שיווק סטארטאפים למתחילים: איך מקדמים חברות סטארטאפ

פורסם 26 אפריל, 2023
קריאה 6 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
שיווק סטארטאפים למתחילים: איך מקדמים חברות סטארטאפ
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

במובנים רבים, סטארטאפים דומים לתינוקות – מצד אחד הפוטנציאל בשמיים, מצד שני יש אינספור דברים שחשוב לשים עליהם לב כדי להבטיח התפתחות מיטבית. באופן טבעי אנשי הסטארטאפ מקדישים את מרבית הזמן ותשומת הלב שלהם, המון זמן ותשומת לב, לפיתוח המוצרים שיספקו מענה מוצלח לצורך נרחב, ואולי אפילו ישנו את המציאות של כולנו. במצב כזה, קל לפספס את החשיבות של השיווק הדיגיטלי, וזו עלולה להיות טעות שהסטארטאפ ישלם עליה ביוקר. הנה מה שצריך לדעת על שיווק סטארטאפים, למתחילים וגם למתקדמים.

6 היתרונות הבולטים בקידום ושיווק אתרים של סטארטאפים באינטרנט

  1. כניסה לתודעה – סטארטאפים רבים בכלל לא מוכרים, לא ע"י הציבור הרחב ולא בקרב קהל היעד שלהם. שיווק דיגיטלי הוא הדרך היעילה ביותר לזכות בחשיפה מקסימלית במינימום תקציב, ועוד יותר חשוב, להגיע בעיקר לתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים.
  2. מיתוג – סטארטאפ עם נוכחות דיגיטלית מוצלחת – דרך בלוג עם תכנים מקצועיים מעניינים, דף פייסבוק פופולרי וכו' – ממתג את עצמו כמקור סמכות ומגדיל את הסיכוי שהמתעניינים בו יהפכו גם ללקוחות משלמים.
  3. כרטיס ביקור למשקיעים – עסק בלי אתר אינטרנט מרשים נתפש כלא רציני מספיק, ולכן עלול להתקשות לגייס משקיעים.
  4. בסיס למשיכת הלקוחות הראשונים – אחת ההתמודדויות המאתגרות ביותר לכל סטארטאפ היא מציאת הלקוחות הראשונים, אלה שבעקבותיהם יגיעו כל השאר. אסטרטגיית שיווק דיגיטלי חכמה מאפשרת למצוא את הלקוחות הראשונים ולבנות בסיס איתן להצלחה גם בהמשך הדרך.
  5. הבנה טובה יותר של מהות הסטארטאפ – תוך כדי תהליך הקידום, ועוד קודם לכן גיבוש האסטרטגיה הנכונה, נדרשות תשובות לשאלות רבות: מהו ה-DNA של העסק, מהן החוזקות שלו, במה הוא נבדל מהמתחרים האחרים בתחום, על איזה צורך הוא עונה, מיהם הלקוחות הרלוונטיים, מהם החששות שלהם ואיך מתגברים עליהם, ועוד ועוד. מציאת התשובות עוזרת לסטארטאפ להבין טוב יותר את המהות שלו ולפעול בהתאם.
  6. כלים אפקטיביים למדידת האימפקט של כל פעולה ופעולה – ערוצי השיווק הדיגיטלי השונים מאפשרים מדידה מדויקת מאוד של התמורה להשקעה, וכך אפשר להשביח את האסטרטגיה תוך כדי מימוש ולהבטיח מקסימום תועלת ביחס לעלות.

איך לנצל באופן מיטבי את תקציב השיווק של סטארטאפים מתחילים?

לכל סטארטאפ מתאימה אסטרטגיית שיווק שונה, אבל יש גם מספר עקרונות שמשותפים לכל חברות ההזנק או לפחות לרובן.

ראשית, אתר. ההמלצה העיקרית לגבי בניית אתרים לסטארטאפים היא להיות ענייניים, כלומר להציע פשוט תכנים מקצועיים עם ערך אמיתי לגולשים. לדוגמה, אתר של סטארטאפ בתחום הפודטק יכול לפרט את התועלות האקולוגיות של המוצרים החדשניים שהוא מציע בתחום המזון, להתעמק במשבר האקלים, להעלות תכנים הקשורים לביטחון תזונתי וכו'.

שנית, ניוזלטרים. גם אם תיבות הדוא"ל של כולנו מפוצצות, רשימת תפוצה שמתעבה בהדרגה ומיילים עם עדכונים מעניינים וחדשות חשובות יסייעו מאוד לקידום.

המרכיב השלישי הוא נוכחות חכמה ברשתות חברתיות. אם לסטארטאפ יש את המשאבים לשמור על אינטראקציות עם העוקבים – כולל תגובות לתגובות והעלאת פוסטים עם ערך מוסף בתדירות גבוהה – גם התועלת  תהיה גבוהה. אם לא, עדיף לוותר או להפקיד את המשימה בידי חברה שזו המומחיות שלה.

מרכיב רביעי הוא קידום ממומן. האופציה הזו מומלצת בעיקר בתחילת הדרך, לפני שהפירות של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי מבשילים. בהשקעה נמוכה יחסית אפשר להגיע לגולשים רבים ובעיקר לקהל היעד הממוקד, וכך להתניע את התהליך שמספק לסטארטאפ את כל היתרונות שפורטו בעמוד זה.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ