איך בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים?

פורסם 20 יולי, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
איך בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

 

כל עסק זקוק ללקוחות. כדי להגיע לתודעה של קהל היעד הפוטנציאלי ולהרשים אותו נדרשת תוכנית, ועל-מנת שהתוכנית תהיה הטובה ביותר האפשרית יש צורך באסטרטגיה. בהתאם בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא אחד התהליכים המשתלמים ביותר עבור עסקים בכל תחומי הפעילות, גדולים וגם קטנים. קריאת התוכן בעמוד זה היא הצעד הראשון בדרך לאסטרטגיה מיטבית, ובכל מקרה מדובר על מסע מרתק שיכול לשדרג את העסק במובנים רבים.

 

ההצעה

 

השלב הראשון בניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל לעסקים הוא ניסוח ההצעה ללקוחות. כלומר, מציאת תשובה לשאלה למה בעצם כדאי לאדם כזה או אחר לקנות דווקא מכם מוצר או שירות. התשובות האפשריות רבות ומגוונות: "כי אנחנו מתחייבים לתקן כל תקלה בסמארטפון תוך שעתיים", "אצלנו עובדים רק רופאות ורופאי שיניים עם ניסיון של לפחות 10 שנים", "העוגות שלנו מצטלמות נהדר לאינסטגרם", "המחירים הכי נמוכים בשוק, בפער" ועוד.

להצעה ללקוחות יש גם מונח מקצועי ואפילו ראשי תיבות: USP – Unique Selling Proposition. זיהוי נכון של ה-USP מבטיח בידול מהמתחרים, מהווה בסיס מצוין לאפיון קהל היעד וכמובן לפעולות שיווקיות בכל הערוצים האפשריים במרחב הדיגיטלי – ובמקרים רבים גם עוזר לכם להבין טוב יותר במה אתם מצטיינים ובמה כדאי למקד את הפעילות העסקית.

 

המודלים

 

מרכיב נוסף שעשוי לסייע בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מדויקת הוא מודלים שונים מעולמות הניהול. בפרט כדאי להכיר את SWOT ואת PEST.

מודל SWOT מספק תמונת מצב לגבי העסק ובפרט של החוזקות שלו (Strengths), החולשות (Weaknesses), ההזדמנויות שניצבות לפניו (Opportunities) והסיכונים שעלולים לפגוע בו (Threats). בזכות מיפוי מפורט זה אפשר למשל להבין מה כדאי להבליט במסגרת השיווק, ועוד.

מודל PEST תורם גם הוא להעמקת ההיכרות עם העסק. במודל זה הפוקוס הוא על השפעת גורמים חיצוניים על העסק – פוליטיקה (Political), כלכלה (Economic), חברה (Social) וטכנולוגיה (Technological). אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שמבטיחה מענה מוצלח גם להשפעות האלה, שעשויות להיות משמעותיות מאוד, תקדם את העסק באופן אופטימלי.

 

הכלים

 

מעבר לעקרונות כלליים בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי זקוקה גם לנתונים. לצורך זה מתבצעים מחקרים שונים – מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ועוד. מחקרים אלה מתבצעים באמצעות כלים משוכללים כמו גוגל טרנדס, מתכנן מילות המפתח של גוגל, SEMRush ויש כמובן עוד רבים וטובים.

בהתאם היכרות עם מגוון רחב של כלים מקצועיים ויכולת להפיק מהם את המידע הנחוץ הן איכויות קריטיות לצורך בניית האסטרטגיה הטובה ביותר האפשרית.

 

התוכנית

 

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כוללת גם תוכנית שיווק – כל הפעולות שיש לבצע כדי שהלקוחות הפוטנציאליים ייחשפו להצעה של העסק וייענו לה.

מנעד הפעולות האפשריות רחב מאוד: בניית אתר חדש, קידום אורגני של אתר קיים, כרטיס עסק ב-Google My Bussiness, קידום ממומן בגוגל ו/או בפייסבוק / אינסטגרם / יוטיוב / טוויטר / לינקדאין, תוכנית תוכן לאחת הרשתות החברתיות הנ"ל, הפקת סרטונים (בין אם סרט תדמית ובין אם מדריכים מקצועיים), פרסום באמצעות אאוטבריין או טאבולה, באנרים פרסומיים, ניוזלטרים, רימרקטינג ויש עוד.

 

התקציב

 

כמו כל פעולה במסגרת העסק, גם שיווק בדיגיטל מחייב התייחסות לפן התקציבי. כדי להגיע ליחס עלות-תועלת משתלם במיוחד, נדרש ניסיון רב בבניית אסטרטגיה שיווקית – כך שתיבחר תוכנית הפעולה האופטימלית בשני האספקטים הנ"ל. בהקשר זה כדאי לדעת שבמרחב הדיגיטלי ניתן לעקוב אחרי ההוצאות ולבחון את הכדאיות של כל פעולה, וכך לשפר את יחס העלות-תועלת באופן מתמיד.

אם יש לכם שאלות לגבי בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים, מוזמנים להעלות אותן בתגובות. תובנות משלכם לגבי אסטרטגיות שיווקיות יתקבלו אף הן בברכה, ואם תרצו ליהנות משירות זה עבור העסק שלכם – זה הזמן ליצור איתנו קשר.

Scroll to top caret