קידום אתרים במנועי חיפוש

פורסם 31 אוקטובר, 2019
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים במנועי חיפוש
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד
4

כל עסק צריך אתר, אתר חייב גולשים אחרת הוא נובל, גולשים מרבים להשתמש במנועי חיפוש – והמסקנה המתבקשת: קידום האתר שלכם בגוגל ושאר מנועי חיפוש הוא צעד כמעט חובה אם אתם רוצים למצות את הפוטנציאל שלו ושל העסק.

 

מה זה בעצם קידום אתרים במנועי חיפוש?

קידום אתרים במנועי חיפוש – תהליך שנקרא גם קידום אורגני, או SEO, וגם קידום אתר בגוגל הוא שם נפוץ – הוא ביצוע סדרת פעולות במטרה להעלות את הדירוג של הדפים באתר עבור החיפושים הרלוונטיים.
כשגוגל, בינג, יאהו וכו’ מעניקים לכם ציון גבוה, האתר יופיע במקום בולט יותר, ייחשף לעוד ועוד גולשים שמעניינים אתכם, נפח התנועה לאתר יתרחב ויתרחב, והמוצרים והשירותים שאתם מציעים יזכו למקסימום תשומת לב.

למה כדאי לקדם אתרים עם סייט איט?

טוב, זה קצת מביך אותנו לשבח את עצמנו, אז נעשה את זה בקיצור:

* ניסיון – והמון. עם שלל סוגי עסקים ואתרים.

* זמינות – כשאנחנו מקדמים אתר אנחנו קודם כל עובדים עם בני אדם, ומבינים שכל עסק הוא גם חלום, ולכן עובדים עם הלב ונותנים שירות בהתאם.

* שקיפות – בלי מונחים מסובכים, בלי טבלאות אינסופיות. כשעושים את הדבר הנכון, קל להראות את זה לכל לקוח ולקוחה.

* נכסים דיגיטליים – חלק משמעותי בקידום אתר בגוגל הוא לינקים שמובילים אליו. ולא סתם לינקים, אלא ממקומות שגוגל סומכת עליהם – ולנו יש גישה לשלל נכסים כאלה, בכל תחומי הפעילות.

* הצלחות – והמון. עם שלל סוגי עסקים ואתרים (מוזמנים לשאול לקוחות שכבר עבדו איתנו).

איך תדעו אם אתם צריכים קידום בגוגל?

אם הגעתם לעמוד הזה, קרוב לוודאי שאתם כבר יודעים שהאתר שלכם זקוק לקידום בגוגל. זאת אומרת, אפשר לייצר אינטראקציות עם גולשים גם בלי קידום אתרים במנועי חיפוש, אבל SEO הוא הדרך האפקטיבית ביותר להגיע למקסימום חשיפה רצויה.

ראשית, לפי כל מומחי הקידום בעולם האפיק הזה של הפעילות מוביל ל-50-70% מנפח התנועה לאתרים. שנית, תהליך נכון מבטיח תוצאות ארוכות טווח, והופעה במקומות הראשונים בחיפושים בלי שתצטרכו לשלם כל הזמן על קידום ממומן.

בנוסף כשאתם מופיעים על המסך של בן אדם בדיוק כשהוא מבצע חיפוש, ובעצם צריך משהו, זה טיימינג מעולה להניע אותו לפעולה – ובאמת יחס ההמרה של המבקרים האורגניים באתר גבוה יותר בהשוואה לגולשים האחרים.

עוד רווח מקידום במנועי חיפוש הוא תרומה למיתוג: כשהאתר שלכם מקבל ציון גבוה מגוגל, הוא נתפש כאמין, איכותי ובעל סמכות בתחום הפעילות הרלוונטי. באופן טבעי נוצר רושם ראשוני חיובי, וגם הוא מגדיל את הסיכוי לאינטראקציה מוצלחת מבחינתכם עם מקסימום גולשים.

5

כמה זמן עובר עד שרואים תוצאות?

שאלה שתמיד שואלים אותנו – ואף פעם אין לנו תשובה מדויקת לפני שאנחנו מכירים את הלקוח ואת האתר.

באופן עקרוני אנחנו צריכים כמה חודשים, אבל קחו בחשבון שיש די הרבה משתנים שמשפיעים על פרק הזמן שנדרש כדי להגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש.

התקדמות במיקומים בגוגל
בעיקר נבדוק מה המצב כיום (כלומר איפה מופיע האתר עבור חיפושים שונים), עד כמה התחום שבו אתם עוסקים תחרותי, את מי אתם רוצים וצריכים לעקוף בדרך לפסגה, איך בנוי האתר ומהם התכנים שמופיעים בו, ועוד.

מהי העלות של קידום אורגני?

עוד סוגיה רגישה ?

באופן טבעי גם העלות מושפעת מכל הגורמים שפירטנו בסעיף הקודם. כמובן שיש גם הבדל בין מישהו שעובד מהבית לבין חברה עם צוות שלם שבקיא בכל ההיבטים הרבים של קידום אתרים במנועי חיפוש.

התקציב המינימלי הוא בדרך כלל 2,500 ש”ח בחודש. הסכום שתבחרו להקדיש ל-SEO ישפיע גם הוא על קצב ההתקדמות של האתר, כך שבשלב הזה אנחנו לא יכולים להבטיח דדליין – אבל כן יכולים להבטיח (ולקיים!) תהליך יעיל במיוחד גם מבחינת כסף וגם מבחינת זמן.

איך עובד התהליך בפועל?

בשלב הראשון אנחנו לומדים מי אתם, איך העסק שלכם מספק ערך אמיתי ללקוחות, מיהם המתחרים העיקריים ומה כדאי לעשות כדי שהגולשים המתאימים לכם יגיעו אליכם בהמוניהם.

השלב הבא נקרא “מחקר מילות מפתח”. המהות היא מציאת כל המילים והביטויים שעבורם כדאי לקדם את האתר כדי להגיע למקסימום תוצאות. על סמך האינפורמציה משני השלבים הראשונים נבצע אופטימיזציה באתר (ובנוסף נוודא שגם מבחינה טכנית הכל פרפקט), ועוד מרכיב חשוב הוא כאמור קישורים חכמים מלוקיישנים שגוגל אוהב.

תוך כדי עבודות אנחנו בוחנים באופן שוטף את האימפקט של כל פעולה, כדי להשביח עוד יותר את התהליך, וכאמור מקפידים על שקיפות מלאה ועל זמינות מרבית. בשלב האחרון אנחנו מציגים לכם בהתרגשות את התוצאות – וכדי שנגיע לשם זה בדיוק הזמן שתיצרו איתנו קשר ?

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ