טיפים לבניית אתר מצליח

פורסם 7 אפריל, 2009
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
טיפים לבניית אתר מצליח
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

לעיתים קרובות מדי קורה לנו שאנו נכנסים לאתר ולא ממש מבינים לשם מה הוא קיים ומה הוא מציע לנו, הסיבות לכך הן ברוב המקרים: א. בניית אתרים חובבנית ו- ב. אי הקפדה על החוקים הבסיסיים בבניית אתרי אינטרנט. גם בעולם באינטרנט אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני ולכן הקפדה על הטיפים לבניית אתר שהכנו עבורכם למעשה מבטיחה לכם שגולש שיכנס לאתרכם, ירגיש מיד שנכנס לאתר של עסק/חברה מסודרת שיודעת מה היא מייצגת ומה היא מציעה ללקוחותיה.

מטרת האתר

חשוב לציין את מטרת האתר או אופי השירות אותו אתם מציעים באופן ברור ומובן. עשו זאת כמה שיותר מוקדם בדף הבית. המבקר באתר צריך להיות מסוגל להחליט מייד האם הגיע לאתר הנכון, אתר שאליו התכוון להגיע ומה "יצא" לו מכך שהוא יישאר באתרך. אם לא תתנו לגולש ערך מוסף, אתם למעשה מגרשים אותו מאתרכם. הרוב המוחלט של האתרים כיום ברשת לא מקפיד על מרכיב זה בבניית אתרם.

ניווט באתר

חשוב מאד להקפיד על ניווט פשוט ואינטואיטיבי באתרכם, יש למקם את התפריט הראשי במקום ברור ולדאוג להשאיר את הניווט באתר כמה שיותר פשוט ואינטואיטיבי. כגולש באינטרנט, אין דבר מתסכל יותר מלחפש מספר דקות את דף ה"צור קשר" באתר כלשהו, בחירה באופן ניווט מסורבל ולא אינטואיטיבי יבטיח לכם נטישות רבות לאחר זמן קצר שהגולשים בילו (או שלא) באתרכם. כל נטישה שכזו רק מחזקת את האתרים המתחרים שלכם ולמעשה פוגעת בכם פעמיים.

עיצוב האתר

על עיצוב האתר להיות ברור ועקבי מהרגע הראשון. הדרך הטובה ביותר לגרש מבקר מאתרכם היא לתת לו לקרוא מהי מטרת האתר שלכם כאשר התוכן מוצג בפונט בלתי קריא, בצבע ירוק, והרקע סגול פרחוני. אין שום פסול בבניית אתר יוצא דופן ובולט מבחינת עיצוב, אך חשוב לשמור על טעם טוב ולהקפיד לא ללכת רחוק מדי.

תמונות ווידאו

על מנת שהגלישה באתר תהיה מעניינת, כדאי לשלב תמונות ווידאו (במידת האפשר), אלו עוזרים לגולשים להתחבר לאתר ולמטרה שלשמה הוקם. תחשבו על האתרים שבהם אתר מבקרים לעיתים קרובות, אתרי החדשות לעולם לא יפרסמו מאמר או כתבה ללא תמונה שמהרגע הראשון תגרום לכם להתעניין בקריאת המאמר ותרמוז לכם על מה יסופר בו.

תוכן איכותי ממוקד

תוכן ממוקד וענייני, לאחר שהגולש בחר להיכנס לאתרכם ולבדוק מה יש לכם להציע לו, עליכם לגרום לו להישאר כמה שיותר זמן באתרכם על מנת שיוכל להיחשף לכמה שיותר מהתוכן השיווקי שאתם או הקופירייטר שבחרתם (בד"כ עדיף) השקיע כל כך הרבה בכתיבתו. תוכן רלוונטי, ממוקד ומעניין יעשה בדיוק את זה.
חשוב להקפיד, בכל אתר מקצועי, על מתן אפשרות יצירת קשר עם בעלי האתר באופן פשוט ויעיל. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי מיקום טופס "צור קשר" או קישור לעמוד דומה בראש האתר או בתפריט הראשי.

דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

דני הקים את סייט איט ב- 2008 ומשמש כמנכ"ל החברה מאז, הוא נלהב מאוד משיווק, טכנולוגיה, סטארטאפים, ולגרום להכל לעבוד יחד כדי להזיז את המחט בכיוון הנכון.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ