ביצוע פילוח שוק נכון בשיווק באינטרנט וזיהוי קהל היעד

פורסם 8 נובמבר, 2010
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
ביצוע פילוח שוק נכון בשיווק באינטרנט וזיהוי קהל היעד
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

בין אם מדובר באתר תדמית צנוע או באתר מסחר רחב היקף, ביצוע פילוח שוק אפקטיבי וזיהוי קהל היעד בשיווק באינטרנט הן פעולות חשובות שעשויות לחסוך לכם זמן רב וימנעו מכם השקעת משאבים וכספים מיותרים באפיקים לא נכונים. לפני שנגשים לעבודת בניית אתר מסוים יש לזהות בדיוק את קהל היעד אליו יפנה האתר,קהל היעד ישפיע על אלמנטים רבים באתר, החל מאופן פריסת המידע והניווט שבו דרך שילובי הצבעים בהם נשתמש ועוד. גם בפרסום באינטרנט, לעולם לא נתחיל קמפיין פרסומי ללא אפיון מוקדם של שוק המטרה, פילו שוק וזיהוי קהל היעד לקמפיין.

תחילה נסביר מהו פילוח שוק בשיווק באינטרנט:

בביצוע פילוח שוק, אנו מחלקים למעשה את השוק לקבוצות, בכל קבוצה יהיו הצרכנים בעלי העדפות וצרכים דומים, ננסה למצוא קבוצות צרכנים שבהן תהיה קיימת מקסימום הומוגניות בתוך כל קבוצה, ומקסימום הטרוגניות בין הקבוצות. לצורך הדגמה נפנה לעולם הסלולר, כל חברה סלולארית מפלחת את קהל לקוחותיה לפלחים הבאים: משפחה, חיילים, עסקים, צעירים, דתיים וכדומה. פילוח שוק מתבסס על ההנחה שצרכנים שונים נבדלים זה מזה מבחינת צרכים והעדפות. יש להסתכל על ביצוע פילוח השוק כצעד בלתי נפרד בתכנון האסטרטגי של אתר האינטרנט שלכם.אנו צריכים להחליט למעשה, לאיזה גולשים אנו מכוונים את האתר שלנו. על ידי ביצוע פילוח שוק בשיווק באינטרנט וזיהוי קהל היעד אפקטיבי, נוכל להגדיל את הרווחיות ולמזער הוצאות לא הכרחיות בכך שכל פנייה לקהל זה תהיה מדויקת ולכן גם תניב שיעורי תגובה גבוהים יותר.

דגשים לפילוח שוק אפקטיבי:

  • על כל פלח השוק להיות מדיד וניתן לזיהוי.
  • פלחי השוק צריכים להיות נגישים. למשל, מכירת מוצר גדול מימדים לשוק בחו"ל מחייבת הערכות לוגיסטית מתאימה.
  • כדאי שפלח השוק יהיה גדול מספיק, יציב וריווחי.

בסיסי הפילוח:

על מנת לבצע פילוח שוק אפקטיבי נעזר בבסיסי פילוח, אלו יעזרו לנו לצמצם את שוק המטרה לשוק שניתן לקבץ לקבוצות צרכנים הומוגניות מספיק לצורך זיהוי.
נחלק את משתני הפילוח לפי בסיסי הפילוח הבאים:

  • גיאוגרפי: מיקום גיאוגרפי, אופי האזור בתוך ארץ מסוימת, חום, קור ועוד.
  • דמוגרפי: פילוח לפי גיל, מין, הכנסה וכדומה.
  • פסיכוגרפי: תחומי עניין, אמונות, דעות, ערכים וכדומה.
  • סוג לקוח: פרטי, עסקי, תעשייתי וממשלתי.

 

שימו לב, ניתן לבחור פלחי שוק בעלי חפיפה בבסיסי הפילוח שלהם, אתם מכירים את התחום שלכם הכי טוב, תסמכו על האינסטינקט שלכם. לאחר פילוח השוק, עלינו להחליט אילו פלחי שוק הינם בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר עבורנו, כלומר איזה פלחי שוק נרצה להפוך לקהל היעד שלנו.
בין אם מדובר בשלב הקמת אתר וכתיבת התוכן או בשלב תכנון קמפיין פרסומי, הדבר הראשון שנעשה ברגע שבחרנו קהל יעד בשיווק באינטרנט הוא מחקר מילות מפתח. כל קמפיין פרסומי הוא מעיין דיאלוג שלנו עם הצרכנים, עלינו לדאוג שהקמפיין ידבר "בשפתו" של קהל היעד, במילות המפתח, אופן פריסת התוכן באתר, אופן הניווט באתר, שילובי הצבעים שבחרנו ועוד.

2SLICE
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט

על המחבר

דני הקים את סייט איט ב- 2008 ומשמש כמנכ"ל החברה מאז, הוא נלהב מאוד משיווק, טכנולוגיה, סטארטאפים, ולגרום להכל לעבוד יחד כדי להזיז את המחט בכיוון הנכון.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ