האם אתם צריכים קידום אתרים ממומן?

פורסם 17 אוגוסט, 2023
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
האם אתם צריכים קידום אתרים ממומן?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכל החברים (והאויבים) שלהם הובילו מהפכה בתחום הפרסום. כיום כל אתר יכול להגביר את החשיפה שלו בפלטפורמות השונות בלחיצת כפתור. נכון, קידום אתרים ממומן לעתים נדחק הצידה לטובת קידום אתרים אורגני, שמניב הצלחה לטווח ארוך. אבל קמפיין איכותי של קידום ממומן הוא כלי רב עוצמה להשגת אפקט מיידי וחשיפה גבוהה. בואו נבין האם אתם צריכים קמפיין כזה, ואיך עושים את זה נכון?

מה זה קידום אתרים ממומן?

קידום אתרים ממומן מתייחס לצורות שונות של שיווק ופרסום לאתר האינטרנט שלכם, לעמוד עסקי או למודעה. האתר שלכם יופיע במנוע החיפוש או ברשת החברתית, ולרוב אתם תשלמו לפלטפורמה המפרסמת לפי הכניסות לאתר שלכם ולא על החשיפה עצמה. שיטת התמחור הזו נקראת PPC – pay per click. לרוב קידום אתרים ממומן לא יבוצע למודעה אחת או בפלטפורמה אחת, אלא כקמפיין קידום ממומן המכיל אסטרטגיית קידום ומגוון מודעות.

מתי מומלץ להשקיע בקידום אתרים ממומן?

כמו שרמזנו מקודם, קידום אתרים אורגני ותכני SEO הם הקידום היעיל (והמעניין) לטווח הארוך. למרות זאת יש לקידום ממומן כמה יתרונות על פני קידום אורגני. אנחנו ב-siteIT מזהים שלושה מצבים בהם קידום אתרים ממומן הוא אפקטיבי ביותר:

  1. מהירות לקבלת תוצאות – פרסום ממומן מאפשר לנו ללחוץ עם הרגל על הגז מהיום למחר ולמעשה להיות שחקן משמעותי. כמובן, בהתאם לתקציב שלנו, תוך ימים ספורים. בניגוד לקידום אורגני, שלוקח כמה חודשים טובים.
  2. עסק או אתר חדש – כשאתם חדשים במרחב האינטרנטי, גוגל עדיין לא מכיר אתכם לעומק ולא הספקתם לצבור נקודות זכות במנוע החיפוש. בשלב זה הדרך היחידה להופיע במיקום בולט בתוצאות החיפוש היא על ידי מודעות קידום ממומן.
  3. תחום רווי מתחרים – בתחומים תחרותיים במיוחד, מומלץ לשלב קידום אורגני עם קידום ממומן. כך מצד אחד אתם בונים תשתית לטווח הארוך, אבל גם מבליטים את עצמכם באופן מיידי מהמתחרים.
  4. קידום נקודתי – השקה של מבצע מיוחד או מוצר חדש זו סיבה טובה לצאת בקמפיין קידום אתרים ממומן שמטרתו לייצר שפע מכירות תוך זמן קצר.

איך תעשו קידום אפקטיבי?

קידום ממומן לעתים מוביל בעלי עסקים לעשות "שגר ושכח", לשלם כסף על מודעה או שתיים, שתיזרק לחלל האינסופי של גוגל ותלך לאיבוד בתוכו. קידום כזה הוא פשוט תרומה לגוגל, והם לא צריכים תאמינו לנו. בשביל להימנע מפעולות כאלה צריך לעשות קידום אתרים ממומן באופן מחושב.

קמפיין קידום אתרים ממומן

מילת המפתח בקידום אתרים ממומן היא קמפיין. כמו בכל מהלך עסקי, גם קידום ממומן צריך להיעשות תוך מחקר, אסטרטגיה וניתוח. ניתן לחלק את הקמפיין לשלושה חלקים עיקריים: הקמה, העלאה לאוויר ומעקב.

הקמה של קמפיין קידום ממומן

אנחנו ב-siteIT קודם כל נבין את מטרת הקידום והשאיפות שלכם. לאחר מכן מתחילים בסקירה מקיפה של תחום העיסוק שלכם (ושל המתחרים). סקירה זו מאפשרת להבין לאיזה קהל אתם פונים ואיך תצליחו להבדיל את עצמכם מהמתחרים. שלב חשוב נוסף הוא מחקר מילות מפתח שמאפשר לסווג מלים פופולריות בחיפוש ורלוונטיות לקהל היעד. בנוסף לבצע תיאום בין מילות המפתח למלים שנעשה בהן שימוש בקידום האורגני.

העלאת הקמפיין לאוויר

בשלב זה יש לנו את כל המידע החשוב שאנחנו צריכים על מנת לצאת לדרך. זהו השלב בו ננסח קבוצות של מודעות שבהן מוזנות מילות המפתח שהגדרנו. נבין את מסגרת התקציב של קמפיין הקידום ואת התדירות הופעת המודעות, ונעלה את המודעות לאוויר.

מעקב וניתוח הקידום הממומן

בשלב זה אנו מבצעים ניתוח של פעילות הקידום הממומן והתוצאות שהוא מניב על ידי כלים מתקדמים. השלב הזה הוא קריטי בשביל הצלחת הקמפיין. ניתוח איכותי של הקמפיין מאפשר לבצע אופטימיזציה שלו. הפרסום בגוגל מאפשר גמישות מרבית, בזכותה ניתן לשנות, לשפר ולהגדיר מחדש את קמפיין הקידום הממומן. שיפור הקמפיין תוך כדי תנועה הוא אחד המרכיבים החשובים בהצלחה שלו.

קמפיין קידום ממומן איכותי יכול להיות מקפצה משמעותית לאתר או לעמוד שלכם. כמו שאתם רואים, בשביל להוציא מקידום ממומן את המקסימום יש היבטים רבים שצריך להתייחס אליהם. יש לכם שאלות נוספות לגבי נושא המאמר? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ב-siteIT תמיד שמחים לייעץ ולעזור.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ