מילות מפתח נכונות: כך תמשכו לקוחות איכותיים

פורסם 14 נובמבר, 2022
קריאה 8 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מילות מפתח נכונות: כך תמשכו לקוחות איכותיים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כאשר יש לכם אתר אינטרנט לעסק, ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות בתכנון של האתר שלכם, הוא לוודא שהאתר פונה אל קהל הלקוחות הרלוונטי ביותר עבור הנישה בה הוא עוסק. כיצד תעשו זאת? ובכן, הדרך היעילה והבטוחה ביותר למקד את התכנים באתר שלכם לגולשים הרלוונטיים ביותר, היא לוודא שאתם משתמשים במילות מפתח נכונות ומבצעים חקר ביטויי מפתח נכון ואיכותי. אז מה הן בעצם מילות מפתח נכונות? כיצד הן יכולות לעזור לכם למשוך לקוחות איכותיים לאתר? ואיך מתבצע חקר מילות מפתח בצורה מדויקת? המשיכו לקרוא וגלו.

 

מה הן בעצם מילות מפתח נכונות ואיכותיות ואיך זה עובד?

מילות מפתח הן בעצם מילים ספציפיות או ביטויים שתפקידם לעזור לאתר שלכם להיות מוצג בפני כמה שיותר לקוחות רלוונטיים וממוקדים. ניתן דוגמה. למשל, דמיינו שאתם זקוקים לשירות או מוצר כלשהו כדוגמת דשן לצמחים. כאשר אתם רוצים למצוא את המוצר הזה ולרכוש אותו באינטרנט, תכתבו בשורת החיפוש את המילים "דשן לצמחים". זוהי מילת (או ביטוי במקרה זה) המפתח שלכם. התוצאות יהיו שונות ומגוונות, הרבה מהן ידברו על דשן לצמחים ואחרות יהיו קצת פחות ממוקדות. עכשיו, אם המטרה שלכם היא דווקא לקנות דשן לצמחים, אתם יכולים להוסיף לביטוי המפתח מילים נוספות, על מנת למקד את החיפוש שלכם עוד יותר. למשל, "הזמנת דשן לצמחים באזור פרדס חנה". עכשיו, התוצאות שיוצגו בפניכם יהיו ממוקדות הרבה יותר וידברו על מקומות שמוכרים דשן לצמחים, ספציפית באזור שלכם. 

כך בעצם מילות מפתח נכונות עובדות. האתרים שיוצגו בפניכם, יהיו האתרים והעמודים שתואמים לחיפוש שלכם באופן המדויק ביותר. ככל שביטוי המפתח שלכם יהיה ממוקד יותר, כך גם תקבלו תוצאות ממוקדות יותר. זה בעצם אומר שבעלי האתרים שאתם רואים, השקיעו בחקר מילות מפתח. הם יודעים מה הגולשים שלהם מחפשים ומנגישים להם את המידע הדרוש. אז כיצד בעצם ניתן לדעת באילו מילות מפתח נכונות כדאי להשתמש? קיימות מגוון שיטות עליהן נפרט כאן.

 

השתמשו בכלים שונים לביצוע חקר מילות מפתח נכונות

הגדרה של מילות מפתח נכונות באתר שלכם וברחבי הפרסומים שאתם מבצעים, יכולה לעזור לכם להציג את הקמפיינים שלכם בפני גולשים רלוונטיים, כאלו שבקרבם הסיכוי שיקנו מכם גבוה יותר.

מחקר מילות מפתח הוא חיוני ביותר לקידום אתרים. קיימות מגוון שיטות שונות לעשות זאת, לצד כלים שונים לביצוע חקר מילות מפתח נכונות. זהו השלב ה-1 ליצירה של תוכן רלוונטי, כזה שיכול למשוך אל האתר שלכם את קהל הלקוחות המתאים והממוקד ביותר.

בחירה נכונה של מילות מפתח לקידום האתר יכולה להשפיע על ההצלחה שלו ולעזור לכם למשוך לקוחות איכותיים לאתר. היא עוזרת גם לקידום האורגני וגם לקידום הממומן כאחד.

בין הכלים הקיימים לחקר מילות מפתח נכונות ישנם 3 כלים פופולריים במיוחד:

Google Keyword Planner – אחד הכלים הפופולריים ביותר למחקר מילות מפתח. מקדמי אתרים בכל רחבי העולם עושים בו שימוש נרחב על מנת למצוא מילות מפתח נכונות.

AnswerThePublic – כלי זה משתמש בהשלמה האוטומטית של גוגל ליצירה של ביטויי מפתח ארוכים וממוקדים יותר. בכוחו לייצר מאות רעיונות נוספים למילות או לביטויי מפתח.

Ahrefs’ Keyword Generator – זהו כלי לאיתור מילות מפתח, שידוע באיכות הגבוהה של התוצאות שהוא מעניק. הוא נותן הרבה מידע ממוקד ביותר ועוזר למקדמי אתרים למצוא מילות מפתח נכונות ורלוונטיות ביותר, הן בעברית והן באנגלית.

 

איך אפשר לבחור מילות מפתח נכונות ומתאימות?

הרשימה של מילות המפתח שאתם מגדירים באתר או במודעות שלכם, תעזור להציג את המודעות והפרסומים שיצרתם באתרים רלוונטיים ובפני קהלים רלוונטיים. אז איך בעצם ניתן ליצור רשימת מילות מפתח נכונות שתעזור למשוך לקוחות? קיימות מספר שיטות שאפשר להיעזר בהן:

בחרו מילות מפתח קשורות לנישה שלכם 

חשוב שמילות המפתח שאתם משלבים באתר או בפרסומים שלכם, יהיו קשורות באופן ישיר למוצר או השירות שאתם מציעים. הן צריכות להיות חלק בלתי נפרד מהנישה שלכם. ככל שמילות המפתח בהן אתם משתמשים באתר ובפרסומים שלכם יהיו יותר ממוקדות, כך הן גם יצליחו לפנות לקהל יעד ממוקד הרבה יותר. אנשי שמחפשים את מילות המפתח האלו ייחשפו לתכנים שלכם. לכן, חשוב מאוד לתת דגש על רלוונטיות. המילים שאתם בוחרים להשתמש בהן חייבות להיות כמה שיותר רלוונטיות וקשורות באופן ישיר לתחום והנישה שהאתר או העסק שלכם עוסק בו.

צרו רשימה של מילות מפתח חזקות

לאחר שהבנתם מהן מילות המפתח העיקריות בנישה שלכם, הגיע הזמן ליצור רשימה מסודרת של מילות מפתח נכונות בהן תוכלו להשתמש. ההמלצה היא להכין סדרה של 10-20 מילות מפתח שקשורות לנישה, המותג או השירות שלכם. במידה וכבר נגמרים לכם הרעיונות למילות מפתח, השתמשו בכלים השונים לחקר מילות מפתח, כפי שציינו למעלה.

שדרגו את הרשימה וחפשו ביטויי מפתח

מילות מפתח הן בעצם מילה אחת רלוונטית. חשוב לזכור, שקיימים גם כן ביטויי מפתח. אלו הם ביטויים שכוללים 2 או 3 מילים שמקושרות באופן ישיר למילה שמצאתם. ברוב המקרים, ביטויי מפתח יהיו הכי יעילים משום שהם פחות כלליים והרבה יותר ממוקדים. כאן אתם בוחרים ביטויים שקשורים באופן ישיר לכל מילת מפתח שכבר הכנתם. למשל, אם אתם מוכרים מוצרים בתחום הספורט אתם יכולים להשתמש במילת המפתח "ספורט", ולהרחיב אותה לביטויים כמו "מכשירי ספורט", "ציוד ספורט", "בגדי ספורט", "מוצרים לספורט", ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם:

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ