מקרה בוחן קידום אורגני SEO – חברה לייבוא ושיווק מנועים וגירים לרכב
הלקוח: קבוצת שלמה נאור, ייבוא מנועים מחו"ל
04.02.2020
התוצאות כוללות: גידול של מאות אחוזים בתנועה האורגנית, שיפור התנועה הממומנת בסדרי גודל, וגידול עצום בפניות מהאתר
תנועת גולשים לאתר: בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת ישנה עלייה של 447.02% בתנועת גולשים לאתר מהתנועה האורגנית – 3,490 גולשים לעומת 638 בשנה שעברה.
הגדלת המרות לאתר: בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת ישנה עלייה של 550.00% בהמרות מהתנועה האורגנית באתר – 130 המרות לעומת 20 ב תקופה המגבילה שנה שעברה.
בתמונה: ניתן לראות השוואה בין הרבעון האחרון בין התאריכים 01.10.2019 עד 31.01.2020 אל מול התקופה המקבילה בשנה שעברה באותם התאריכים 01.10.2018 עד 31.01.2019
הופעות (חשיפה בתוצאות האורגניות בגוגל) : בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת ישנה עלייה של 566% בסך החשיפות האורגניות של עמודי האתר בגוגל – 136,000 חשיפות לעומת 24,000 חשיפות בתקופה המגבילה בשנה שעברה.
קליקים (כמות קליקים בתוצאות האורגניות בגוגל) : בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת ישנה עלייה של 576% בסך הקליקים האורגניים של עמודי האתר בגוגל – 3,990 קליקים לעומת 692 קליקים בתקופה המגבילה בשנה שעברה.
בתמונה: ניתן לראות השוואה בין הרבעון האחרון בין התאריכים 01.11.2019 עד 31.01.2020 אל מול הרבעון המקביל בשנה שעברה באותם התאריכים 01.11.2018 עד 31.01.2019
בסופו של דבר מה שאנחנו עושים בקידום אורגני וכל מטרתו, הוא להביא כמה שיותר ביטויי מפתח רלוונטיים לעמוד הראשון בגוגל. ככל שביטויי המפתח מחופשים יותר, בדרך כלל יש עליהם יותר תחרות, ועבודת הקידום האורגנית מורכבת יותר.
בתמונה שלפניכם תוכלו לראות גרף התקדמות של 118 ביטויים שאנו מקדמים אורגנית באופן פעיל לקבוצת שלמה נאור, הכוללים 17,810 חיפושים בחודש. הגרף הוא למשך תקופה של שנה, בין התאריכים 01.11.2018 עד 30.11.2019
ניתן לראות שבתחילת התקופה ב 01.11.2018 ממוצע המיקומים של כל ה 118 יחד – היה 34.88 כלומר בעמוד הרביעי בגוגל במקום 4-5. ובסוף התקופה בתאריך 30.11.2019 הממוצע של כל ה 118 ביטויים הוא 9.86, כלומר בעמוד ראשון בגוגל מקום 9-10.
מכיוון שמדובר על ממוצע הפירוט הוא כזה. מתוך 118 ביטויים 23 הם בעמוד הראשון בגוגל במקום הראשון. 87 ביטויים בעמוד הראשון בגוגל, ולא במקום הראשון. 10 שלא בעמוד הראשון, ו 21 ביטויים (חדשים) שהם בעמוד 5 ומעלה. ועוד 126 ביטויים המקודמים בעדיפות שנייה וגם נמצאים בעמוד ראשון בגוגל.
"דני (המנכ"ל של חברת siteIT) ביקש ממני לכתוב המלצה. אבל האמת היא שהוא לא היה צריך לבקש. אנחנו עובדים עם חברת siteIT כמעט שנה וחצי, והעסק שלנו נמצא במקום אחר לחלוטין!! העסק חווה צמיחה מאוד גבוהה בשנת 2019, אנחנו רואים עלייה של פניות מהאתר ובשיחות טלפון באופן עקבי.
רציתי לשים דגש בעיקר על כמה דברים שגורמים לי לעבוד עם siteIT ועל כך שאני מרוצה מהשירות שלהם, הדבר שהכי חשוב לי זה אמינות וזמינות, והם תמיד זמינים במידיית לטפל בכל מה שאנו צריכים. הם תמיד יוזמים ומעלים רעיונות חדשים על איך לקדם את האתר, ואיך להביא לקוחות נוספים. כך שאנחנו תמיד בתנופה וממשיכים לגדול. אני מרוצה מהתוצאות ואיך שהאתר מתקדם, אנחנו מוסיפים בכל חודש ביטויים חדשים לקידום שמביאים תנועה נוספת לאתר, ובעקבות זה גם פניות של לקוחות חדשים.
דבר נוסף שחשוב, זה שאני מקבל בסוף כל חודש דוחות מפורטים על מה התקדם החודש, כמו כן, מה הם הולכים לבצע בחודש הקרוב. כך שאני תמיד יודע על מה אני משלם, ושאני לא מבזבז וזורק כסף. אם אתם מתלבטים בנוגע לחברת קידום אתרים, אני ממליץ מאוד על חברת siteIT ומאחל לכם בהצלחה !! "
מתן מנכ"ל ובעלים – קבוצת שלמה נאור
בשלב הראשוני חקרנו על התחום בו העסק פועל, הן offline והן online. בדקנו מיהם השחקנים העיקריים בשוק, מיהם הלקוחות של אותם עסקים, כמו כן ביררנו מהו הבידול העסקי, ומהם היתרונות של קבוצת שלמה נאור על פני המתחרים העיקריים שלהם. מכיוון שאנחנו עוסקים בעיקר בשיווק online ביצענו מחקר מעמיק ברשת על הדברים הנ"ל, כמו כן על דברים נוספים, כגון: מה הצרכים של הלקוחות, איך הם מחפשים ומגיעים אל המתחרים, ועוד…
בשלב השני בנינו להם את אתר האינטרנט. התאמנו את האתר לאופי המותג שברצוננו ליצור, הן מבחינת המראה שלו, המסרים, התכנים, התמונות והסרטונים. יצרנו אתר המשדר אמינות ונגיש ללקוחות. התאמנו את האתר למובייל, ו- ווידאנו שיש בו חוויית גלישה טובה. כחלק מהמחקר שביצענו נכלל גם מחקר מילות המפתח והביטויים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים באותו תחום… מהביטויים הכי מחופשים ועד הביטויים המחופשים מעט יותר (הזדמנויות). כמובן שבנינו את האתר בהתאמה לדרישות של גוגל, בהתאמה מלאה ל SEO.
עוד לפני שבנינו לקבוצת שלמה נאור את האתר, הם הפעילו כמה קמפיינים ממומנים שהביאו להם פניות, אך ברמה נמוכה יותר ומעט יותר, מכיוון שלא היה אתר שיתמוך בפרסום. כלומר לקוחות פוטנציאליים ראו את הפרסום, אבל במידה ורצו לבדוק עוד על המותג ועוד על המוצרים, לא היה את האתר עם התכנים והמיתוג הכולל שיתמוך באותו פרסום. לאחר שבנינו את האתר, עשינו תכנית תוכן מקיפה והוספנו לאתר תכנים איכותיים ומקוריים באופן שוטף בהתאמה מלאה לדרישות הקידום האורגני SEO כמו כן הוספנו תמונות ומדיה עשירה, השגנו לאתר המון המלצות וקישורים מאתרים נוספים בתחום, ועוד מגוון פעולות רחב שצריכים לבצע כחלק מהקידום האורגני בגוגל. את התוצאות אתם יכולים לראות בגרפים בעמוד. נכון להיום ישנם יותר מ 700 ביטויים רלוונטיים שהאתר מאונדקס בהם. ויותר מ 200 ביטויים הממוקמים בעמוד הראשון בגוגל, שמביא ללקוח תנועה לאתר, וכמובן לקוחות קונים.
הצלחנו להביא את האתר למצב בו התנועה האורגנית מורידה את התלות בפרסום ממומן ומאפשרת תנועת גולשים לאתר ללא תלות ישירה בהוצאות פרסום. כלומר האתר התחיל לייצר פניות וכתוצאה מכך מכירות מהתנועה האורגנית באתר, וגם במידה ולא יהיה לאתר פרסומת אחת באויר, הוא עדיין ימשיך לקבל תנועה אורגנית שתביא לו מכירות על בסיס חודשי.
האתר התקדם בתוך שנה במיקומי ביטויי המפתח מממוצע של עמוד רביעי בגוגל, אל העמוד הראשון. כש 23 ביטויים נמצאים במקום הראשון, ועוד 87 ביטויים בעמוד הראשון בגוגל. כמות הביטויים האורגניים גדלו מ 105 ללמעלה מ 700 ביטויים מאונדקסים בגוגל. כתוצאה מכך תנועת הגולשים, והפניות מהאתר צמחו במאות אחוזים.
השאירו תגובה
מעוניין להצטרף לדיון?תרגיש חופשי להשתתף!