מדריך מקצועי למקדמי אתרים – גניבת קישורים שבורים כמו בוס

פורסם 12 פברואר, 2023
קריאה 7 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מדריך מקצועי למקדמי אתרים – גניבת קישורים שבורים כמו בוס
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

קיימים 2 סוגים עיקריים של קישורים שבורים: פנימיים וחיצוניים. קישורים פנימיים באתר שלכם מובילים בעצם לדפים מסוימים בתוך האתר עצמו (כשמם כן הם – פנימיים), והחיצוניים מובילים לדפים באתרים אחרים. קישורים חיצוניים יכולים גם להיות מעודכנים באתר אחר באותה נישה ולהוביל ישירות לאתר שלכם. בשנים האחרונות, נוצרה תופעה של גניבת קישורים. ולא, זהו לא משהו פסול ובעלי אתרים רבים עושים זאת. אתם מבינים, רשת האינטרנט מכילה מאגרים עצומים של אתרים ושל מידע. בכל אתר שכזה קיים לפחות קישור אחד שבור אם לא כמה. מה הכוונה? כלומר, קישור שלא מוביל לשום דף, או כזה שהדף אליו הוא מוביל נמחק והוסר מהאתר. אז כיצד ניתן לבצע גניבת קישורים שנשברו כמו בוס? במה זה כרוך ואיך ננצל את זה לטובת קידום האתר שלנו? כל מה שרציתם לדעת.

מהם קישורים שבורים ואיך זה עובד?

קישורים שבורים הם בעצם קישורים שכבר לא עובדים ולא מובילים לשום מקום. הם נקראים גם "קישורים מתים". סוג זה של קישורים יכול להיווצר עקב סיבות רבות. הנפוצה ביותר מביניהן היא שהדף עובר למיקום שונה. כתוצאה מכך מופיעה שגיאת 404 של דף שכבר לא נמצא מוצג ברשת.

באתרים שנבנו על ידי וורדפרס, קישורים "נשברים" מתרחשים בדרך כלל ברגע שאתם מעבירים את האתר לשם דומיין חדש, או מוחקים פוסט או עמוד בלי לספק לו הפניה מתאימה. הרבה פעמים קישורים יכולים להישבר גם בגלל סיבה פשוטה כמו שגיאת הקלדה. הם יכולים להשאר חבויים במשך הרבה מאוד זמן, עד שמאתרים ומתקנים אותם.

כאשר יש לכם אתר אינטרנט לעסק שלכם, חשוב מאוד שתזכרו לנטר ולתקן את כל הקישורים שבורים באתר שלכם באופן קבוע, הם עלולים לפגוע בדירוג ה-SEO שלו. כלומר, בדירוג שלו בפני מנועי החיפוש השונים כדוגמת גוגל.

איך אפשר לאתר קישורים שבורים באתרים?

על מנת שתוכלו לאתר קישורים שבורים באתר שלכם ובאתרים אחרים, קיימים כמה כלים שתוכלו להיעזר בהם. ישנן 3 תוכנות פופולריות במיוחד שנציין היום. התוכנה הראשונה נקראת Screaming Frog והיא מציעה גרסה חינמית מוגבלת לאיתור של קישורים שבורים. התוכנה השנייה נקראת Xenu, וגם דרכה ניתן לאתר קישורים שבורים ממש בקלות. היא קצת פחות מתקדמת מהתוכנה הראשונה שציינו, אך קיימת לה גרסה חינמית לגמריי. התוכנה השלישית בה תוכלו להתשמש היא Online Broken Link Checker. אתם יכולים להפעיל אותה ישירות דרך דפדפן האינטרנט שלכם, והיא מאפשרת לבדוק עד כ-3,000 עמודים בחינם.

חשוב לזכור, שכאשר אתם רוצים לבצע גניבת קישורים איכותית ומקצועית, וודאו שהבוטים שלכם מאפשרים לתוכנות גישה. מה הכוונה? בדפדפן האינטרנט מותקנים אצל כל אחד תוספים שונים שתפקידם לחסום פרסומות, בוטים או תוכנות שעלולות לפגוע במחשב. אם יש לכם באתר חוסמי בוטים, וודאו שאתם מנטרלים אותם עבור התוכנה שבחרתם להשתמש בה לגניבת קישורים.

בנוסף לכך, במידה ואתם מעוניינים למצוא קישורים שבורים באתרים אחרים מבלי להפעיל תוכנות חיצוניות, ישנו תוסף לכרום בשם Check My Links שמסמן קישורים שבורים.

כך תבצעו גניבת קישורים כמו בוס בשביל קידום האתר שלכם

חפשו אחר קישורים שבורים אצל המתחרים שלכם באותה נישה. אתם יכולים למצוא את הקישורים השבורים באמצעות התוכנות שציינו קודם. הרעיון מאחורי גניבת קישורים שבורים, הוא לחפש אותם באתרים אחרים ולהחליף אותם בתכנים שלכם. כלומר, ליצור תוכן מתאים או להבריג תוכן שכבר יצרתם בנושא. ניתן דוגמא. למשל, יש לכם אתר שמדבר על אפייה ביתית, ויצרתם לא מעט מאמרים בנושא. אתם יכולים לבצע חיפוש בגוגל אחר אתרים אחרים שמדברים על אפייה ביתית. לאחר מכן ניתן להריץ את העמודים השונים באתרים שמצאתם בנישה בתוך התוכנות השונות למציאת לינקים שבורים. ברגע שאתם מוצאים לינקים שבורים באתרים אחרים בנישה שלכם, יש לכם אפשרות ליצור קשר עם בעל האתר ולהציע לו להחליף את הקישורים השבורים באתר שלו, לקישורים עובדים באתר שלכם.

לאחר הבדיקה שביצעתם, במידה ומצאתם אתר חזק בתחום שלכם שעד עכשיו קישר לאתר של מתחרה, והיום הוא מחזיר 404; כדאי מאוד להציע לבעל האתר לקשר למאמר איכותי אצלכם באתר. בסופו של דבר, בעלי אתרים ייענו לבקשה שלכם ברוב המקרים. זאת מכיוון שהלינק השבור מקשר לעמוד לא קיים ובכך הוא פוגע בחווית הגלישה של הגולשים שלו באתר.

כיצד ניתן לתקן את הקישורים השבורים באתר?

הדרך הטובה ביותר לתקן קישור שבור היא להפנות אותו לדף אחר. לדוגמה, במידה והעברתם את התוכן של מאמר או דף כלשהו לכתובת אחרת, עליכם להפנות אותו למאמר או הדף האחרון שהכי קשור אליו. אם מאמר או דף כלשהו באתר שלכם כבר לא קיים יותר, תרצו להפנות משתמשים לעמוד דומה שמזכיר את התוכן עליו מדבר המאמר או העמוד הקודם.

אז למה בעצם חשוב לתקן קישורים שבורים ולהפנות אותם לאתר שלכם? ובכן, ככל שתקבלו יותר קישורים מאתרים אחרים שמקשרים לאתר שלכם, תזכו בדירוג טוב יותר. הכוונה כמובן, לדירוג של גוגל ומנועי החיפוש. גוגל ייראה את האתר שלכם בתור מוביל דעה ואוטוריטה בתחום. ככל שיש לכם יותר קישורים ברחבי האינטרנט שמובילים לאתר שלכם, כך תוכלו להגדיל את הדירוג שלו ואת הסיכוי שהוא יעלה גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בזכות כך, יותר גולשים ייחשפו לאתר שלכם ואתם תזכו במודעות למותג לצד עלייה במכירות.

 

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ