בכל שנייה שעוברת כ-99,000 גולשים מבצעים חיפוש בגוגל, כלומר כ-8.5 ביליון חיפושים ביום. הנתונים המטורפים האלה הופכים את מנוע החיפוש של גוגל (Google) למנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט והאתר הגדול בעולם. לכן, זו לא הפתעה שכל אחד רוצה להיות התוצאה הראשונה בגוגל. האם זה אפשרי? בהחלט. האם זה דורש עבודה רבה, ממושכת, ומדויקת? בהחלט. בואו נבין איך תהפכו למקום הראשון בגוגל, או – איך תעשו קידום אורגני SEO באופן המקצועי ביותר?
הדרך למקום הראשון בגוגל - קידום אורגני SEO
קידום אורגני הוא למעשה התורה של קידום אתרים במנועי החיפוש. המשמעות של SEO היא Search Engine Optimization, בעברית – אופטימיזציה למנוע חיפוש. קידום אורגני כולל מגוון רחב של פעולות. פעולות שמטרתן להפוך את האתר שלכם לאהוב מאוד על האלגוריתמים של גוגל ולא פחות חשוב – על הגולשים. מאחר ובשנים האחרונות התחום של קידום אורגני הפך למקצוע לכל דבר. ללא ביצוע קידום אורגני איכותי, הסיכוי שלכם לקבל תנועה מספקת של גולשים לאתר שואף לאפס.
חשוב לציין – דרך נוספת להופיע במקומות הראשונים בגוגל היא ״לקנות״ אותם. כלומר קידום ממומן. קידום זה כולל קמפיין מודעות בגוגל בשיטה של תשלום פר קליק (Pay Per Click). תוכלו לקרוא על קידום ממומן בעמוד השירות שלנו ״פרסום ממומן ב – Google Adwords״.
האם מטרת העל שלכם צריכה להיות מקום ראשון בגוגל?
להיות מקום ראשון בגוגל זה מכובד מאוד אבל זה לא צריך להיות מטרת העל של העסק שלכם. המטרה הכי חשובה בכל אתר של עסק או שירות היא להגדיל את התנועה לאתר. על ידי כך גם את כמות הלידים ו/או המכירות בעקבות כך. המקום הראשון בגוגל בהחלט יכול לעזור להגדיל את התנועה לאתר, אבל יש היבטים חשובים שצריך לקחת בחשבון. לדוגמא, תוכלו להשקיע את כל מאמציכם ב-2-3 מילות מפתח (תראו הסבר בהמשך) ולהגיע למקום הראשון בגוגל בכולן. אך במקרים רבים יהיה מועיל ורווחי יותר לעסק לעבוד על טווח רחב של מילות מפתח. זאת על מנת להגיע למקומות 2-3 או אפילו רק לעמוד הראשון בגוגל בכולן.
מהם השלבים כדי להתקדם למקום הראשון?
כמו שהבנתם כבר, התחום של קידום אורגני מסועף ומורכב. נספק לכם כאן טעימה ל-2 פעולות חשובות בתחילת עבודת ה-SEO שכדאי לכם להכיר. תרצו לדעת עוד? תמיד תוכלו להציץ במדריך המלא לקידום אתרים בגוגל של siteIT.
1. מחקר מילות מפתח: הבסיס ל-SEO נכון
מחקר מילות מפתח מסייע לנו להבין אלו ביטויים יניבו את התוצאות הטובות ביותר כשנקדם אותם. כלומר, מהם ביטויי החיפוש שימשכו אליכם את מירב הגולשים עם הסיכוי הגבוה ביותר להפוך ללקוחות. מחקר מילות מפתח כולל יצירת רשימה מלאה של כל הביטויים הרלוונטיים, וצמצום שלהם על סמך פרמטרים של נפח חיפוש, רלוונטיות ותחרותיות. כאשר המטרה היא לאתר ביטויים בעלי תחרותיות נמוכה יחסית, רלוונטיות גבוהה לעסק שלכם ונפח חיפוש גבוה יחסית.
2. קידום בגוגל יקום וייפול על התוכן
לאחר שאתם יודעים מה מילות המפתח הנכונות ביותר לקידום האתר שלכם, תצטרכו להתאים את התוכן באתר לאותם ביטויים. מומלץ לתת מקום לכל מילת מפתח בעמוד משלה. בהתאם ליצור תוכן חדש המיועד לאותה מילת מפתח.
אם אתם חולמים על המקום הראשון בגוגל אתם חייבים להבין את החשיבות של תוכן איכותי. קידום אורגני כושל יתמקד אך ורק בלהתחבב על מנוע החיפוש, הוא יצור תוכן טכני, חסר ערך ולא קריא. התוצאה היא לא רק שהוא לא יגיע למקומות הראשונים אלא שהוא יטבע אי שם בעמודים מרוחקים. למה? גוגל מודד לא רק את הפרטים הטכניים של התוכן, אלא כמה אנשים קראו אותו, כמה נכנסו ויצאו מיד, וכך מבין את האיכות שלו. תוכן שלא מיועד לגולשים יוביל להורדה משמעותית בדירוג של האתר. עליכם לוודא שאתם לא מאכזבים את הקוראים עם כותרות ״קליק בייט״ לא רלוונטיות. התוכן שאתם מייצרים חייב להיות מעניין, מעודכן, אמין ובהיר.
להפוך למקום הראשון דורש עבודת SEO מתמשכת
מחקר מילות מפתח וכתיבת תוכן איכותי ומותאם הם טיפה בים של פעולות SEO שצריך לבצע כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל. בין הפעולות שמבצעים חשוב לציין: קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר שלכם. בנוסף, קישורים חיצוניים לאתרים אמינים אחרים, אופטימיזציה למהירות האתר, התאמה למובייל ועוד ועוד ועוד. כמובן שכל אחת מהפעולות הללו חשוב לבצע מדידת אפקטיביות ובמידת הצורך כוונון מחדש. אנחנו ב-siteIT מסייעים לעסקים בפיתוח אסטרטגיה אישית לקידום אורגני ומימוש שלה בכל ההיבטים הרחבים של SEO.