יותר מ-20 שנים של קידום אתרים במנועי חיפוש: קיצור תולדות ה-SEO

פורסם 30 מאי, 2024
קריאה 4 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
יותר מ-20 שנים של קידום אתרים במנועי חיפוש: קיצור תולדות ה-SEO
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

כיום כל מי שיש לו אתר אינטרנט (וגם מי שאין לו) שמע על קידום אתרים במנועי החיפוש. התחום הרחב הזה שנקרא באנגלית SEO חוגג כמעט 30 שנים וזו הזדמנות טובה להסתכל לאחור על האבולוציה של קידום אתרים במנועי החיפוש. לרוב כשאנחנו שומעים SEO מיד אנחנו חושבים על גוגל. למעשה SEO קדם למנוע החיפוש הפופולרי ביותר שאנחנו מכירים. אז איך הכול התחיל?

ציר הזמן של היסטוריית קידום אתרים במנועי החיפוש

באמצע שנות ה-90 שוק מנועי החיפוש היה תחרותי ביותר. הייתה לגולשים הבחירה להשתמש במגוון רחב של מנועים כמו AltaVista, Ask Jeeves, Excite ,Infoseek, Lycos ו-Yahoo. בהתחלה, הדרך היחידה לבצע כל סוג של SEO הייתה באמצעות פעולות on-page. פעולות כאלו כללו:

  • לוודא שהתוכן טוב ורלוונטי.
  • שיש מספיק טקסט.
  • תגי ה-HTML מדויקים.
  • קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים.

אם רציתם להגיע לדירוג טוב במנוע החיפוש, הטריק היה פחות או יותר פשוט לחזור על מילות המפתח שלכם מספיק פעמים בדפי האינטרנט ובמטא תגיות שלכם. רוצים לגבור על עמוד שמשתמש במילת מפתח 100 פעמים? תשמשו בה 200 פעמים! היום שיטה כזאת פשוט תהפוך אתכם לספאם.

מהפכת גוגל

בשנת 2000, Yahoo ביצעה את המהלך האסטרטגי הגרוע ביותר בהיסטוריה של החיפוש ונתנה לגוגל להפעיל את התוצאות האורגניות שלה. לפני כן, גוגל היה מנוע חיפוש כמעט אנונימי. התוצאה הייתה שכל תוצאת חיפוש של Yahoo ציינה "מופעל על ידי גוגל". בסופו של דבר הם הציגו את המתחרה הגדול ביותר שלהם לעולם.

עד אז דירוג האתרים בגוגל היה בסיסי, אבל סורק האינטרנט ואלגוריתם PageRank של גוגל התחילו את המהפכה. גוגל בחנה גם גורמים בדף וגם מחוץ לדף. בעיקר את הכמות והאיכות של קישורים חיצוניים המפנים לאתר אינטרנט. בעקבות זאת נוצר מרוץ לרכוש כמה שיותר קישורים כדי להשיג דירוג גבוה. באותה שנה גוגל הציגה לראשונה את גוגל AdWords שהוסיפו לעמודי התוצאות את הקידום הממומן.

אז איך הגענו לקידום אתרים במנועי החיפוש של היום?

מהמהפכה של גוגל כמנוע החיפוש המוביל אנחנו רואים כל הזמן השתכללות ופרסונליזציה. לאט לאט גוגל החלה להשתמש במידע על אופי הגלישה של משתמשים וכך לספק תוצאות פרסונליות יותר. גוגל שחררה כלים יעילים כמו Google Analytics, XML sitemap ו-Google Webmaster Tools.

בעקבות השדרוגים, דירוג גוגל החל לייחס משמעות גדולה ל:

  • סרטונים ותמונות
  • אמינות של האתר
  • מהירות האתר
  • איכות ומקוריות התוכן על פני כמות
  • פגיעה באתרים עם טקטיקות ספאם אגרסיביות

עליית סמארטפון

בשנת 2015, לראשונה בהיסטוריה, היו יותר חיפושי גוגל מהסמארטפון מאשר ממחשבים. בהתאם, גוגל עדכנו את האלגוריתם שלהם כך שייתן חשיבות רבה להתאמת האתרים למובייל. מאותו הרגע אתרים שלא מותאמים למובייל או איטיים מאוד במובייל איבדו את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש.

רוצים לעשות SEO איכותי? תעמדו בקצב של גוגל

גוגל מעדכנים את האלגוריתמים שלהם בכל יום. מידי פעם הם מבצעים עדכון גדול ומשמעותי. בעוד שמנועי החיפוש וקידום אתרים התפתחו והשתנו מאוד במהלך השנים, דבר אחד נשאר נכון: כל עוד יש מנועי חיפוש, קידום אתרים יישאר חיוני. ואנחנו רק בתחילת הדרך.

במשך יותר מ-15 שנים אנחנו ב-״סייטאיט״ עוזרים לעסקים למקסם את הרווחים והתועלת שלהם מהאינטרנט על ידי קידום אתרים איכותי במנועי החיפוש. 

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ