התראות חכמות למקדמי אתרים: איזה מידע חשוב שתקבלו מיד?

פורסם 14 אפריל, 2019
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
התראות חכמות למקדמי אתרים: איזה מידע חשוב שתקבלו מיד?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

בוני ומקדמים אתרים, המאמר הזה הוא בשבילכם. יש בו כמה דגשים שחשוב שתכירו אם אתם עדין לא, ובעיקר – אוסף של אוצרות שימושיים להמשך הדרך המקצועית שלכם!

כל מקדם אתרים מצא את עצמו בוודאי לא פעם (וגם לא פעמיים) מביט בהפתעה בנתוני האנליטיקס, רואה צניחה לא מוסברת בתנועה האורגנית, ותופס את הראש: מה קרה פה? כמקדמי אתרים חשוב להיות עם היד על הדופק כל הזמן – כל שינוי באתר, בדירוגים, באינדקס – עלולים להיות בעלי השפעה מרחיקת לכת.

וכשזה מגיע למעקב אחרי דירוגים, במיוחד אם מקדמים מספר רב של אתרים בו זמנית ומספר המילים שצריך לעקוב אחריהן הוא גדול במיוחד, זה חשוב על אחת כמה וכמה.

לכן, גם אם התרגלתם לבדוק את הדירוגים באתרים שלכם פעם בכמה ימים, או מציצים מדי פעם בכלים נוספים כמו Search Console, יכול מאוד להיות שאתם מפספסים נתונים חשובים שדורשים טיפול מיידי – וזמן שהייתם יכולים לנצל בחוכמה.

כאן נכנסת לתמונה מערכת ההתראות החדשה של ZEFO. היא בנויה בתוך המערכת לקידום אתרים של ZEFO ומאפשרת לכם להגדיר ולקבל בדחיפה את כל ההתראות הכי קריטיות וחשובות – ישירות לתיבת המייל שלכם.

zefo review8

התראות מותאמות אישית לכל אחד

בעוד מרבית המערכות לבדיקות דירוגים תומכות בהתראות בסיסיות, מערכת ההתראות של ZEFO תומכת גם בהתראות מתקדמות ומותאמות אישית. תוכלו להגדיר כל פרמטר של ההתראה לפי רצונכם ומה שחשוב לכם, או להשתמש בהתראות הבסיסיות שהוגדרו במערכת.

הנה כמה רעיונות להתראות שאולי תרצו לקבל:

התראות על שינויים בדירוגי מילות המפתח

ZEFO מאפשרת לכם לקבל התראות מותאמות אישית על שינויים לטובה או לרעה במילות המפתח שלכם – מילה אחת או יותר – מה שתקבעו, על פי פרמטרים שונים:

  • מספר המילים או אחוז המילים שהשתנו
  • מספר המקומות שהשתנו (לדוגמה: מילה שעלתה לפחות בחמישה מיקומים)
  • קפיצות מעמוד לעמוד או לשלושת המקומות הראשונים
  • השוואה בין תקופות (מהיום לאתמול, שבוע לשבוע או כל תקופה אחרת)

 

זה נשמע לכם טריוויאלי? תחשבו שוב. תוכלו להגדיר התראות רק למילים מסוימות, רק לשינויים ספציפיים, או לשילוב ביניהם. לדוגמה, אם השקעתם מאמץ מיוחד בקידום של תחום מסוים, תרצו לדעת על כל שינוי בכל ביטויי המפתח המשוייכים לתחום זה. כך תוכלו להתמקד בהתראות ובנושאים החשובים ביותר לטיפול, בלי לבזבז זמן על נושאים אחרים.

התראות על שינויים בממוצע המיקומים

מלבד מיקומים אבסולוטיים, לעיתים חשוב לנו גם למדוד את ממוצע המיקומים הכללי, כדי לראות את תמונת המצב הרחבה של תהליך הקידום. אם לדוגמה ביצעתם שינוי רוחבי באתר במטרה לשפר את המיקום שלו, תרצו לדעת ולהבין בזמן אמת מה ההשפעה על כלל הדירוגים של האתר.

במצב כזה, ZEFO מאפשרת לכם להגדיר התראה לשינויים בממוצע הדירוגים של כל מילות המפתח, בשקלול נפחי החיפוש – כך שמילות מפתח בעלות נפח חיפוש רב יותר, משוקללות בהתאם.

unnamed

התראות נוספות: תעודות SSL ותוקף הדומיין

מעבר לדירוגים, חשוב לכל מקדם אתרים לקבל באופן מיידי התראות שקשורות לתקינות האתר. דומיין שפג תוקף או תעודת SSL לא תקינה – עלולים כמובן להוביל לאי זמינות האתר ולפגיעה בתהליך הקידום. במקרה כזה, החשיבות של התראה מיידית היא ברורה, ומצריכה גם טיפול מיידי לפתרון הבעיה. עם ZEFO תוכלו להיות בטוחים שההתראה תגיע מספיק זמן לפני תאריך היעד – כדי לאפשר לכם לטפל.

טיפ לסיום: נצלו את ההתראות הנוספות מהכלים של גוגל

התראות Google Analytics: לא רבים מכירים את אפשרות ה-Custom Alerts בהגדרות האנליטיקס. באמצעות הגדרת התראות מותאמות, ניתן לקבל ישירות למייל מידע על שינויים קיצוניים בתנועה לאתר, שינויים בזמן השהייה הממוצע באתר, תנודות ביחס בין מספר הגולשים החדשים לישנים ויחס ה-Bounce הממוצע באתר. החיסרון הגדול: ההתראות מגיעות בדיליי של כמה ימים (לפעמים גם 3 ימים ויותר).

התראות Search Console: כלי מנהלי האתרים של גוגל שולח התראות בתדירות גבוהה, בדגש על בעיות בסריקת האתר, תקלות באינדקס או בעיות בהתאמה לניידים. שימו לב היטב להתראות האלה וטפלו בהן בהקדם, כי הן עלולות להצביע על בעיה חמורה בסריקה של גוגל שתגרום לפגיעה בדירוגי האתר. ואם הלכתם לאיבוד בין כל ההתראות – לאחרונה נוספה אפשרות לראות בתוך ה-Search Console את ריכוז כל ההתראות שנשלחו בנוגע לאתר מסוים.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ