קידום אתרים מקצועי

פורסם 10 ספטמבר, 2019
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
קידום אתרים מקצועי
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

למי כדאי להשקיע בקידום אתרים מקצועי?

לכל מי שרוצה שלאתר שלו יגיעו גולשים רבים.

ולא “רק” רבים – אלא גם כאלה שכבר מייחסים לעסק רמת אמון וסמכותיות גבוהה. נכון, רוב הגולשים שמעו על קידום אתרים אורגני ואפילו מבינים שהמיקום של כל אתר בתוצאות חיפושים רלוונטיים מושפע לא רק מהאיכות שלו אלא גם ממידת ההשקעה של בעליו, אבל גם כך הם סומכים על גוגל ושאר מנועי החיפוש (ובצדק: המהות של קידום אתרים מקצועי היא גם להשביח אותם, כך שמדובר במצב של Win-Win).

ולא “רק” שלאתר מגיעים בני אדם רבים עם נכונות גבוהה יחסית לבצע את הפעולות הרצויות מבחינת בעל העסק – השארת פרטים/ יצירת קשר/ רכישת מוצרים וכו’ – אלא שבסופו של דבר העלות של ליד אורגני (כלומר המחיר שמשלם בעל העסק כדי למשוך גולש באמצעות הופעה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש) נמוכה משמעותית בהשוואה לשאר ערוצי השיווק הדיגיטליים (קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד).

ויש עוד סיבה שבגללה כדאי לבצע SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization): התוצאות נשמרות לטווח ארוך, ובפרט אם התהליך בוצע על-ידי מקצוענים אמיתיים.

בקיצור, אפשר וכדאי לפעול בכמה אפיקים כשמבצעים שיווק דיגיטלי אבל הבסיס הנכון והמתבקש הוא SEO.

 

מה כולל הקידום באתר עצמו

החלק הראשון של קידום אתרים מקצועי הוא כאמור פעולות באתר עצמו. ניתן לחלק אותן לשתי תת-קטגוריות – פעולות שקשורות לתוכן וכאלה שקשורות לחלק הטכני.

בחלק הטכני מוקדשת בין השאר תשומת לב ל-URL-ים של כל עמוד, לתגי המטא של הדפים באתר, לתגי ALT לכל התמונות, לשיפור מהירות הטעינה של האתר (פקטור משמעותי מאוד גם מבחינת גוגל וגם לגולשים), למפת ה-XML ועוד מרכיב חשוב הוא נבירה בקוד של האתר כדי לנכש טעויות (לינקים שבורים, עמודי 404 ועוד).

בחלק של התוכן, שהוא כבר יותר מעניין, אנחנו מוצאים את הדרכים הטובות ביותר לספק לכל גולש חוויית משתמש מיטבית. בהתאם נוודא שההיררכיה של האתר נכונה, שהניווט בו אינטואיטיבי וקל, שבכל עמוד יש כותרות רלוונטיות ותת כותרות חכמות ושבאופן כללי מוצג בפני כל המבקרים תוכן עם ערך מוסף.

כמו כן, על בסיס מחקר שוק (זיהוי היתרונות של העסק ופילוח קהל היעד) ומחקר מילות מפתח (ביטויים שקהל היעד של העסק נוטה לחפש) נציע תכנים חדשים וניצור אותם. בהקשר זה חשוב לדעת שגוגל מאוד אוהבת אתרים שמתעדכנים כל הזמן, ובהתאם נגבש תוכנית תוכן שתבטיח העשרה מתמדת.

איך בונים פרופיל קישורים אפקטיבי באמת?

אחת לזמן מה צץ מישהו ומודיע שאין יותר טעם להשקיע בקישורים לאתר. המשפט הזה כמעט מדויק, אבל כדאי לחדד אותו: אין טעם להשקיע בקישורים לא איכותיים לאתר. לעומת זאת לינקים מאתרים שגוגל מייחס להם סמכות יכולים לחולל פלאים במיקומים של האתר המקודם ובהתאם הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים מקצועי.

דגשים חשובים נוספים כשיוצרים קישורים לאתר הם לגוון את העוגנים (כלומר הטקסטים שעל גביהם מופיעה ההפניה בכל אתר ששתלנו בו לינק), להקפיד על רלוונטיות (כלומר לפרסם תכנים רק באתרים שתחום הפעילות שלהם משיק לזה של האתר המקודם) ולא להציף בבת אחת את הרשת עם קישורים אלא להעלות אותם בקצב טבעי ובהדרגה.

מה עוד הופך קידום אתרים למקצועי במיוחד?

קידום אתרים מקצועי כולל עוד מספר אלמנטים חיוניים:

* תשומת לב לדברים קטנים – שמייצרים הבדל גדול אצל הגולשים (למשל אחרי שהם משאירים פרטים ליצירת קשר העברה אוטומטית שלהם לעמוד שמצהיר כי הפרטים התקבלו בהצלחה ושבעלי העסק ישמחו לחזור אליהם בהקדם האפשרי).

* שקיפות – כשעושים את הדברים הנכונים אפשר להציג אותם לכל לקוח בפשטות ובבהירות, בלי לסבך אותו במונחים מקצועיים שיש אפילו מקדמי אתרים שלא מכירים…

* מעקב אחרי העדכונים של גוגל – מנוע החיפוש שכבש את השוק משתנה כל הזמן כדי להבטיח תוצאות יותר ויותר נכונות עבור הגולשים, וחשוב מאוד להיות עם היד על הדופק.

* בקרה מתמדת של הביצועים – כשבוחנים כל הזמן את ההשפעה של כל פעולה ופעולה אפשר להשביח את התהליך תוך כדי עבודה, והתוצאות בהתאם.

* סנכרון עם שיווק באפיקים דיגיטליים אחרים – כדי ליצור סינרגיה משתלמת במיוחד.

* ניסיון – על-מנת להימנע מטעויות של מתחילים.

ל–Site It כבר יש ברזומה מאות אתרים שקודמו בתהליך יעיל, שקוף ובעיקר כזה שהוביל לתוצאות מרשימות, אפילו יותר מהמצופה (ורף הציפיות ההתחלתי שלנו גבוה!). מוזמנים ליצור קשר ולראות גם את האתר שלכם נוסק כלפי מעלה בתוצאות החיפושים החשובים לכם.

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ