מילון מונחים – קידום אתרים

פורסם 13 יוני, 2010
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מילון מונחים – קידום אתרים
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

קידום אתרים אורגני, SEO, PPC ויחס המרה. אפשר בקלות להתבלבל, כל אלו רק חלק קטן מהמונחים שיש להכיר בתחום החשוב מאד שניקרא קידום אתרים. תחום זה, יאפשר לכם להגיע, בהשקעה מסויימת, בין אם בעבודה שלכם או בהעסקת מקדם אתרים, למקום אותו אתם מיעדים לאתרכם, אי שם במרומי תוצאות החיפוש.
קידום אתרים אורגני, תוצאות חיפוש אורגניות, מנועי חיפוש, מילות מפתח, SEO ,SEM יחס המרה, וותק דומיין, קישורים נכנסים, קישורים יוצאים, תשלום פר קליק (PPC), פרסום במנועי חיפוש, אינדקס אתרים, ROI.
מנועי חיפוש אלו הם אתרים שמאפשרים חיפוש מידע באינטרנט באמצעות שימוש במילות מפתח. מנועי החיפוש יערכו חישובים מסובכים, יעריכו וידרגו עבורנו (תוך פחות משניה) את תוצאות החיפוש והאתרים שנמצאו על ידם כקשורים ביותר למילות המפתח שבהן בחרנו להשתמש. מנועי החיפוש המוכרים ביותר הם: google, bing, Yahoo.

מילות מפתח

אלו הן מילים או צירופי מילים, אותן הגולשים מקישים במנועי החיפוש על מנת למצוא את המידע בו הם מעוניינים. כבעל אתר, עלינו להגדיר מהן מילות המפתח שיופיעו בתוכן שבאתרינו. תוכן האתר ואיכות התוכן הינה קריטית לקידום האתר, זאת מכיוון שאחת הדרכים העיקריות שמנועי החיפוש מיחסים התאמה ורלוונטיות של אתר אינטרנט למילות המפתח היא דרך התוכן שבאתר, והשימוש שנעשה במילות מפתח בתוכן זה. למד עוד!

תוצאות חיפוש אורגניות

אלו הן תוצאות החיפוש שמנוע החיפוש הגיע למסקנה שהן המתאימות ביותר למילות החיפוש בהן בחרנו להשתמש. נדגיש כי אלו תוצאות שלא ניתן להגיע אליהן ע"י תשלום אלא אך ורק על ידי עבודה קשה של קידום אתרים אורגני, תהליך זה של קידום אורגני הינו אמנם ארוך וקשה, אך לבטח, התהליך הבריא והמשתלם ביותר לכל אתר אינטרנט בטווח הבינוני והארוך.

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני הוא מכלל פעולות שעלינו לעשות על מנת לקדם את אתר האינטרנט שלנו למקומות הגבוהים ביותר במנועי החיפוש. מדובר בפעולות הבאות:

  • בחירת מילות המפתח הנכונות והמתאימות ביותר לאתרינו.
  • דחיסות מילות מפתח נכונה. על רגל אחת, כ5% מכלל המאמר.
  • השגת קישורים נכנסים ממקורות איכותיים וכאלה הקשורים לנושא האתר שלנו.
  • מבנה אתר ידידותי למנועי החיפוש. • וותק הדומיין והדפים באתר.
  • ישנם עוד פרמטרים רבים לקידום אורגני אך אלו הם החשובים ביותר.

SEO

אלו הם ראשי תיבות באנגלית עבור "Search engine optimization" אופטימיזציה למנועי חיפוש. מדובר באופטימיזציה של האתר והתאמתו לאופן שבו פועלים מנועי החיפוש, זאת נעשה על מנת להקל עליהם את מציאתו וניתוחו ובכך להביא בסופו של דבר לכך שאתרינו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. למד עוד!

SEM

אלו הם ראשי תיבות באנגלית עבור "Search engine marketing" פרסום במנועי חיפוש. מדובר במודעות שמוצגות לפי רלוונטיות המודעה למילת המפתח שבה השתמש הגולש בחיפוש במנועי החיפוש, המודעות במודל פרסום זה משולמות לפי PPC, זהו מודל הפרסום היעיל ביותר כיום לדעת מומחים רבים בתחום השיווק והפרסום המקוון.

יחס המרה (CONVERSION RATE)

יחס ההמרה הוא היחס בין מספר הגולשים המבקרים באתר, לבין מספר המבקרים שבוחרים לבצע את הפעולה אליה האתר מכוון. פעולה זו יכולה להיות קנייה של מוצר, הזמנת שירות, יצירת קשר, הרשמה לתפוצה של האתר וכדומה, תלוי באופי האתר ומטרותיו. לדוגמה, אם בחודש מסוים נכנסו לעמוד של מוצר X מאה גולשים ומתוכם עשרה גולשים קנו בפועל את המוצר, אז יחס ההמרה הוא 10%. נשאף להגדיל את יחס ההמרה כמה שיותר, שיפור יחס ההמרה מתבצע בשיפור משמעותי מבחינת הכנסות ומכירות. למד עוד!

וותק דומיין

מנועי החיפוש מיחסים חשיבות רבה לגיל הדומיין והדפים השונים באתר, אתר וותיק נתפס על ידם כאתר יציב ואמין יותר. לכן גם מומלץ לרכוש דומיינים לתקופות ארוכות ככל הניתן, (כרגע שנתיים) על מנת לאותת למנועי החיפוש על רצינות האתר. למד עוד!

קישורים נכנסים (INBOUND LINKS)

רשת האינטרנט בנויה מהפניות וקישורים בין עמודי אינטרנט שונים. כאשר באתר מסוים מקשר את הגולשים שבו לאתר או עמוד אינטרנט אחר, פעולה זו מתקבלת על ידי מנועי החיפוש כהבעת אמון של האתר המקשר באתר המקושר ובתוכן שאותו מציע אתר זה. זוהי הדרך של מנועי החיפוש להבין שאתר שמקבל הפניות מאתרים רבים באותו התחום הינו אתר חשוב ומוערך וככזה יקודם בתוצאות החיפוש בחיפושים רלוונטיים.

קישורים יוצאים (EXTERNAL LINKS)

אלו הם קישורים שיוצאים מאתר מסוים ומפנים את הגולש לאתר או עמוד אינטרנט אחר, חשוב שבקישור עצמו יופיעו מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתוכן בו עוסקים העמודים, המקשר והמקושר.

פרסום במנועי חיפוש

זהו מודל פרסום פשוט יחסית שבו מודעות פרסום רלוונטיות מופיעות לצד תוצאות החיפוש במנועי חיפוש לפי מילות מפתח. התשלום בעבור הפרסום נעשה לפי מספר הקליקים שהגולשים הקליקו על כל מודעה. זהו סוג פרסום ממוקד המאפשר למפרסם לבחור בעצמו את מילות המפתח שיביאו להופעת מודעות הפרסום ולהגדיר כמה הוא מוכן לשלם על כל קליק. זוהי שיטת פרסום מדויקת מאד שניתנת למדידה בקלות. אחד היתרונות העיקריים של פרסום מסוג PPC הוא שבניגוד לקידום אתרים אורגני, ניתן לגרום למודעות מסוג PPC להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש תוך מספר דקות לעומת פרסום אורגני שיכול לקחת מספר רב של חודשים ואף שנים של עבודה קשה.

תשלום פר קליק (PPC (PAY PER CLICK

מודל פרסום כללי באינטרנט שבו התשלום עבור הפרסום מתבצע לפי מספר קליקים על המודעה או הבאנר, ניתן להשתמש ב PPC בכל סוג אתר אינטרנט אך סוג זה נפוץ בעיקר באתרי תוכן ובמנועי חיפוש. למסע פרסום בשיטת ppc נקרא קמפיין פרסום.

ROI

החזר השקעה בעברית, הם ראשי תיבות באנגלית עבור return on investment, עולם האינטרנט אימץ מושג זה מעולם העסקים ומשתמש בו באופן מעט שונה מהמקובל. נעזר ב ROI על מנת לבחון השקעות בעולם האינטרנט ובעיקר בפרסום באינטרנט. לדוגמה: קמפיין PPC שעולה לנו 100 ש"ח ומביא לנו 50 לידים, מתוך ה- 50 לידים סגרנו 5 עסקאות ומכל לקוח אנו מרוויחים 100 ש"ח. בשורה התחתונה, השקענו 100 ש"ח וקיבלנו בחזרה 500 ש"ח, הרווח שלנו מההשקעה הינו 400 ש"ח, זהו ההחזר על ההשקעה.

אינדקס אתרים (INDEX)

זהו אתר המרכז בתוכו קישורים למספר גדול של אתרים אחרים, בד"כ בצורה של קטגוריות או לפי נושאים. בניגוד למנועי חיפוש שמוצאים ורושמים אתרי אינטרנט על ידי רובוטים ועכבישים ממוחשבים, הוספת אתרים חדשים לאינדקס אתרים, מתבצע על ידי בני אדם בלבד. בין אם מדובר באינדקסים שמופעלים על ידי עובדים שמזינים ידנית אתרים חדשים או אינדקסים שבהם ניתן להוסיף אתרים עצמאית על ידי המבקרים באתר האינדקס.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ