קידום אתרים ממומן – מה זה, ואיך עושים את זה נכון?

פורסם 3 אוגוסט, 2022
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים ממומן – מה זה, ואיך עושים את זה נכון?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

 

כמו כל חברת קידום אתרים, גם מבחינתנו קידום אורגני הוא תהליך מעניין יותר וגם זה שמניב הצלחות לטווח ארוך. מצד שני, יש מצבים שבהם דווקא הקידום הממומן הוא זה שיזניק את העסק שלכם ויעניק לו תנופה מידית הכרחית. רוצים לדעת אם גם לכם כדאי להשקיע עכשיו בפרסום בגוגל? ואיך מפיקים מקסימום תועלת מכל שקל שמושקע בכך? התוכן בעמוד הזה מיועד בדיוק בשבילכם.

 

מתי כדאי להשקיע בקידום ממומן בגוגל?

 

באופן עקרוני יש 3 מצבים שבהם קידום אתרים ממומן יכול להוביל למכירות רבות:

א. עסק חדש או בעל אתר חדש שעוד לא הספיק לצבור נקודות זכות בגוגל – כך שהדרך היחידה להופיע בתוצאות חיפושים רלוונטיים במקום בולט בעמוד הראשון היא מודעה חדה וחכמה בגוגל אדוורדס.

ב. תחום תחרותי במיוחד – אם אתם פועלים בתחום רווי מתחרים, קידום אורגני הוא המסלול לטווח הארוך אבל הדרך עשויה להיות ארוכה, ולכן כדאי לשלב בשלבים הראשונים גם קידום ממומן.

ג. מבצע ספציפי / מוצר חדש – קידום נקודתי ממוקד שנועד לייצר שפע מכירות תוך זמן קצר.

 

איך יוצרים מודעה שמושכת את תשומת הלב הרצויה?

 

כשמחליטים לבצע קידום אתרים ממומן, כדאי כמובן להשקיע לא "רק" כסף אלא גם תשומת לב ומחשבה – כדי שהמודעות ימשכו את הגולשים הרלוונטיים מבחינתכם ויגרמו להם ללחוץ עליהן. ה"סוד" הוא להיכנס לראש של קהל היעד שלכם. לחשוב מה הם רוצים, מהו הצורך שהם מחפשים לו מענה, ממה הם חוששים וכו'. כותרת שכוללת את התועלת עבורם היא הדבר הנכון, וגם בתיאור התמציתי שמתחת לכותרת כדאי לשלב את התועלות מבחינתם.

עוד מפתח חשוב הוא לנסות 2-3 גרסאות לכל מודעה. כשמריצים במקביל עבור אותן מילות מפתח כמה מודעות, אפשר תוך זמן קצר לגלות איזו מהן הכי אפקטיבית – וכך גם לדעת מה מושך את הלקוחות שלכם וגם להישאר עם המודעה המשתלמת ביותר.

 

לאן מגיעים הגולשים שלחצו על המודעה?

 

המרכיב השני בהצלחת קמפיין קידום ממומן בגוגל הוא הדף שאליו מופנים הגולשים שלחצו על המודעה. זה יכול להיות עמוד בתוך האתר או דף נחיתה שהוקם במיוחד למטרת הקמפיין (כדאי לדעת שהיום העלות של בניית דף כזה לא גבוהה – גם כשהדף עצמו באיכות גבוהה). בכל מקרה חשוב לוודא שיש התאמה בין הדף למודעה, ושהוא לא מדבר על העסק באופן כללי אלא מספק מידע ספציפי לגבי המוצר או השירות שאתם רוצים למכור בכל קמפיין. מרכיב קריטי נוסף הוא הנעה לפעולה – בהתאם למאפיינים הספציפיים של קהל היעד שלכם.

 

כמה כסף להשקיע בקידום אתרים ממומן?

 

שאלת מיליון הדולר. זאת אומרת, מן הסתם אין צורך להשקיע מיליון דולר כדי להגיע לתוצאות המקוות, ולמעשה ברוב המקרים הסכום הדרוש נמוך יותר מכפי שאתם חושבים – בתנאי כמובן שמתנהלים באופן מושכל ומדויק לגבי כל המרכיבים הרלוונטיים (מילות המפתח שעבורם מציעים לגוגל הצעת מחיר, המודעה והדף שאליו מופנים הגולשים).

מי שרק מתחיל להשתמש בגוגל אדוורדס יכול להגביל את התקציב היומי לסכום נמוך יחסית עד שירגיש ביטחון רב יותר, ועוד כדאי לדעת שברוב המקרים קידום אתרים ממומן בעזרת חברה מקצועית יהיה משתלם יותר למרות הצורך לשלם לחברה.

 

***

 

יש לכם שאלות נוספות לגבי קידום ממומן? מחשבות בנושא שתרצו לשתף? צרו איתנו קשר או הגיבו, אנחנו שמחים על כל תגובה ומתייחסים אליה במלוא הרצינות.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ