מחקר מילות מפתח – חלק א’

פורסם 2 נובמבר, 2009
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מחקר מילות מפתח – חלק א’
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

מחקר מילות מפתח משחק תפקיד חשוב ביותר בתהליך קידום אתרכם, במאמר זה נעבור על שלבי ביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי.
איך תדעו שמילת מפתח מסוימת מתאימה לכם:

  • האם מילת המפתח מתקשרת באופן ספציפי לאתר שלי.
  • כאשר גולש מקיש את מילת המפתח הזו ומגיע לאתר שלי האם הוא מרוצה מתוכן האתר.
  • האם האתר שלי יענה על הצרכים שהביאו את הגולשים לחפש את מילת המפתח הזו.

מחקר מילות מפתח – סיעור מוחות

במהלך שלב סיעור המוחות כדאי לחשוב מיהו למעשה קהל היעד שלכם, איפה קהל זה גר, האם האתר שלכם מכוון רק לאזור גיאוגרפי מצומצם או לכל המדינה, ואולי לכול העולם. תחשבו גם על המשתנים הדמוגרפים: האם האתר מכוון יותר לקהל נשי, באיזה גילאים, בעל איזו הכנסה ועוד. לכל אלו השפעה ישירה על בחירת מילות המפתח לתוכן שלכם, לכל פלח דמוגרפי עלינו להתאים מילות מפתח שונות.
בשלב סיעור המוחות חשוב מאד להקשיב, שימו לב איך אנשים אחרים בוחרים לתאר את המוצר שלכם, אין הם מדברים עליו ובאילו מילות מפתח הם משתמשים. אל תתביישו לשאול את הלקוחות שלכם, מפיצים של המוצר שלכם וכדומה.
מקורות טובים למציאת מילות מפתח:

  • לקוחות.
  • אנשי המכירות שלכם.
  • חברים וסביבה קרובה.
  • פורומים ובלוגים בנושא.
  • אתרים מתחרים.

ביקור באתרים אחרים:

כאשר תבקרו בפורומים ובלוגים ברשת, שימרו על ראש פתוח, לעיתים תופתעו לגלות מלות מפתח שיהיו רלוונטיות מאד עבורכם ושבכלל לא העלתם על דעתכם שקהל היעד שלכם משתמש בהן.
מילים פחות טכניות או פחות מהוקצעות מאשר המילים שבהם אתם, המקצוענים בתחומכם משתמשים על מנת לתאר את אותו מוצר או שירות שאתם מספקים.
בביקור באתרי המתחרים שלכם תנסו לבדוק באלו מילות מפתח הם משתמשים על מנת לתאר את עצמם, אך שימו לב, אל תסמכו על מילות מפתח אלה בעיניים עצומות כיוון שלא בטוח שיש למתחרים שלכם ידע בקידום אתרים, לא בטוח שהם יודעים מה הם עושים מבחינת בחירת מילות מפתח.

כעת, לאחר שהעליתם בחכתכם מילות מפתח רבות בסיעור המוחות שביצעתם, כתבו את כולן ברשימה מסודרת על מנת שנוכל לעבור לשלב הבא בתהליך ה- מחקר מילות מפתח שהוא שימוש בכלים למחקר מילות מפתח.

Scroll to top caret