חנות אינטרנטית – כל מה שצריך לדעת על חנויות וירטואליות

פורסם 12 ספטמבר, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
חנות אינטרנטית – כל מה שצריך לדעת על חנויות וירטואליות

הידעת?

  • ב-2018 היקף הרכישות של הישראלים באינטרנט עלה ב-20% (לפי נתונים של חברות האשראי לאומי קארד וכאל)
  • ב-2017 קנינו ברשת מוצרים ושירותים בסכום כולל של כ-14 מיליארד ש”ח (לפי פייפאל)
  • 93% מהישראלים מבצעים רכישות אונליין, רבע מהם עושים זאת לפחות פעם בשבוע (לפי סקר שנערך עבור eBay)
  • כ-4 מיליון חבילות הגיעו לארץ בעקבות “יום הרווקים הסיני” ב-2018 (לפי דואר ישראל)
  • במהלך בלאק פרידיי של 2018 הגיע מספר העסקאות במערכות של שב”א, שאחראית על סליקת האשראי בישראל, ל-10,000 בדקה – עומס חריג שגרם גם לתקלות.

כל המספרים הנ”ל, וישנם כמובן עוד רבים, מייצרים תמונת מצב ברורה: חנות וירטואלית היא מקור לרווח ממשי מאוד. באופן טבעי לא כל בעלי החנויות האינטרנטיות רווים מהן נחת. רק חנות שנבנתה באופן מקצועי ומתופעלת בחוכמה תניב מקסימום תועלת – וכאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם להבין איך עושים את זה נכון.

 

דגשים חשובים במהלך בניית חנות וירטואלית

אין ספק שהאינטרנט עשה מהפכה בדרך בה אנו עורכים קניות.

אם גם אתם הגעתם למסקנה המתבקשת שחנות אונליין היא החלטה נבונה עבור העסק שלכם, אנו עומדים לרשותכם, וזה מה שתקבלו מאיתנו:

 

מחקר

בניית חנות וירטואלית מחייבת קודם כל מחקר מעמיק. מטרות המחקר הן להבין מיהו קהל היעד של החנות (שעשוי להיות שונה מקהל היעד הכללי של העסק), מהם המוצרים שכדאי למכור דרך האתר, אילו תכנים נוספים יגדילו את היקף הרכישות ועוד.

 

עיצוב

כמו בחנות “רגילה”, גם בחנויות הווירטואליות יש השפעה עצומה למראה של הסחורה. תמונות איכותיות הן חובה, ועוד דגש ויזואלי הוא עיצוב נקי שמחמיא למוצרים וממקד אליהם את תשומת הלב של הגולשים.

 

מבנה

השלב הבא הוא תכנון מבנה החנות. המטרה היא להבטיח שכל מי שחושק במוצר כזה או אחר יוכל למצוא אותו בקלות ובמהירות, שהמתעניינים באופן כללי יוכלו להבין מיד מה מציעה החנות ואיך להגיע לכל אופציה, ושגם מי שהזדמן אליכם במקרה ייחשף למוצרים אטרקטיביים.

על-מנת לממש את כל המטרות הנ”ל נדרשת קודם כל חלוקה מדויקת לקטגוריות ותת-קטגוריות. מרכיב חשוב נוסף הוא מנוע חיפוש חכם שמאפשר פילוחים שונים – אם למשל יש לכם חנות אינטרנטית למכירת סמארטפונים כדאי לאפשר חיפוש לפי יצרנית, חיפוש לפי טווח מחירים, חיפוש לפי איכות המצלמה ועוד. הצגת מבצעים לוהטים, רצוי כבר בכניסה לחנות או באופן בולט אחר, עשויה להגדיל מאוד את היקף המכירות. רכיב מתקדם שתורם אף הוא לרווחיות הוא הצעת מוצרים משלימים למי שהשלים רכישה.

 

סליקה

רכיב קריטי בכל בניית חנות וירטואלית. רמת אבטחת המידע חייבת להיות הגבוהה ביותר האפשרית, על סמך הפרוטוקולים המתקדמים ביותר, וכמו כן חשוב ליצור תחושת ביטחון אצל הלקוחות.

 

התאמה למובייל

יותר ויותר אנשים מבצעים יותר ויותר קניות באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם. חנויות וירטואליות שלא מותאמות למובייל באופן מושלם עלולות לפספס חלק גדול מקהל היעד, ולכן חשוב לבנות את החנות כך שתיראה היטב גם במסך קטן. אלמנט משמעותי נוסף של התאמה לגלישה סלולרית הוא הבולטות של כפתורי הניווט ושל האפשרות להגיע לקופה מכל מקום באתר.

 

מהירות ויציבות

גם אם יש לכם את המוצרים הטובים ביותר בעולם ואתם מציעים אותם במחיר משתלם מאוד, חלק גדול מהגולשים יוותר עליהם אם האתר לא יעלה מהר מספיק או אם המעבר מעמוד לעמוד בתוכו יתבצע באיטיות. בהתאם שרת איכותי הוא חובה, וכך גם שימוש בכלים מתקדמים להאצת המהירות. אחסון מושקע מונע גם תקלות ונפילות של האתר, שגם הן עלולות לפגוע במיתוג של העסק ובמכירות.

 

מערכת ניהול

כל אתר מצריך תחזוקה גם לאחר השלמת הבנייה שלו, ובעיקר הוספת תכנים כדי להעשיר אותו ולשמור אותו עדכני – ובמיוחד כך הדבר כשמדובר על חנות אינטרנטית.

בניית חנות וירטואלית באופן מקצועי לוקחת כמובן בחשבון את העובדה הנ”ל. הבסיס הוא מערכת ניהול נוחה וידידותית למשתמש, כך שתוכלו להוסיף מוצרים, לעדכן מחירים, לשנות מבצעים ובאופן כללי לבצע תמורות מתבקשות בחנות – והכל בקלות ובמהירות.

online store

טיפים להגדלת היקף המכירות בכל חנות אינטרנטית

את הבסיס ההכרחי הנ”ל אפשר לשדרג בדרכים שונות במטרה למצות את הפוטנציאל של החנות ולהבטיח מקסימום רכישות. בפרט מומלץ ליישם את הטיפים הבאים:

  • הצגה של פרטי יצירת קשר שונים – טלפון, אימייל, פקס ואפילו כתובת פיזית – באופן בולט. אמנם חנות וירטואלית כבר מזמן לא נתפשת כמקום מסוכן וכולנו מורגלים לקנות דרך האינטרנט, אבל גם מחקרים עדכניים מגלים שהגולשים זקוקים לתחושת ביטחון. דף אודות מפורט, רצוי כזה שכולל תמונות של האנשים שמאחורי החנות האינטרנטית, תורם אף הוא לתחושה החיונית הנ”ל.
  • תגובות גולשים – מנגנון שמאפשר לגולשים להשאיר תגובות ודירוגים למוצרים השונים עשוי לתרום גם לקידום האתר בגוגל, גם לתחושת הביטחון של הקונים העתידיים וגם לידע של בעלי העסק אודות הלקוחות שלהם.
  • רישום לאתר – אופציה שעוזרת ללקוחות חוזרים להשלים קניות במהירות. בדרך זו תוכלו גם להציע למי שנוהג לרכוש מכם מוצרים באופן קבוע הצעות ספציפיות ואטרקטיביות. זהו גם בסיס למועדון לקוחות שמהווה חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי בימינו.

קידום חנויות וירטואליות

כבר לאחר השלמת הקמת חנות אינטרנטית ניתן ברוב המקרים להתחיל לראות גולשים, קניות ורווחים. על-מנת למשוך לחנות מקסימום לקוחות פוטנציאליים כדאי לקדם אותה – קידום אתרי מסחר אלקטרוני, כמו כל אתר, מחייב בקיאות וניסיון.

במסגרת קידום חנות וירטואלית מומלץ בחום לבצע רימרקטינג – שיווק מחדש או שיווק מתמשך. ישנם לא מעט גולשים שמגיעים לחנויות האינטרנטיות אבל יוצאים מהן, מסיבות שונות, עוד לפני שהגיעו לקופה. אם תציגו בפניהם את העסק או מוצרים ספציפיים שבהם התעניינו פעם נוספת, ישנו סיכוי גבוה שהם יחזרו אליכם והפעם ישלימו את הקנייה.

לסייט איט ניסיון עשיר גם בהקמת אתרי מסחר וגם בקידום חנויות וירטואליות כדי שיניבו לכם רווח ממשי – מוזמנים לפנות אלינו ולהתרשם ישירות.

virtual store
Scroll to top caret