מה זה קידום אורגני?

פורסם 3 מרץ, 2024
קריאה 4 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
מה זה קידום אורגני?
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

הידעת?

  • 68% מכל שימוש באינטרנט מתחיל במנוע חיפוש.
  • 53.3% מכל הכניסות לאתרים מגיעות מחיפושים אורגניים.
  • שלושת התוצאות הראשונות בגוגל מקבלות 54.4% מכל הקליקים.
  • 86% מהגולשים מתעלמים ממודעות ממומנות ובוחרים להקליק על תוצאות אורגניות.
  • אחוז ההמרה של גולשים גדול פי 3 אצל אתרים שזמן הטעינה שלהם הוא שנייה לעומת אתרים שנטענים ב-5 שניות.

קידום אורגני הוא האסטרטגיה הטובה ביותר להגדלת כמות הגולשים האיכותיים באתר שלכם לאורך זמן. אופי קידום זה, שנקרא באנגלית SEO, דורש עבודה מוקפדת ומדויקת שכוללת מעקב רציף ושיפור מתמיד. כשכל אלה מתקיימים במקצועיות ומסירות, התנועה באתר שלכם תהיה גדולה מאי פעם.

ההגדרה של קידום אורגני

המשמעות של ראשי התיבות SEO היא Search Engine Optimization, בעברית – אופטימיזציה למנועי חיפוש. בפשטות, אנחנו מדברים על מגוון רחב של פעולות מסוגים שונים כמו כתיבת תוכן, עיצוב אתר, שיפור מהירות האתר, הגדרת טייטלים, תיאורים ועוד עוד. כל אלה נועדו לשפר את הנראות והמיקום של דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות. כפי שראיתם למעלה בנתונים העדכניים לשנת 2024, חיפושים אורגניים מובילים את אחוז הכניסות לאתרים והתוצאות הראשונות שלהם זוכות למירב הקליקים. כך ש-SEO הוא הבסיס לבניית קהל לקוחות איכותי.

מה זה תוצאות אורגניות?

כאשר אתם מחפשים ערך בגוגל, לדוגמא ״טיפול שורש בתל אביב״, 2-4 התוצאות הראשונות שתראו יהיו לרוב תוצאות ממומנות (המסומנות ב-ממומן). התוצאות מתחתיהן יהיו אורגניות. תוצאות אורגניות הן למעשה תוצאות שהתקבלו על בסיס הקשר בין הביטוי שהגולש חיפש לבין התוכן של העמוד והאיכות שלו. עמוד תוכן איכותי שביטוי המיקוד שלו הוא ״טיפול שורש מומלץ בתל אביב״, סביר שיהיה בין התוצאות הראשונות לעומת עמוד עם תוכן איכותי שביטוי המיקוד שלו הוא רק ״טיפול שורש״. ככל שהאתר מקדם מילות מפתח מתאימות לערך שהגולש חיפש והוא מותאם לאלגוריתמים של מנוע החיפוש, כך הסיכוי שלו להיות בתוצאות הראשונות גבוה יותר. כמובן שיש ביטויים תחרותיים יותר ופחות. בהתאם, ניסיון לטפס לתוצאות הראשונות של הביטוי ״טיפול שורש״ זו משימה קשה ביחס לביטוי ״טיפול שורש בתל אביב״.

מה המרכיבים העיקריים של קידום אורגני?

היום SEO הפך לתורה שלמה וכמו כל תורה יש בה מגוון רחב של דעות, שיטות וגישות. מי שיגיד לכם שהוא פענח את השיטה המנצחת ל-SEO מושלם בהכרח טועה או משקר. האמת היא שמנוע החיפוש משתמש באלגוריתם מורכב שלוקח בחשבון אלפי גורמים שונים כדי לקבוע את דירוג ה-SERP (מיקום האתר בתוצאות החיפוש – Search Engine Result Page). גם אם בתיאוריה הצלחתם לפענח אותו, גוגל מעדכנים אותו באופן קבוע. לכן הסוד האמיתי הוא לבצע את הקידום במקצועיות, התמדה ולמידה לאורך הדרך. עם זאת, יש כמה מדדי ליבה שבוודאות משפיעים על דירוג האתר בגוגל:

  • קישורים פנימיים וחיצוניים: האלגוריתמים של גוגל אוהבים קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. אך חשוב לדעת עם מי אתם משתפים פעולה – אתרי ספאם או אתרים שלא רלוונטיים לאתר שלכם עלולים לפגוע בקידום. בנוסף, קישורים פנימיים לעמודים רלוונטיים בתוך האתר שלכם עוזרים לגוגל לאתר אותם ולקבוע את החשיבות של עמודים מסוימים באתר.
  • מילות מפתח ותוכן איכותי: גוגל אוהב אתרים עשירים בתוכן, אך זו לא רק הכמות אלא גם האיכות. גוגל פוגע בדירוג של אתרים שיש בהם תוכן מועתק או משוכפל. התוכן צריך להיות מקורי, לקדם מילות מפתח רלוונטיות ולהיות מחולק בכותרות, סעיפים וכו׳. לפני כתיבת התוכן יש לבצע מחקר מילות מפתח שיסייע לנו להבין מה הביטויים הנפוצים והרלוונטיים לנו בשביל למשוך לקוחות פוטנציאליים.
  • מבנה העמוד: ישנם מרכיבים חשובים במבנה העמוד שמשפיעים על הנראות שלו ועל הדירוג שלו כמו Meta Description, כתובת ה-URL, כותרות העמוד, טקסט אלטרנטיבי למרכיבים ויזואליים ועוד ועוד.

ככלל חשוב להבין שקידום אורגני, בניגוד לקידום ממומן, הוא השקעה לטווח ארוך. בעוד שקידום ממומן יכול לעזור בבוסט של לידים, קידום אורגני ממצב אתכם כמקצועיים בתחומכם, עם אתר אמין שלבסוף עוזר לכם להגדיל משמעותית את כמות ואיכות קהל הלקוחות שלכם.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ