שיווק רב ערוצי לרופאים – מהו ולמה אתם לא רוצים להישאר מאחור?

פורסם 8 אוקטובר, 2022
קריאה 4 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק רב ערוצי לרופאים – מהו ולמה אתם לא רוצים להישאר מאחור?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

המעבר הקרב מ- 2022 אל 2023 הוא הזדמנות מצוינת לעצור לרגע ולהתבונן על עולם השיווק באינטרנט. התחום הזה משתנה כל הזמן, אבל בנקודת הזמן הנוכחית אפשר לזהות אבולוציה של ממש, ומי שלא יסתגל לשינוי המשמעותי ימצא את עצמו מאחור – וכשאתם מדדים מאחורי המתחרים שלכם, הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא יכולים לראות אתכם. 

 

מה הוביל לשינוי הדרמטי בתחום השיווק באינטרנט?

הדרך הטובה ביותר להבין את האבולוציה שעבר השיווק הדיגיטלי היא באמצעות דוגמה: ניקח אדם שבדיוק חזר מאירוע חברה אל ביתו מצוברח, לאחר שהרגיש לאורך כל האירוע חוסר ביטחון בשל אפו, שמרגיש לו גדול ומכוער. הוא שותה תה בסלון, ומרגיש שהבשיל הרגע לעשות משהו עם האף שלו שפוגע בהלך רוחו כל כך הרבה שנים. הוא מחליט לבדוק על ניתוח פלסטי לעיצוב מחדש של האף, מחפש מידע והמלצות על הניתוח דרך הסמארטפון שלו, אולי אפילו נכנס ל-2-3 אתרים של מנתחים ומנתחות פלסטיים כדי לצפות בתמונות לפני אחרי – ואז עיניו מתחילות להיעצם והוא הולך לישון. הרצון לעצב מחדש את אפו כמובן לא נשכח מבחינתו, הוא מתכנן לבדוק שוב מחר אחרי העבודה מה האופציות, אבל בפועל בבוקר למחרת המחשב במשרד כבר הציג לו מודעות לניתוחי אף פלסטיים. המודעות צצות בכל מקום – ביוטיוב, באתרי חדשות, באתרי תוכן שהוא מגיע אליהם ועוד. עד סוף היום יצוצו פרסומות דומות גם בפייסבוק ובאינסטגרם, בלפטופ ובמחשב הנייח בבית, בסמארטפון ובעצם בכל מקום.

במציאות שכזו – שבה כמעט כולנו מחוברים למספר מכשירים, ובכולם אנחנו מזוהים דרך החשבון שלנו בגוגל ו/או בפייסבוק – מי שרוצה להעביר לנו מסר מסוים במרחב הדיגיטלי יודע איפה למצוא אותנו בכל נקודת זמן ספציפית. מנהלי שיווק דיגיטלי רוצים, מאוד, להעביר מסרים ללקוחות – כך שב-2023 שליטה מלאה בשיווק רב ערוצי באינטרנט היא פשוט חובה.

 

עד כמה השיווק הרב ערוצי אפקטיבי?

יותר מכפי שנהוג לחשוב.

הנה למשל הממצאים של מחקר שכלל לא פחות מ-30,000 המרות של לקוחות במגוון ענפים (רפואה אסתטית, נדל"ן, ייעוץ עסקי, בתי ספר לשחייה, חברות תיירות ועוד):

  • שיעור ההמרות אחרי חשיפה אחת למותג או לחברה: 11%
  • שיעור ההמרות אחרי 2 חשיפות למותג/חברה: 22 (כלומר, בסך הכל עוד חשיפה אחת – והסיכוי לקשר משמעותי עם לקוח או אפילו רכישה שלו מוכפל!)
  • שיעור ההמרות כשהחשיפות הן רק בערוץ אחד: 21%
  • שיעור ההמרות כשנחשפים למסר/ים ב-2 ערוצים: 28%
  • ומה קורה כהחשיפה היא ב-3 ערוצים: שיעור ההמרות הוא כבר 51%!

ועם נתונים כאלה, זה פשוט חוסר אחריות לא לבצע את קפיצת המדרגה המתבקשת ולעבור לשיווק רב ערוצי (אגב, באנגלית המונח מגניב אפילו יותר – Multi Channel Funnel).

 

איך מתבצע השיווק הרב ערוצי?

הערוצים העיקריים שבהם מתבצע ה-Multi Channel Funnel הם:

א. חיפוש אורגני בגוגל – מקור מידע רווח מאוד ובעיקר ללקוחות שנרתעים ממודעות ופרסומים ממומנים

ב. המודעות שגוגל ושאר מנועי החיפוש מציגים לנו

ג. מודעות ביוטיוב

ד. מודעות בפייסבוק

ה. מודעות באינסטגרם

ו. שיווק מבוסס תוכן – באמצעות פלטפורמות אפקטיביות כמו טאבולה ואאוטבריין

ז. ניוזלטרים – אפיק שיווק קלאסי שגם ב-2019 יכול להניב תוצאות יפות מאוד ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

העיקרון החשוב ביותר של שיווק רב ערוצי באינטרנט הוא להעביר את המסר הנכון לאדם הנכון. לשם כך אנחנו משתמשים בכלי מתקדם שנקרא רימרקטינג. הרימרקטינג מאפשר להציג לכל גולש מודעות מותאמות אישית על סמך המאפיינים הספציפיים של ההתנהלות שלו במרחב הדיגיטלי, ובפרט לפי חיפושים מהימים האחרונים, השעות האחרונות ואפילו הדקות האחרונות – כדי לנצל באופן אופטימלי את חלון הזמן שבו הוא מעוניין במוצר או בשירות הרלוונטיים.

דוגמה אחת לכלי רימרקטינג מעולה היא RLSA ועוד דוגמה היא רשימות חיפוש ליוטיוב. סוג אחר של רימרקטינג הוא הצגת מוצרים משלימים לאלה שבהם גולש באתר הביע עניין או אפילו קנה, ויש גם אפשרות לזהות ויתור על רכישה רגע לפני השלמת העסקה והצעת המוצר במחיר אטרקטיבי יותר.

 

איך להבטיח אפקטיביות מקסימלית?

כדי למצות את היתרונות של השיווק הרב ערוצי מומלץ להקפיד על שני דברים: ראשית, להפקיד את כל השיווק בידי חברה אחת (כדי שהחיבור בין הערוצים יהיה סינרגטי במיוחד), ושנית, למדוד באופן שוטף ומפורט ככל האפשר את הביצועים של הקמפיין – כדי לקבל את כל ההחלטות לגבי הקצאת המשאבים לערוצים השונים על סמך נתונים מדויקים ומלאים.

בפרט ישנו ערך רב למידע אודות שיחות הטלפון הנכנסות לעסק. באמצעות מספרי מעקב חכמים תוכלו לדעת בדיוק כמה המרות מייצר כל ערוץ ומהם השילובים הטובים ביותר מבחינת היחס בין ההשקעה בפרסום לבין התמורה המתקבלת מכך. מעקב הדוק אחרי שיחות הטלפון מבטיח גם שאף לקוח לא יתפספס בגלל שברגע מסוים לא ניתן היה לענות לשיחה, ותועלת נוספת של ניטור השיחות וניתוחן היא הגישה הנוחה והיעילה לכל הפרטים של כל הלקוחות, על סמך כל פילוח שרק תרצו.

 

אולי יענין אותך גם:

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ