מחקר
בניית חנות וירטואלית מחייבת קודם כל מחקר מעמיק. מטרות המחקר הן להבין מיהו קהל היעד של החנות (שעשוי להיות שונה מקהל היעד הכללי של העסק), מהם המוצרים שכדאי למכור דרך האתר, אילו תכנים נוספים יגדילו את היקף הרכישות ועוד.
כל המספרים הנ”ל, וישנם כמובן עוד רבים, מייצרים תמונת מצב ברורה: חנות וירטואלית היא מקור לרווח ממשי מאוד. באופן טבעי לא כל בעלי החנויות האינטרנטיות רווים מהן נחת. רק חנות שנבנתה באופן מקצועי ומתופעלת בחוכמה תניב מקסימום תועלת – וכאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם להבין איך עושים את זה נכון.
אין ספק שהאינטרנט עשה מהפכה בדרך בה אנו עורכים קניות.
אם גם אתם הגעתם למסקנה המתבקשת שחנות אונליין היא החלטה נבונה עבור העסק שלכם, אנו עומדים לרשותכם, וזה מה שתקבלו מאיתנו:
בניית חנות וירטואלית מחייבת קודם כל מחקר מעמיק. מטרות המחקר הן להבין מיהו קהל היעד של החנות (שעשוי להיות שונה מקהל היעד הכללי של העסק), מהם המוצרים שכדאי למכור דרך האתר, אילו תכנים נוספים יגדילו את היקף הרכישות ועוד.
השלב הבא הוא תכנון מבנה החנות. המטרה היא להבטיח שכל מי שחושק במוצר כזה או אחר יוכל למצוא אותו בקלות ובמהירות, שהמתעניינים באופן כללי יוכלו להבין מיד מה מציעה החנות ואיך להגיע לכל אופציה, ושגם מי שהזדמן אליכם במקרה ייחשף למוצרים אטרקטיביים.
על-מנת לממש את כל המטרות הנ”ל נדרשת קודם כל חלוקה מדויקת לקטגוריות ותת-קטגוריות. מרכיב חשוב נוסף הוא מנוע חיפוש חכם שמאפשר פילוחים שונים – אם למשל יש לכם חנות אינטרנטית למכירת סמארטפונים כדאי לאפשר חיפוש לפי יצרנית, חיפוש לפי טווח מחירים, חיפוש לפי איכות המצלמה ועוד. הצגת מבצעים לוהטים, רצוי כבר בכניסה לחנות או באופן בולט אחר, עשויה להגדיל מאוד את היקף המכירות. רכיב מתקדם שתורם אף הוא לרווחיות הוא הצעת מוצרים משלימים למי שהשלים רכישה.
רכיב קריטי בכל בניית חנות וירטואלית. רמת אבטחת המידע חייבת להיות הגבוהה ביותר האפשרית, על סמך הפרוטוקולים המתקדמים ביותר, וכמו כן חשוב ליצור תחושת ביטחון אצל הלקוחות.
כמו בחנות “רגילה”, גם בחנויות הווירטואליות יש השפעה עצומה למראה של הסחורה. תמונות איכותיות הן חובה, ועוד דגש ויזואלי הוא עיצוב נקי שמחמיא למוצרים וממקד אליהם את תשומת הלב של הגולשים.
יותר ויותר אנשים מבצעים יותר ויותר קניות באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם. חנויות וירטואליות שלא מותאמות למובייל באופן מושלם עלולות לפספס חלק גדול מקהל היעד, ולכן חשוב לבנות את החנות כך שתיראה היטב גם במסך קטן. אלמנט משמעותי נוסף של התאמה לגלישה סלולרית הוא הבולטות של כפתורי הניווט ושל האפשרות להגיע לקופה מכל מקום באתר.
גם אם יש לכם את המוצרים הטובים ביותר בעולם ואתם מציעים אותם במחיר משתלם מאוד, חלק גדול מהגולשים יוותר עליהם אם האתר לא יעלה מהר מספיק או אם המעבר מעמוד לעמוד בתוכו יתבצע באיטיות. בהתאם שרת איכותי הוא חובה, וכך גם שימוש בכלים מתקדמים להאצת המהירות. אחסון מושקע מונע גם תקלות ונפילות של האתר, שגם הן עלולות לפגוע במיתוג של העסק ובמכירות.
כל אתר מצריך תחזוקה גם לאחר השלמת הבנייה שלו, ובעיקר הוספת תכנים כדי להעשיר אותו ולשמור אותו עדכני – ובמיוחד כך הדבר כשמדובר על חנות אינטרנטית.
בניית חנות וירטואלית באופן מקצועי לוקחת כמובן בחשבון את העובדה הנ”ל. הבסיס הוא מערכת ניהול נוחה וידידותית למשתמש, כך שתוכלו להוסיף מוצרים, לעדכן מחירים, לשנות מבצעים ובאופן כללי לבצע תמורות מתבקשות בחנות – והכל בקלות ובמהירות.