דרכי השיווק במרחב הדיגיטלי

פורסם 30 מרץ, 2023
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
דרכי השיווק במרחב הדיגיטלי
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

למרחב הדיגיטלי חוקים משלו. חוקים אשר שונים ממה שאנו מכירים מחוצה לו. זה נכון לגבי האופן שבו אנשים צורכים מידע במרחב הדיגיטלי, קוראים תכנים, צופים בסרטים או קונים מוצרים. ולכן, גם דרכי השיווק במרחב הדיגיטלי שונים מהאופן שבו עובדים אנשי שיווק שפועלים במדיומים אחרים.

הא"ב של קידום אתרים לצרכים שיווקיים

אין שום דרך להסביר על דרכי שיווק במרחב הדיגיטלי מבלי להסביר על קידום אתרים. מרבית המשווקים או אנשי הפרסום ששולטים בדיגיטל חותרים בעצם לקדם אתר מסוים. האתר הזה יכול להציע מוצרים שנמכרים ישירות (אונליין). האתר הזה יכול להניע איסוף לידים, כלומר פניות של גולשים שרוצים להזמין שירות מבוקש. לעיתים האתרים או מיני אתרים (מיני סייט) נועדו לקידום מותג, מבצע פרסומי כזה או אחר. על כל פנים, הא"ב של קידום יהיה כעת קידום של האתר. קידמתם אתר בצורה טובה, השגתם פריצת דרך שיווקית. אבל איך מבצעים קידום אתרים לצרכי שיווק? שתי דרכים מרכזיות הן: קידום ממומן וקידום אורגני.

שיווק במודעות שמזהות הרגלי חיפוש וגלישה

דרך שיווק מרכזית נוספת הינה שימוש במודעות. אבל אסור לטעות, אין אלה מודעות שנשתלות באינטרנט, באתרים השונים, באופן חסר צורה או סדר. המודעות הללו, אשר עשויים לשלם עבורן במודלים כדוגמת תשלום פר הקלקה, הן מאוד מתוחכמות. בשיתוף פעולה מול גופים כגון גוגל, נאסף מידע על הגולשים, שמספר למשל אילו אתרים הם מחפשים, איזה ביטויים מעניינים אותם, באילו אתרים הם נמצאים לאורך זמן ואילו אתרים רק ביקרו ל"ביקור" קצר.

כך, נניח שמישהו ביקר לאחרונה באתר כגון יד 2. או ביצע חיפוש אחת ביטויים כמו "דירות למכירה" או "בית למכירה בשרון". מערכת התאמת המודעות תיכנס לפעולה. היא תציג לפניו מודעות הקשורות לפרויקטים בנדל"ן או מודעות של מתווכי נדל"ן ואולי גם מודעות של חנות שמוכרת ריהוט או ציוד לבית. שיווק בעזרת מודעות שמזהות הרגלי חיפוש וגלישה לא היה יכול להתקיים לעולם ללא הכלים החכמים של המרחב הדיגיטלי.

שיווק חוצה פלטפורמות דיגיטליות

עוד עיקרון מאוד חשוב ומרכזי של העידן הדיגיטלי הינו כזה: זהו מרחב וירטואלי חוצה פלטפורמות וערוצים. כלומר, על מנת לבצע שיווק יעיל במרחב הזה ניתן ואפילו חשוב לפעול במקביל בשלל פלטפורמות. לדוגמא, קידום של אתר לא יספיק. נדרש גם צעד נוסף אחד לפחות, כגון פעילות ברשתות חברתיות. בעזרת שימוש בפוסטים בתדירות רבה, אשר יוצרים עניין ושיח נרחב, אפשר לשווק בעצם כל דבר. אבל גם פרסום פוסטים בפייסבוק או שימוש באינסטגרם (בדגש עם פרסום תמונות אפקטיביות ומסרים קצרים) לא חייב להיות סוף פסוק. אפשר ואף כדאי לשקול צעדים נוספים, בניית קמפיינים דיגיטליים מוטי קהל מטרה, פרסום ביו טיוב, העלאת סרטוני תדמית ועוד. ואם חשבתם שזה הכל, הרי שלא חסרים צעדים נוספים, לדוגמה שיווק גרילה או ניהול מוניטין ברשת.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ