קישורים בעלי IP זהה – הטעות של כל מקדם אתרים

פורסם 14 ספטמבר, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קישורים בעלי IP זהה – הטעות של כל מקדם אתרים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

 

ה-IP הוא אמצעי הזיהוי של השרת שבו מאוחסן כל אתר. אם תרצו, מעין תעודת זהות – אבל בזמן שתעודת זהות היא תמיד מספר ייעודי ולא ייתכנו שתי תעודות זהות זהות לשני בני אדם שונים, כן ייתכן מצב שבו למספר אתרים יש את אותו ה-IP. באילו מצבים מתרחשת התופעה הזו? מה העמדה של גוגל בנושא זה? למה מקדמי אתרים חייבים לשים לכך לב? ומה עוד חשוב לבחון כשמבצעים החלפת קישורים הדדית? לפניכם כל התשובות – כך שתוכלו להימנע מטעויות שעלולות לפגום בקידום האתר.

 

באילו מקרים ישנו IP זהה לאתרים שונים?

 

ה-IP הוא כאמור אמצעי הזיהוי של השרת שבו מאוחסן אתר האינטרנט. בחלק מהמקרים השרתים מקצים לכל אתר שמאוחסן בהם IP ייעודי (שנקרא גם IP סטטי), אבל יש גם שרתים שמקצים למספר אתרים את אותו IP (זהו IP שיתופי, שנקרא גם IP דינמי). בהתאם ישנם אתרים בעלי IP זהה, וכשמבצעים קידום אתרים חשוב להקדיש לך תשומת לב.

 

מה חושבת גוגל על אתרים בעלי IP זהה?

 

גוגל כמובן מודעת לכך שישנם שרתים שבנויים כך שלמספר אתרים יהיה את אותו ה-IP, ומוכנה באופן עקרוני להתייחס אליהם כאל אתרים איכותיים – בתנאי שהתוכן בהם שונה זה מזה. כשיש דמיון ניכר בין התכנים באתרים עם IP זהה גוגל חושדת, מן הסתם בצדק, שמדובר באתרים שאין בהם ערך אמיתי לגולשים אלא בכאלה שנבנו לצורך מכירת קישורים בלבד.

בכזה מצב גוגל עשויה להוריד את הדירוג של כל האתרים המשתייכים לקבוצה, כך שהערך של קישור מתוך אתר כזה יהיה נמוך עד בלתי קיים.

 

איך מקדמי אתרים יכולים להימנע מהחלפת קישורים מאתרים בעייתיים?

 

כאמור אין סיבה לפסול באופן אוטומטי קישורים שמגיעים מאתרים בעלי IP זהה, אבל כן כדאי להתנהל לפי הכלל "כבדהו וחשדהו". הפעולה המומלצת הראשונה היא בחינה של רמת התוכן בכל אתר כזה – אם אתם מתרשמים מהאותנטיות שלו ומכך שהוא מספק ערך אמיתי לגולשים, קרוב לוודאי שגם גוגל תחשוב כך.

בנוסף ישנם כלים שונים שמסייעים לבדוק אתרים שמהם שוקלים להוציא לינק אל האתר המקודם. כשמבצעים בדיקה כזו, כדאי להתייחס להיבטים נוספים.

 

מה עוד חשוב לבחון לקראת החלפת קישורים הדדית?

 

בניית קישורים מחייבת כאמור התעמקות בעוד מספר אספקטים, מעבר ל-IP.

בין השאר חשוב לבחון מהו הוותק של הדומיין (משום שגוגל מייחסת לכך חשיבות), מהו ה-PAGERANK של העמוד שממנו יצא הקישור אל האתר המקודם, עד כמה יש זיקה אמיתית בין העמוד שממנו יוצא הקישור לדף שאליו יפנה הלינק, המיקום של הקישור (כדאי לוודא שהוא משובץ בתוכן ולא ממוקם בפוטר) ועוד.

החלפת קישורים עשויה לייצר מצב WIN-WIN, וזו למעשה המטרה. בהתאם מומלץ לחברת קידום אתרים שגם בונה אותם ומאחסנת אותם לדאוג שלאתרים באותו נושא לא יהיה IP זהה – או ע"י הקפדה על אחסון שמספק לכל אתר IP ייעודי או ע"י אחסון אתרים בנושאים שונים באותו IP כך שהתוכן יהיה שונה לגמרי ולגוגל לא תהיה סיבה לחשוד.

דגש חשוב אחר הוא מעקב אחרי כל הקישורים לכל האתרים המקודמים. הסיבה העיקרית לכך היא לאתר מקרים שבהם הפרטנר לעסקה מתנהל באופן לא הוגן ומסיר את הקישור המובטח לאחר מספר חודשים. מן הסתם עם מקדם שכזה לא כדאי יותר לבצע החלפת קישורים.

 

קראו עוד:

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ