מחקר מילות מפתח – איך עושים את זה ולמה זה חשוב?

פורסם 21 נובמבר, 2023
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מחקר מילות מפתח – איך עושים את זה ולמה זה חשוב?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

מחקר מילות מפתח הוא אחד מאבני היסוד של קידום אתרים. כשמבצעים מחקר מילות מפתח במקצועיות ומיישמים אותו באופן מלא עם תכנית עבודה בשלבי היישום השונים, הוא מביא להעלאת הדירוג שלכם בגוגל. בנוסף, הוא גורם להגברת חשיפה במנועי החיפוש והתנועה באתר, ולבסוף הרחבת מעגל הלקוחות שלכם. בואו נבין את העקרונות המנחים במחקר מילות מפתח ומה החשיבות שלו. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לבקר במדריך המלא לקידום אתרים בגוגל שהכנו בקישור הבא.

מהו מחקר מילות מפתח?

גוגל אוהב אתרים עשירים בתוכן ייחודי ואיכותי. אחת הפעולות החשובות ביותר בקידום אתרים אורגני (SEO) הוא למלא את האתר שלכם בעמודים רוויי תוכן, ובמאמרים איכותיים ובעלי ערך מוסף. כמובן שאתם מכירים את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. בכתיבת תוכן, חשוב להכיר לעומק עוד שני גורמים קריטיים: הגולשים, ומנוע החיפוש של גוגל.

מחקר מילות מפתח הוא תהליך. תהליך שבו אתם מגלים מהם הביטויים הרלוונטיים אליכם שהגולשים מחפשים במנועי החיפוש. מחקר מילות מפתח עוזר לכם להבין את המטרות שלכם, איפה תרצו לבלוט, ואת קהל היעד. כאשר אתם כותבים תוכן על בסיס מילות מפתח אופטימליות, אתם למעשה מגדילים את הסיכוי שהתמורה מההשקעה שלכם בקידום תהיה גבוהה.

איך תמצאו את מילות המפתח האופטימליות?

הדרך הנכונה לביצוע מחקר מילות מפתח מתחלקת לשני שלבים. ראשית למצוא את כל מילות המפתח האפשריות, ולאחר מכן לבחור את הטובות ביותר מתוכן. את תיאור השלבים במלואם תוכלו למצוא בפרק 2 של המדריך המלא לקידום אתרים בגוגל.

  1. מציאת כל מילות המפתח האפשריות – בשלב זה עליכם להבין קודם כל מי הלקוחות שלכם ואז לחשוב כמוהם. נסו לחשוב איפה הקהל שלכם גר, לאילו גילאים אתם פונים, לאיזה מגדר, וכו׳. לאחר מכן נסו לחשוב מה הם מחפשים, באיזה ביטויים הם משתמשים ומה מעניין אותם. לרוב הגולשים לא שולטים בשפה המקצועית בתחום. לדוגמא, במידה ויש לכם עסק להכשרה והסמכה של קבלני שיפוצים, סביר להניח שגולש יחפש ״מבחן קבלן שיפוצים״ מאשר ״מבחן רשם הקבלנים בענף 131״. המטרה בשלב זה היא ליצור רשימה ארוכה ומפורטת ככל הניתן (תוכלו להיעזר ב-Google Keyword Planner ובגוגל טרנדס בחינם).
  2. מציאת מילות המפתח הטובות ביותר – לאחר שהכנתם רשימה ארוכה של מילות מפתח, עליכם לסווג אותה לפי מילות המפתח הרלוונטיות ביותר אליכם ולגולשים שלכם. את הסיווג הזה מבצעים לפי 3 פרמטרים:
  • נפח חיפוש: כמות הפעמים שגולשים מקלידים את הביטוי או המילה מדי יום, שבוע, חודש וכו׳.
  • רלוונטיות: עד כמה הביטוי או המילה רלוונטיים לעסק שלכם, למוצרים שלו או לשירותים שאתם מציעים.
  • תחרותיות: כמה עסקים מנסים לקדם את האתר שלהם על בסיס מילת המפתח? ככל שהתחרות גדולה יותר, כך אומנם יש ביקוש גדול יותר למילת המפתח. אך כך גם יהיה קשה לבלוט מעל המתחרים בהנחה שהביקוש מביא איתו גם היצע גדול של יותר מתחרים.

בשלב סינון מילות המפתח המטרה שלכם היא למצוא מילות מפתח שיש להן איזון טוב בין נפח חיפוש גבוה. רלוונטיות לעסק שלכם, ותחרותיות נמוכה. כמובן שאין מילת מפתח מושלמת, ונפח גבוה של חיפושים תמיד מוביל לתחרות מוגברת. מומלץ לתת עדיפות למילות מפתח עם רלוונטיות גבוהה ותחרות נמוכה. גם אם נפח החיפוש שלהם נמוך. כך אמנם יגיעו אל התוכן שלכם פחות גולשים, אך הסיכוי שמי שמגיע לתוכן יהפוך ללקוח הוא גבוה.

מה עושים לאחר המחקר?

עכשיו יש לכם ביד (או בקובץ אקסל) רשימה של מילות מפתח אופטימליות לקידום האתר. השלב הבא הוא התאמה של מילות המפתח לעמודים באתר שלכם. התאמה זו היא תהליך ארוך ומורכב שצריך לכלול עבודה מסודרת, תכנון, וניתוח לאורך הדרך. תהליך זה כולל התאמת העמודים באתר שלכם, יצירת תוכן חדש וייעודי לביטויים, ועוד פעולות רבות לאופטימיזציה של אתר והתוכן. אם משתמשים במילות המפתח בצורה נכונה ומבצעים מחקר אפקטיבי. תוך כמה חודשים תוכלו לראות כיצד הקידום האורגני של האתר מקפיץ את הדירוג שלכם בגוגל. לבסוף יוביל להגדלת קהל הלקוחות שלכם. שימו לב שמחקר מילות המפתח איכותי זה ההתחלה, וההמשך מצריך סבלנות, עד שמגיעים לארץ המובטחת.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

testzara

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ