איך להרוויח כסף מקורסים און ליין באינטרנט המדריך המלא

פורסם 30 מרץ, 2023
קריאה 4 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
איך להרוויח כסף מקורסים און ליין באינטרנט המדריך המלא
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

התקופה הנוכחית שבה אנחנו חיים נקראת "עידן המידע", והסיבה לכך פשוטה: ידע הפך למשאב נפוץ מאוד ובמקביל גם חיוני מאוד. אם יש לכם ידע שיכול להועיל לאחרים, זה הזמן לנצל אותו כדי להרוויח כסף, ואחת הדרכים היותר משתלמות לעשות זאת היא באמצעות קורס און ליין באינטרנט. גופים גדולים כבר מציעים מגוון רחב מאוד של קורסים מקוונים, וגם חברות קטנות ואפילו עצמאיים יכולים לנצל את האינטרנט, שבמובנים רבים מהווה אוניברסיטה גדולה, אינסופית, ועם אתר מתאים למשוך המון תלמידים.

למה כדאי ליצור קורסים אינטרנטיים?

יש שתי תשובות לשאלה הזו, ושתיהן מסתכמות בסופו של דבר במקסימום הכנסה במינימום השקעה.

תשובה אחת היא מהצד של הביקוש לידע: יותר ויותר אנשים רוצים ללמוד דרך האינטרנט. למה? כי האלטרנטיבה היא לבזבז זמן יקר על הגעה למקום מסוים, לחפש חנייה, לשלם עבור חנייה, להיתקע בפקקים בדרך הביתה אחרי השיעור, להזיע בקיץ ולהתרטב בחורף ולהתעצבן על כך שחלק בלתי מבוטל מכל שיעור שמועבר לכיתה שלמה מתבזבז על הסחות דעות והפרעות שונות. חוץ מזה, אנחנו מתעדכנים לגבי מה שקורה בעולם דרך האינטרנט, קונים מוצרים רבים דרך האינטרנט, שומעים מוזיקה דרך האינטרנט, נהנים מאינטראקציות חברתיות דרך האינטרנט, משלמים חשבונות דרך האינטרנט ומבצעים עוד מגוון פעולות דרך האינטרנט – אז למה שלא נלמד דרך האינטרנט?

התשובה השנייה היא מהצד של הענקת הידע: מומחה בתחום מסוים יכול להשקיע בכל פעם זמן, כסף ואנרגיות כדי לאסוף קבוצת תלמידים, למצוא מקום פיזי שבו יוכל להעביר את השיעור ולבזבז זמן יקר על הגעה לאותו מקום – או ליצור בהשקעה חד-פעמית קורס אונליין ולזכות באמצעותו בהכנסה שוטפת.

בנוסף, בזכות החיסכון בעלויות, קורסים אינטרנטיים מוצעים בדרך כלל במחיר אטרקטיבי – ומחיר אטרקטיבי מגביר את הביקוש. עד כמה משמעותית מגמת העלייה בביקוש ללימודים דרך האינטרנט? לפי אומדן של חברת מחקר גדולה בשם Global Industry Analysts ב-2022 שוק ה-e-Learning יגלגל בערך 250 מיליארד דולר – ולשוק כזה כדאי כמובן להצטרף כבר היום.

איך ליצור קורס און ליין?

השלב הראשון בדרך לקורסים אונליין הוא גיבוש תוכנית לימודים. אם אתם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים סביר להניח שהצטברו אצלכם שלל תכנים מכל הסוגים: הרצאות שהעברתם, וובינרים שערכתם, מדריך שיצרתם, ספר שכתבתם – ובקיצור בסיס איתן להכנת שיעורים שאפשר להעביר דרך האינטרנט.

כשבונים קורס מקוון, כדאי לנסות להיכנס לראש של התלמידים הפוטנציאליים, ולהבין מה מעניין אותם ואילו תכנים נתפשים בעיניהם ככאלה בעלי ערך אמיתי. כדאי לבחור לקורסים נושאים שימשכו קהל רחב (גם אם לפעמים דווקא נישות שנראות צנועות מתגלות כמייצרות ביקוש רב), עוד המלצה היא לא להעמיס עודף מידע בכל שיעור, ובכלל, כדאי לעזור לתלמידים להפיק מקסימום תועלת מהקורס באמצעות פירוט מה כולל השיעור בתחילתו וסיכום תמציתי ומאיר עיניים בסופו, כדי להזכיר למשתתפים מה הם קיבלו מכם.

עוד החלטה חשובה היא הפורמט שבו יועבר הקורס המקוון: וידיאו (על בסיס קטעים שכבר יש לכם, או על בסיס צילום מקצועי שלכם מעבירים את התכנים השונים), צילומי מסך בתוספת קריינות, אנימציה שמתלווה אליה קריינות או שילוב של הנ"ל. עוד דרך יעילה מאוד להעביר תכנים מסוימים היא אינפוגרפיקה, ובכל מקרה חשוב לשמור על בהירות, דיוק וידע עדכני ומועיל לתלמידים.

איך לבנות אתר מתאים לקורס המקוון שלכם?

בנוסף לתוכן איכותי, קורס אונליין חייב גם אתר משובח מבחינה טכנית. שימו לב – אחד המאפיינים הבולטים של עידן המידע הוא שכמעט כל אחד יכול לבנות בכוחות עצמו אתר אינטרנט סביר, למשל באמצעות וורדפרס או על בסיס WIX, אבל אתר שמטרתו e-Learning מחייב מחשבה מעמיקה לגבי מגוון רחב של סוגיות: הגנה על התכנים שלכם, סליקה, אבטחת מידע, גישה מהירה ונוחה למי ששילם וחסימת האפשרות בפני מי שאינו תלמיד שלכם, חלוקה נכונה של קורס שלם למספר שיעורים, אפשור לימודי המשך למי שלמד קורס מסוים, אינטראקטיביות ותקשורת דו-כיוונית במידת הצורך, פנייה לתלמידים ממדינות שונות ועוד ועוד.

בהתאם מומלץ בחום ליצור את הפלטפורמה שעליה תעבירו את הקורסים שלכם רק עם מי שכבר צבר ניסיון ספציפי בבניית אתרים שכאלה.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ