איך למקסם את החשיפה של הסרטונים השיווקיים שלך

פורסם 26 אפריל, 2023
קריאה 5 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
איך למקסם את החשיפה של הסרטונים השיווקיים שלך
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

סרטוני וידאו הם מרכיב מרכזי באסטרטגיית השיווק של עסקים רבים. כדי ליצור סרטון איכותי ואפקטיבי נדרשת השקעה של זמן, אנרגיות, ולפעמים גם כסף. אם אתם מככבים בו, מצטרפת לרשימה גם מוכנות לחשיפה, לא דבר מובן מאליו עבור כל אחד ואחת. כדי שכל ההשקעה הזו תשתלם, כדאי להקדיש תשומת לב גם למקסום החשיפה של הסרטונים השיווקיים שיצרתם. בעמוד זה תמצאו סקירה מקיפה של כל הדרכים המומלצות למשיכת צופים והפצת המסרים.

1. האתר של העסק 

סרטון מוצלח שמספק ערך אמיתי לצופים בו הוא נכס דיגיטלי משובח, ולכן הצעד הראשון הוא כמובן לשבץ אותו באתר שלכם.

כשהגולשים נתקלים בווידאו מעניין, הם נשארים לצפות בו – רווח מידי בזכות העובדה שגוגל מייחס חשיבות רבה לזמן השהייה הממוצע באתר במסגרת הדירוג של כל דף. בנוסף אתם יוצרים רושם חיובי אצל כל מי שצפה בסרטון המושקע, והסיכוי שהוא ייצור אתכם קשר או יקנה מכם מוצרים ישירות מהאתר גדל במידה ניכרת. לפי מחקרים מסוימים שיעור ההמרה עולה בכ-80% בזכות וידאו מוצלח, כך שמדובר בהשקעה משתלמת מאוד. 

2. יוטיוב

באופן טבעי הלוקיישן החיצוני הראשון שאנחנו פונים אליו כדי לחשוף את הסרטון שלכם לכמה שיותר עיניים הוא יוטיוב. כשמעלים וידאו לפלטפורמה הפופולרית חשוב לזכור שהצפייה בו היא לא המטרה אלא האמצעי, ומה שאתם רוצים באמת זו אינטראקציה של הגולש עם העסק. בהתאם חשוב להוסיף הפניה לאתר.

דגש חשוב נוסף במסגרת העלאת הסרטון ליוטיוב הוא השם שתתנו לו. מומלץ לא לבחור באותה כותרת שנבחרה באתר, אלא בגרסה מעט שונה – כך שגם הדף הרלוונטי באתר וגם ההופעה שלכם ביוטיוב יופיעו בתוצאות חיפושים בגוגל במקום גבוה בלי להתחרות זה בזו.

3. רשתות חברתיות

כחלק מהמודעות לכך שכיום שיווק טוב הוא שיווק רב-ערוצי, שיווק ברשתות חברתיות (SMO) הפך בשנים האחרונות באופן כללי לאפיק משמעותי. מקומות כמו פייסבוק ואינסטגרם הם אופציות מתבקשות לווידאו שיצרתם, וגם בטוויטר, בלינקדאין ובפינטרסט תוכלו לקדם אותו.

אינסטגרם למשל מציעה כלי יעיל ונוח לשימוש ליצירת פרומו מסקרן שיעזור לכם למשוך את המשתמשים ברשת החברתית הזו לגרסה המלאה של הסרטון שלכם. בפייסבוק כדאי להיות חברים בקבוצות רלוונטיות וכך לבצע הפצה אורגנית בקנה מידה רחב ובקלות. עוד דגש חשוב ברשת של מטה (Metta) הוא להעלות את הווידאו עצמו ולא לינק לאתר או ליוטיוב. באופן כללי הפעילות הרשתות החברתיות צריכה לכלול הנעה לפעולה – שיתופים, תגובות וכו' – כדי להרוויח עוד חשיפה.

4. מיילים

ניוזלטר שכולל סרטון – איכותי גם מבחינת התוכן וגם מבחינה טכנית, ובעיקר כזה שמספק מענה לצורך אמיתי של מי שנמצא ברשימת התפוצה שלכם – זוכה לאחוזי היענות גבוהים בהרבה בהשוואה לניוזלטרים "רגילים".

בנוסף אפשר לצרף לינק לווידאו בחתימה שמופיעה בתחתית כל מייל שלכם, עם משפט מדויק שיגרום לנמענים השונים לרצות ללחוץ על הקישור. זוהי פעולה פשוטה, ללא עלות, והיא עשויה להוסיף צופים רבים לסרטון.

5. פרסום ממומן של הסרטונים השיווקיים שלך

לפעמים אחרי שכבר השקענו משאבים רבים ביצירת וידאו, כדאי להוסיף עוד קצת כסף כדי לוודא שהוא זוכה לחשיפה הראויה, לפחות בתחילת הדרך. קידום ממומן אפשרי גם בפייסבוק וגם ביוטיוב, ואפילו 20 ש"ח ליום יחוללו פלאים (במיוחד אם הסרטון מוצלח, והצופים בו יגיבו בהתאם).

אופציות נוספות להגדלת החשיפה של הסרטונים השיווקיים שלך

כשאנחנו חושבים על וידאו אוטומטית קופצת לנו בראש יוטיוב, וזה טבעי, אבל ישנן עוד רשתות – למשל Vimeo – וכדאי כמובן לנצל גם אותן.

בלוגים בתחום הפעילות שלכם הם אופציה נוספת, שכן כל בעל בלוג ישמח להעשיר אותו עם סרטון מרשים. לכל עסק יכולות להיות עוד דרכים אפקטיביות למקסום החשיפה של סרטוני וידאו, ולכן המלצה נוספת היא להיעזר באנשי מקצוע עם ניסיון רב בשיווק דיגיטלי.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ