פרסום ב- YouTube

יוטיוב הוקמה בשנת 2005 ע”י שלושה עובדים של פייפאל שחיפשו דרך פשוטה ויעילה לשתף סרטוני וידיאו, כיום יוטיוב הוא האתר הפופולרי ביותר מבחינת מספר הכניסות אחרי גוגל, וכל ביקור בה נמשך בממוצע קצת יותר מ-40 דקות, מאז שהתחלתם לקרוא את המאמר התווספו אליה עוד כ-50 שעות של תכנים מגוונים.
יוטיוב אחראית להזנקת הקריירות של לא מעט מוזיקאים ואמנים אחרים – והיא יכולה לשדרג גם את הביצועים של העסק שלכם, ואפילו במידה משמעותית.
בעמוד זה תמצאו מידע מפורט על פרסום ביוטיוב כך שתוכלו לנצל את הרשת הסופר פופולרית לא רק לצפייה בתכנים מכל הסוגים אלא גם ככלי שיווקי יעיל להפליא.

Image Header

היתרונות של קמפיין פרסומי ביוטיוב

אם הפופולריות העצומה של רשת שיתוף הווידאו שנקנתה ע”י גוגל כבר ב-2006 לא שכנעה אתכם שכדאי להשקיע בפרסום בה, הנה עוד 4 סיבות טובות:

  • היענות גבוהה – הפילוח המדויק של יוטיוב, שלוקחת בחשבון גם את היסטוריית החיפושים של כל גולש, והפוטנציאל הרב של קטע וידיאו למשוך תשומת לב רצויה, מבטיחים היענות גבוהה למודעות (ובפרט אם מקדישים תשומת לב ליצירה נכונה שלהן – פירוט בהמשך).
  • עלות נמוכה – עבור רוב מילות המפתח, תשלמו על קליק ביוטיוב פחות, לפעמים הרבה פחות, בהשוואה למחיר של לחיצה על מודעת טקסט בגוגל.
  • חשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים – ישנם תחומים וביטויי מפתח שכולם מחפשים בגוגל, ויש גם תחומים שבהם חלק גדול מקהל היעד הרלוונטי נמצא דווקא ביוטיוב – וחבל לפספס אותו.
  • מיתוג – מודעות וידיאו ממתגות את העסק שלכם כמשקיען, יצירתי ובחלק מהמקרים גם כמקור סמכות בתחום הפעילות שלכם.

אתם בחברה טובה

asset 31
NUITIV
asset 34
מפעל הפייס logo site- it
asset 16
asset 15
asset 17
asset 18
SAMSUNG
ד"ר דב קליין
asset 21
SUBARU
בנק הפועלים
asset 25
תות
asset 26
asset 27
asset 29
asset 28
asset 30
asset 19
אסיה גרופ 1 1
tf logo 2
logo florona e1662977420262

איך מפרסמים ביוטיוב?

פרסום ביוטיוב מתבצע דרך גוגל אדוורדס, הממשק שבאמצעותו מפרסמים גם מודעות טקסט “רגילות” בגוגל. אחרי הלחיצה על כפתור “קמפיין חדש” תתבקשו לבחור את היעד שלו (מכירות, לידים, תנועה לאתר, העלאת המודעות למותג ועוד, ואפשר גם לוותר על הגדרת יעד), ולאחר מכן את סוג הקמפיין – והבחירה היא כמובן “וידיאו”.

בשלב הבא תוכלו לבחור את סוג המודעה: Video Discovery, באמפר, In Stream שניתנת לדילוג, In Stream שאינה ניתנת לדילוג ועוד אופציה היא מודעת Outstream שמתאימה לפרסום בסמארטפונים וטאבלטים בלבד.

בהמשך תוכלו להגדיר את מודל התשלום המתאים לכם, לקבוע תקציב יומי מקסימלי, לבחור את תאריך התחלת הקמפיין וסיומו (אם תרצו להגביל אותו בזמן), לפלח את הגולשים שבפניהם תוצג המודעה (למשל לפי גיל או לפי הסטטוס הורה/לא הורה), למקד את קהל היעד גם לפי מיקום גאוגרפי ועוד בחירה שיכולה לשפר את תוצאות הקמפיין היא של סוג המכשירים שבהם יוצגו המודעות (רק סמארטפונים, רק מחשבים נייחים, גם וגם, טלוויזיות חכמות ועוד).

בנוסף מאפשר לכם פרסום בווידאו להגביל את מספר ההצגות של המודעה בפני אותו משתמש, וגם לקבוע באילו משעות היממה הסרטונים שלכם יכולים להופיע.

מחקר מילות מפתח

בנוסף לכל ההגדרות הנ”ל אפשר, וכדאי, לבחור גם מילות מפתח שעבורן תרצו שהמודעה שלכם תופיע. מקור אפשרי אחד לביטויים מתאימים הוא ההשלמה האוטומטית של יוטיוב כשמתחילים להקליד בתיבת החיפוש. ההשלמות שמציעה מנוע החיפוש של יוטיוב הן כאלה שגולשים רבים הקלידו, כך שמדובר בביטויים פופולריים מאוד.

אופציה נוספת היא לקבל השראה מסרטונים של המתחרים שלכם – מהכותרות שלהם, מהתיאורים ומהתגים שבהם הם השתמשו. באופן טבעי מומלץ לבדוק בעיקר את הסרטונים הפופולריים ביותר. אם תרצו להשקיע יותר במחקר מילות המפתח, תוכלו להיעזר בכלים כמו VidlQ שכולל פיצ’ר ייעודי ליוטיוב, וגם בתוך גוגל אדוורדס יש אפשרות לקבל רעיונות רבים ומגוונים.

עיצוב ללא שם 2 g_icon leaf_icon till_icon

איך להבטיח מקסימום תועלת מכל פרסום ביוטיוב – דגשים חשובים

אחרי כל ההגדרות, השלב האחרון של יצירת קמפיין פרסום ביוטיוב הוא בחירת הסרטון שהוא המודעה.

כשאתם מעלים את הסרטון שיצרתם ליוטיוב, תתבקשו לבחור כותרת, תיאור, תגים ותמונה ממוזערת (Thumbnail). הכותרת והתיאור צריכים להתבסס על מחקר מילות מפתח אבל גם להיות אטרקטיביים לגולשים, כלומר גם לסקרן וגם להבהיר שצפוי להם ערך חיובי אם יבחרו לצפות במודעה (כשמדובר על Video Discovery). עוד המלצה היא לבחור אימאג’ אטרקטיבי מתוך הסרטון לטובת התמונה הממוזערת שמייצגת אותו, כך שגם מבחינה ויזואלית הגולשים יסתקרנו.

טיפים נוספים:

  • השניות הראשונות הן קריטיות – מומלץ לתכנן אותן בקפידה ולהבטיח שההגולשים יבינו מיד למה כדאי להם להמשיך לצפות במודעה ובאופן כללי ליצור אתכם אינטראקציה כזו או אחרת. התועלת יכולה להיות צחוק (אם יצרתם סרטון משעשע), מידע שיכול לעזור להם או פירוט של שירות או מוצר שאתם מציעים ושרלוונטי לחייהם.
  • תנו לזה לרוץ – על-מנת לשמור על העניין של הצופים לאורך כל הסרטון חשוב לשמור על קצב מהיר יחסית ולשתול בכל כמה שניות גירוי חדש. נסו להיות יצירתיים ומקוריים ככל האפשר – זה משתלם!
  • מידע מקיף – יוטיוב מספקת המון מידע על התנהגויות הגולשים שנחשפו לכל סרטון שלכם, ורצוי להפיק ממנו תובנות לגבי מודעות עתידיות. כך למשל אפשר לראות באילו נקודות בסרטון הגולשים נוטים להפסיק את הצפייה בו.
  • קריאה לפעולה (CTA – Call to Action) – הממשק של יוטיוב מאפשר הוספת שכבת קריאה לפעולה בקלות וביעילות. אל תשכחו לשבץ CTA בתזמון האופטימלי ועם ניסוח שיגרום לצופים להבין מיד למה כדאי להם ללחוץ על הכפתור.

רוצים לדעת עוד על פרסום ביוטיוב? יש לכם שאלות ספציפיות? הערות? אנחנו כאן בשבילכם. מוזמנים לשאול/ להגיב/ להעיר/ לשתף – ואם החלטתם ליצור מודעות וידיאו וכבר יש לכם המון רעיונות, נשמח לעזור, ובכל מקרה שיהיה בהצלחה!

צרו קשר


    Scroll to top caret
    ×

    שיחת ווטסאפ