מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי?

פורסם 21 נובמבר, 2023
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
 מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

מאמר זה מיועד לבעלי עסקים אשר עושים את הצעדים הראשונים בשיווק באינטרנט, עסקים שנמצאים רק בתחילת התהליך וחושבים על הוספת שיווק דיגיטלי בנוסף לשיווק מסורתי. כל חידוש טכנולוגי מביא איתו זן חדש של שיווק. הרדיו שינה את הפרסומות הישנות בעיתונים לפרסומות עם סאונד, הטלוויזיה הוסיפה את התמונה הנעה, והאינטרנט יצר עולם דיגיטלי חדש. כל תקופה כזו מצריכה התאמות, אסטרטגיות שיווקיות ולמידה. מי שלא עומד בקצב של השינויים, נעלם בתוך ים של מסרים שיווקיים. היום, כדי להרים את המותג, הסטארט-אפ או המומחיות שלכם מעל פני המים, חייבים להכיר לעומק את השיווק הדיגיטלי. במאמר נראה את ההבדל המהותי בין שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי.

שיווק מסורתי מול שיווק דיגיטלי

כולנו מכירים את השיווק המסורתי. גם היום הוא מקיף אותנו בכל פינה ברחוב. פרסומות בערוצי טלוויזיה, עיתונים, שלטי חוצות, פלאיירים ופרסומות ברדיו הם רק חלק מאמצעי השיווק הקלאסיים. רובם ככולם עדיין חיים ובועטים, אך הצטרף אליהם אח קטן מתוחכם ומסועף – הדיגיטל.

השינוי התחיל בעידן האינטרנט וקיבל תאוצה משמעותית עם התפתחות הרשתות החבריות, הסמארטפונים ואפליקציות. כך נוצר השיווק הדיגיטלי, שיווק המתבצע באינטרנט ומיועד למשתמשי העולם הדיגיטלי. הוא כולל פרסומות ומודעות באינטרנט, כתיבה ויצירת תוכן. בנוסף, הוא כולל נוכחות ברשתות החברתיות, קידום במנועי החיפוש (SEO), קמפייני אימיילים, ועוד.

שיווק דיגיטלי, שיווק מסורתי, מה זה משנה?

זה משנה. היתרון הבולט ביותר של שיווק דיגיטלי על פני השיווק המסורתי הוא היכולת לטרגט (מלשון Target) את קהל היעד. כלומר, שהפרסום שלכם יגיע לקהל הרלוונטי ביותר למוצר או לשירות שלכם. הנה דוגמא מוחשית – נניח שאתם כירורגים פלסטיים מומחים לניתוחי חזה מתל אביב. בשיווק מסורתי הייתם עושים קמפיין פרסומי ברדיו, רבים מהמאזינים כנראה יהיו גברים, או נשים ממקומות מרוחקים בארץ – לא לקוחות פוטנציאליים. עם הכוח של שיווק דיגיטלי, אפילו ברמה בסיסית, תוכלו ליצור פרסומת בפייסבוק שתופיע רק לנשים שנמצאות באזור המרכז. כוח הטירגוט של שיווק דיגיטלי הוא Game-changer מבחינת הכוח שלכם להגיע לקהלים חדשים ומבחינת החזר ההשקעה על תקציב השיווק שלכם (ROI).

האם יש עוד יתרונות לשיווק דיגיטלי?

בשביל להבין את כל היתרונות של שיווק דיגיטלי צריך ללמוד את העולם המגוון והאפשרויות הרבות שמציע המרחב הדיגיטלי. הנה כמה דוגמאות נוספות ליתרונות של שיווק דיגיטלי:

  • נגיש לכל עסק – בעבר פרסום בשלטי חוצות, רדיו או טלוויזיה היה נחלתם של עסקים גדולים ועשירים. היום בשיווק דיגיטלי אתם יכולים ליצור קמפייני PPC (Pay-per-click) בגוגל. אתם יכולים בנוסף לפרסם בפייסבוק בכמה מאות שקלים בלבד.
  • מאפשר למדוד הצלחה – פרסום של מודעה בעיתון לא מאפשרת למדוד כמה באמת אנשים קנו את המוצר שלכם בזכות המודעה. זה לא המצב בשיווק דיגיטלי. בעזרת כלים דיגיטליים ומערכות עיבוד נתונים כמו גוגל אנליטיקס (Google Analytics) אתם יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים ראו את הפרסום. אתם יכולים לדעת גם כמה לחצו עליו וכמה באמת הפכו ללקוחות שלכם.
  • ניסוי ותהייה – הגמישות והדינאמיות של השיווק הדיגיטלי מאפשרת להתנסות באסטרטגיות שיווק שונות ולמדוד את ההצלחה שלהן. כך תוכלו להגיע לשיטת הפרסום המתאימה ביותר לעסק שלכם. לעומת זאת אם פרסמתם בשלט חוצות ענק וגיליתם שהפרסומת רק מרחיקה לקוחות, זה לא נעים.
  • אפקטיבי ורלוונטי – כמו שהתחלנו כך נסיים – יכולת הטירגוט של שיווק דיגיטלי מאפשרת להשקיע מאמצים שיווקיים בקהל רלוונטי למוצר או לשירות שלכם. ״כוח העל״ הזה מאפשר לכם לחסוך הרבה כסף ולהרחיב את קהל הלקוחות שלכם.

איך מתחילים לשווק דיגיטלי?

עולם השיווק החדש הביא אתו שלל מקצועות ותפקידים שהופכים את השיווק הדיגיטלי למקצוע שדורש התמחות. בין התפקידים השונים תוכלו למצוא כותבי תוכן, קופירייטינג, מומחי SEO, אנשי Data Analysis, ועוד. אפשר לנסות להקים קמפיין שיווק דיגיטלי באופן עצמאי, אך ללא מומחים, התחרות הגדולה תקשה עליכם לבלוט. הדרך היעילה ביותר היא להיעזר במומחי שיווק דיגיטלי שיספקו מענה כולל וניהול קמפיין שיווק מקצועי.

מחפשים מומחי שיווק דיגיטלי? אצלנו ב-״siteIT״ תוכלו לקבל פתרון מלא של 360 מעלות בעולמות השיווק באינטרנט. הניסיון המקצועי שלנו, יחד עם הגישה האישית לשירות הלקוחות, יוצרים יחסים ארוכי טווח והצלחות מוכחות בשיווק דיגיטלי. רוצים לשמוע עוד? צרו איתנו קשר לפרטים נוספים.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ