מקרה בוחן SEO ושיווק E commerce באינטרנט
הלקוח: הקונטיינר, מכשירי חשמל מהיבואן לצרכן | הקונטיינר מקבוצת רן פיינה
אז מה היה לנו שם: קידום אורגני SEO ושיווק E Commerce באינטרנט
22.12.2019
בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת החנות האינטרנטית של אתר "הקונטיינר" העלתה את כמות ההכנסות ב- 382% מהתנועה האורגנית בלבד! כמעט פי 4 מהשנה הקודמת והציגה עליה של מעל 42% בכמות התנועה האורגנית. בתמונה ניתן לראות השוואה בנתונים בין התאריכים 1.08.2019 עד 31.10.2019 אל מול 1.08.2018 עד 31.10.2018.
אחד המדדים הטובים ביותר למדידת איכות התנועה האורגנית נקרא מדד ה- CTR – Click Through Rate.
מדד ה- CTR מודד את יחס בין כמות הפעמים בה האתר הוצג בגוגל אל מול כמות האנשים שהקליקו על המודעה ונכנסו לאתר, זה עוזר לנו להבין עד כמה הגולשים המגיעים מהקידום האורגני רלוונטיים (כאלה שחיפשו את המוצר או השירות של האתר).
בנוסף, עד כמה גבוה האתר שלנו מדורג בתוצאות החיפוש (ככל שהדירוג יותר טוב כך יש יותר סיכוי שהגולש יבחר באתר שלנו בעת חיפוש בגוגל).בשנה האחרונה נחשף אתר "הקונטיינר" קרוב ל- 3 מיליון פעמים מהקידום האורגני בלבד, וגרף מתוכם 83.8 אלף קליקים (כניסות) לאתר, כלומר יחס ההמרה של האתר הוא 3%.לצורך השוואה יחס ה- CTR הממוצע של אתרי אינטרנט הוא בין 1.5%-2%.
אין ספק שהתוצאות מדברות בעד עצמן, האתר מוכר פי 4 יותר דרך ערוץ הקידום האורגני. מכירות שנעשו על ידי ערוץ הקידום האורגני לא תלויות באופן ישיר בגובה ההוצאה זאת אומרת שכל מכירה חדשה היא מכירה שעולה לעסק פחות כסף בפועל. בנוסף לשיפור בכמות הכניסות האורגניות שמנו דגש על איכות התנועה, ניתן לראות זאת בנתוני יחסי ההמרה באתר מהתנועה האורגנית. כאשר התנועה האורגנית עלתה ב- 50% כמות המכירות בפועל השתפרה ב- 386% כלומר כמעט פי 4.
מנכ"ל חברת הקונטיינר
"התחלנו את העבודה עם סייט איט לפני כשנה וחצי, בזמן שכולם אמרו לנו שאין מה להשקיע בקידום אורגני SEO באתרי Ecommerce.
מהרגע הראשון הבנתי שמדובר באנשים מקצוענים מהשורה הראשונה, הם מיפו את הסיטואציה ובשיטתיות קידמו את הפרויקט בתהליך עבודה מסודר.
הם ליוו אותנו במעבר לאתר חדש ודאגו שהמעבר יהיה חלק ואפקטיבי ככל האפשר.
החל מהשלב הראשון הוגדר מעקב מטרות תלוי מחירי המוצרים ב Google analytics , מעקב זה אפשר לנו להבין ולמדוד את השינוי בפועל, לאחר כמה חודשים התחלנו להראות השפעה משמעותית על המכירות ובכל חודש המכירות עלו בעשרות אחוזים.
בתהליך העבודה החברים בסייט איט התעקשו שנשלח את מנהל הפרויקט מהצד שלנו לטובת קבלת הכשרת SEO מינימלית וכך קרה על בסיס שבועי, הדבר הוביל אותנו למצב שבו לקחנו חלק אקטיבי בתהליך העבודה ואפשר לנו למקסם את פעילות סייט איט לשיא.
עבורי, כחברה שהסתמכה לפני כן בעיקר על פרסום באתרי השוואות מחירים ופרסום ממומן, לשמחתי יצא לנו להכיר את הקידום האורגני כערוץ יעיל במיוחד, כזה שלא משלמים בו פר קליק, אלא ערוץ שמביא כמות רכישות הולכת ועולה במחיר קבוע.
אני ממליץ בחום על סייט איט והם מקיימים לדעתי את השילוש הקדוש שאני מצפה לקבל מספקים שלי: אכפתיות, מקצועיות ותוצאות בפועל.."
הקונטיינר עבדו עם אתר ישן מאוד בפלטפורמת קונימבו, באתר היו הרבה בעיות סריקה ויישום לא נכון של טכניקות SEO.
הדבר הראשון שעשינו הוא הנחיית הצוות של קונימבו לטובת יישום ארכיטכטורת מידע נכונה, לאחר מכן עברנו לעבודת SEO טכנית יסודית, הצלחנו להביא את האתר למקום שהוא עבר יישור קו קידומי ונמצא במצב שאפשר להתמקד בקידום אורגני מקצועי ללא בעיות טכניות גדולות. לאחר כחצי שנה של ליווי יד ביד של הקונטיינר בהעברה של האתר למערכת חדשה תוך שמירה על המיקומים הקיימים שהשגנו. באתר החדש הצלחנו בעזרת עבודת SEO מקצועית להביא את אתר הקונטיינר למצב הנוכחי בתוך שנה.
הצלחנו להביא את האתר למצב בו התנועה האורגנית מורידה את התלות בפרסום ממומן ומאפשרת מכירות ללא תלות ישירה בהוצאות פרסום. כלומר כאשר האתר התחיל לייצר מכירות מהתנועה האורגנית גם במידה ואין לאתר פרסומת אחת באויר הוא עדיין ימשיך למכור מוצרים על בסיס חודשי.
שימוש בפלטפורמת השוואת מחירים גובים עמלה פר קליק שהגיע מהם, האתר התחיל לייצר מכירות דרך תנועה אורגנית, אין לו כלל עמלות על מכירות, כך שכל מוצר שהאתר מוכר דרך התנועה האורגנית הרווח שלו על כל מכירה עולה.
הקונטיינר הגיע אלינו עם ידע וניסיון רב בתחום מוצרי החשמל ואיפשר לנו לשלב את יכולות הקידום שלנו יחד עם המקצועיות והניסיון של צוות הקונטיינר, שיתוף הפעולה הזה הוביל לתוצאות יוצאות דופן והצלחה רבה.
השאירו תגובה
מעוניין להצטרף לדיון?תרגיש חופשי להשתתף!