדירוג גבוהה יותר.

גם המיקום של הלינק באתר המפנה משפיע על מידת אמינותו בעיני מנועי החיפוש – למשל לינק בסרגל צד או בכותרת תחתונה מעיד על חוסר רצינות, בעוד לינק שמעוגן בטקסט, ובעיקר בחלקו העליון של העמוד, נתפש כאמין.

עוד כדאי לדעת ש"כל המרבה הרי זה משובח" תופס כשדנים ביציאת מצרים, וגם כשמפרגנים, אבל לא במקרה של בניית פרופיל קישורים: לינקים רבים מדי ממקור אחד גורמים לגוגל ומנועי החיפוש האחרים לחשוד, ותסמכו עלינו שאתם לא רוצים לגרום להם לחשוד בכם…

אילו לינקים אתם צריכים?

ישנם 4 סוגי קישורים עיקריים וכדאי לבנות פרופיל שכולל את כולם, במינונים מדויקים:

  1. לינקים אל דף הבית שלכם.
  2. לינקים אל דפים נוספים באתר (דפי נחיתה וכו').
  3. לינקים שכוללים את שם העסק שלכם או שמות מוצרים/שירותים שאתם מציעים
  4. לינקים שכוללים את מילות המפתח החשובות מבחינתכם

איך תשיגו את הלינקים הרצויים?

אם תשאלו את מאט קאטס, שעובד בגוגל מאז שנת 2000 ושהפך עם השנים לדובר הבלתי רשמי של החברה בכל הקשור לקידום אתרים, התשובה לשאלה "איך מייצרים לינקים איכותיים" פשוטה: "זיעה פלוס יצירתיות".

למה זיעה? כי לאתר אתרים אמינים שרלוונטיים לתחום שלכם, ולשכנע את בעלי או מנהלי כל אותם אתרים להפנות אליכם לינקים היא מלאכה לא פשוטה.

כמו כן קחו בחשבון שעדיף לינק אחד מ-5 אתרים טובים מאשר 5 לינקים מאתר מצוין – כך שאם השתכנעתם שפרופיל קישורים הוא קריטי, תתכוננו להזיע (או שתתנו לנו להזיע בשבילכם…)

ולמה יצירתיות? כדי להבטיח שבאתר שלכם יהיה תוכן שכולם ישמחו לקשר אליו.

הבסיס להשגת קישורים: תוכן משובח

הבסיס לבניית פרופיל קישורים איכותי הוא תוכן משובח, שבזכותו תרוויחו פעמיים: גם יהיה לכם קל יותר לשכנע בעלי אתרים "חזקים" לקשר אליכם, וגם תרשימו את הגולשים שיגיעו אליכם בזכות אותם לינקים ובזכות המיקום הגבוה יותר בדירוגים של גוגל ומנועי החיפוש.

איך יוצרים תוכן משובח? שוב, זיעה פלוס יצירתיות.

זיעה – בדרך למצוא מה מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים של העסק ואיזה תוכן הם רוצים לראות באתר.

ויצירתיות – כדי שהתוכן יהיה לא רק בעל ערך אלא גם מקורי, חדש, מעמיק, שנוי במחלוקת, מצחיק ו/או מרגש ויוצג באופן מעניין. טיפים רבי תועלת, השוואות, מדריכים מקיפים, ויזואליזציות של מידע (אינפוגרפיקות וכו'), סרטונים מושקעים – כל אלה יתקבלו בברכה, ויהוו בסיס איתן לבניית פרופיל קישורים איכותי.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ