בדרך כלל אנחנו כותבים על החשיבות של קידום אורגני, איך עושים SEO או איך לא עושים. אבל היום אנחנו פונה אל מי שכבר הבין שכדאי לעשות קידום אורגני ומחפש את הפרטנר הנכון. המומחה שיעזור לו להביא את האתר לקדמת הבמה בגוגל. בסופו של דבר, בחירת האדם הנכון לתפקיד חשובה יותר ממחקר מילות מפתח ומקישורים פנימיים. אז מה כדאי לקחת בחשבון כשמחפשים את ה- מומחה לקידום אורגני בגוגל?
מומחה איכותי לקידום אורגני? מחט בערמת שחט
ב-15 השנים האחרונות התחום של קידום אורגני הפך ממערב פרוע לתחום מקצועי שמכיל אינספור שיטות, גישות ופעולות שיווקיות. כתוצאה מכך, השוק הוצף בקורסי SEO. אלפי אנשי שיווק המגדירים את עצמם ״מומחים״ לקידום אורגני בגוגל. מתוכם כמובן שיש מומחי SEO איכותיים ומנוסים, אך ככל שההיצע גדול יותר כך קשה למצוא את המקצוענים האמיתיים.
שני סימני אזהרה בבחירת מומחה לקידום אורגני בגוגל
בחירת הפרטנר העסקי שיקדם את האתר שלכם כוללת המון משתנים. אך יש שני מקרים שאתם עלולים להיתקל בהם שאמורים להפעיל אצלכם נורה אדומה:
1. ״המומחה״ שמצא את הנוסחה המנצחת ל-SEO
במהלך החיפושים שלכם אתם עלולים להיתקל באיש שיווק שטוען שהוא מצא את השיטה המנצחת ל-SEO. שהוא הבין איך האלגוריתם של גוגל חושב ושהשיטה שלו מבטיחה את התוצאות הטובות ביותר. אך בשביל להבין למה זו בעיה צריך להבין כיצד עובד חישוב ה-SERP (Search Engine Result Page) של גוגל. כלומר, חישוב מיקום האתרים בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש מבוסס על אלגוריתם מורכב וסודי שלוקח בחשבון אלפי משתנים. אם זה לא מספיק, גוגל מעדכנים את האלגוריתם באופן קבוע, כך שאין טעם לנסות ״לפענח״ אותו. מה שצריך זו הבנה מעמיקה של המשתנים העיקריים שמשפיעים עליו ולמידה מתמדת מתוך תוצאות הקידום. אם שיטת הקידום האורגני לא מתקדמת – כך גם האתר.
2. ״המומחה״ שמבטיח תוצאות לא ריאליות
הבטחות לא ריאליות הן תופעה מוכרת כמעט בכל תחום מקצועי. אנשי מקצוע רבים רוצים להרשים את הלקוחות או לסגור עסקה מהר ולכן מנפחים את התוצאות הצפויות של השירותים שלהם. אך במיוחד בקידום אורגני בגוגל חשוב להבין שהוא השקעה לטווח ארוך. מי שיבטיח לכם להיות במקום הראשון בגוגל תוך שלושה חודשים כנראה ייכשל. אותו דבר לגבי מי שיבטיח תוצאות אדירות בתקציב קידום נמוך. המטרה של קידום אורגני היא הגדלת המכירות. זאת על ידי יצירת אמון וסמכותיות עם הגולשים ועם מנוע החיפוש במקביל, וזה לוקח זמן. תוצאות מיטביות של קידום אורגני נראות לאחר תקופה ממושכת, רציפה ומקצועית של פעולות שיווקיות.
אז לפי מה בוחרים מומחה לקידום אורגני?
אל תאבדו תקווה, יש הרבה מומחים איכותיים בשוק, הנה כמה משתנים שיגרמו לכם להבין שהמומחה שלכם הוא באמת מומחה:
- ניסיון: אם במשך שנים רבות סוכנות שיווק דיגיטלי מצליחה להגדיל את המכירות של לקוחות ולשמר לקוחות לאורך זמן, סימן שהם עושים משהו נכון. חברות מנוסות למדו לאורך השנים ופיתחו כלים יעילים לקידום אורגני איכותי.
- תוצאות: איך יודעים מתי קידום אורגני מוצלח? כשהלקוח מרוויח הרבה יותר מאשר תקציב השיווק שלו. אם הלקוחות של החברה נמצאים בדירוג גבוה בגוגל, נראים טוב ואמינים, סביר להניח שהם מרוויחים מהקידום. מרוויחים הרבה יותר ממה שהם מוציאים.
- המלצות: תמיד טוב לשמוע המלצות מפה לאוזן. אם אתם תוהים לגבי סוכנות שיווק דיגיטלי נסו לשמוע עליהם מלקוחות קיימים. כמה זמן הם עובדים איתם? האם הם מרוצים מהשירות? אין כמו המלצה אמיתית וכנה כדי להבין את האיכות והמקצועיות של הקידום האורגני.
- אנשים: Last אבל ממש לא Least הם האנשים שעומדים מאחורי חברת השיווק. חשוב להבין שבשביל להצליח בקידום האורגני חייב להכיר לעומק את התחום של הלקוח, את המתחרים, הלקוחות הפוטנציאליים והאופי של המותג הספציפי. יחד, הלקוח ומומחי הקידום בונים אסטרטגיית שיווק. מדובר פה על שותפות של ממש ולכן אי אפשר להפריז בחשיבות של חיבור אישי טוב ונעים.
עכשיו אתם יכולים לצאת לדרך בחיפוש אחר מומחה הקידום האורגני שלכם. יש לכם רעיונות נוספים למה כדאי לשים לב בחיפוש מומחה לקידום אורגני? שאלות או תהיות בנוגע לנושא? נשמח לשמוע את דעתכם או לייעץ. מוזמנים ליצור קשר.