שיווק באמצעות תוכן באינטרנט

פורסם 22 אוגוסט, 2013
קריאה 3 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק באמצעות תוכן באינטרנט
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

איך לשווק תוכן איכותי?

אם עץ נופל באמצע היער כשאיש לא נמצא שם, האם הוא משמיע צליל? ואם תוכן איכותי מועלה לאינטרנט אבל אף אחד לא קורא אותו, האם הוא קיים?
רבים מאמינים שתוכן איכותי משווק את עצמו, ובמיוחד ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, ועל כן משקיעים בכתיבה זמן, מאמץ, יצירתיות ואנרגיה, ולאחר מכן יושבים בחיבוק ידיים ומחכים, ומחכים, ומחכים ומחכים – אבל הגולשים לא מגיעים.
ברוב רובם של המקרים תוכן, איכותי ככל שיהיה, לא מפרסם את עצמו. זו המציאות, ועל כן כדאי להשקיע לא רק בכתיבה אלא גם בשיווק באינטרנט, ועוד יותר כדאי לדעת איך עושים את זה נכון על-מנת לא לבזבז משאבים יקרי ערך מבלי שתהיה לכך תמורה.
עוד חשוב לזכור שרוב התכנים המועלים עוסקים בנושאים שאינם "סקסיים" ומעוררי סקרנות אלא אפרוריים למדי דוגמת ביטוח משכנתא, ושהבאתם אל ציבור רחב היא משימה לא פשוטה – אבל בהחלט אפשרית.

ודאו כי יש באתר/בלוג שלכם לפחות 5 טקסטים משובחים במיוחד. עדיין אין? כתבו כאלה והעלו אותם לאוויר. בכל תחום, כולל אלה הנתפסים אזוטריים יחסית, ניתן למצוא לא מעט אתרים ובלוגים. אל תצטמצמו לתחום פעילותכם הספציפי, אלא חפשו תכנים המשיקים לזה שלכם.
נסו ליצור רשימה עשירה ככל האפשר, גם אם הדבר דורש זמן ומצריך חיפושים נרחבים ברשת. אל תכללו בה אתרים "דינוזאורים" שלא התעדכנו המון זמן.
הקפידו על רשימה מסודרת ומפורטת, הכוללת את שם האתר/בלוג/ וכתובתו, שם הבעלים וכן כתובת מייל או דרך פנייה.
אחרי שהכנתם לכם רשימה, פנו לבעלי האתרים הלו והציעו להם שיתוף פעולה, פוסט אורח שלכם בבלוג בתחום פעילותכם הוא רב ערך. על-מנת לכתוב פוסטים שכאלה, שלחו מייל אדיב ואישי לכל הבלוגרים שמצאתם. ציינו שאתם קוראים מושבעים של הבלוג שלהם, החמיאו לתוכן שהם מפרסמים וכתבו שהייתם שמחים לקרוא תוכן בנושא ספציפי שאותו תבחרו על-סמך היכולת שלכם לכתוב אותו ברמה גבוהה במיוחד.

נסו להציע זווית מקורית, או חיבור מסקרן של מספר נושאים רלוונטיים. בהמשך המייל הציעו את עצמכם ככותבי התוכן הנ"ל, ועל-מנת להוכיח את רצינותכם ואת הרמה הגבוהה של הטקסטים שיוצאים תחת ידכם, הוסיפו לינקים ל-2-3 מהמאמרים הטובים ביותר שלכם.
לסיום, הזכירו שוב את העובדה שאתם קוראים בעקביות את הבלוג שבו אתם רוצים להתארח כך שתוכלו להתאים את הכתיבה שלכם לסגנונו של הבלוג ולטעמם של קוראיו.
לא כל המכותבים שלכם יקפצו על ההצעה, אבל אלה שכן ירוויחו עבור הבלוג שלהם תוכן איכותי בחינם – ואתם תקבלו בתמורה תנועה רבה יותר אל הבלוג שלכם. לשם כך, עליכם להקפיד לשבץ בטקסט שתכינו, בצורה מושכלת, לינק אל האתר/בלוג שלכם.

אל תתביישו לבקש לינקים אל הבלוג שלכם!

הפנייה אל כל בעלי האתרים שמצאתם קודם לכן חייבת להיות אישית, מפרגנת ואף מתחנפת קלות ובעיקר יצירתית על-מנת שהמטרה – לינק אל הבלוג שלכם – אכן תושג.
ואם ברשימות עסקינן, הכינו לכם רשימה נוספת- רשימת לינקים אל בלוגים שעשויים לעניין את הקוראים שלכם – ולבקש מבעלי הבלוגים שברשימה בתמורה לינקים אל הבלוג שלכם. את מי שלא נענה לבקשה תוך זמן סביר, תוכלו להסיר מהבלוג שלכם על-מנת לפנות מקום לבלוג אחר שאולי כן יפרגן.
אמנם יש הטוענים כי מודל הלינקים ההדדיים כבר אינו רלוונטי, אבל המטרה בסעיף זה אינה קידום אורגני אלא פשוט למשוך אליכם גולשים – והניסיון מוכיח כי בדרך זו אכן פוטנציאל התעבורה גדֵל משמעותית.

הגיבו בבלוגים אחרים:

אמנם השארת תגובות בבלוגים אחרים עשויה להיות משימה מייגעת למדי, אולם אם תקפידו לפרסם מדי יום 5 תגובות בבלוגים הרלוונטיים לתחום פעילותכם, ותשתדלו שהן יהיו ייחודיות ובעלות ערך של ממש עבור הגולשים (ובשום פנים ואופן לא בעלות אופי שיווקי או מעוררות תחושה של ספאם), הם יסתקרנו לגביכם ויגיעו גם אל התוכן שלכם (כמובן הקפידו להוסיף לתגובה לינק לבלוג שלכם או לציין את שמו באופן בולט).

שלמו לבלוגרים פופולאריים במיוחד על-מנת שיפרסמו אתכם. ברוב רובם של המקרים, ביצוע הפעולות הנ"ל יניב עלייה משמעותית במספר הקוראים של התוכן שלכם. במידה ולא, תוכלו לשלם לבלוגרים פופולאריים על-מנת שאלה יתרשמו מכם וימליצו עליכם.

בכל מקרה, כדאי להרחיב כל העת את רשימת האתרים/בלוגים/לינקים על-מנת למשוך קוראים נוספים מכיוונים חדשים ולחזור ולבצע את ההמלצות בכל הסעיפים הקודמים באופן שוטף – כך תבטיחו כי התוכן האיכותי שלכם אכן ייפול על אוזניים קשובות (ורבות!)

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ