הוכחה חברתית: כלי עוצמתי לקידום העסק

פורסם 11 ינואר, 2023
קריאה 7 דקות
שיתוף
whatsapp sharing button
facebook sharing button
linkedin sharing button
email sharing button
הוכחה חברתית: כלי עוצמתי לקידום העסק
דני שקד, מומחה לשיווק באינטרנט
מאת דני שקד

הוכחה חברתית נקראת גם סושיאל פרוף, או באנגלית Social Proof. משמעות המונח בשיווק דיגיטלי טמונה בשם שלו. זהו כלי שיווקי רב עוצמה המסייע לבעלי עסקים ואנשי מקצוע לקדם את השירותים או המוצרים שלהם בעסק באופן יעיל ומהיר יותר. ברגע שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם רואים שאנשים אחרים מרוצים ממה שיש לכם להציע, הסבירות שיפנו אליכם גדלה באופן משמעותי. הוכחה החברתית היא דרך חזקה להשפיע על התנהגותם של אנשים. רבים מהמשווקים ואנשי המכירות הבינו כבר מזמן את הכוח שלה ומשתמשים בה באופן קבוע. מה אתכם?

במאמר זה נדבר על הוכחה חברתית. מדוע היא כה חשובה? כיצד היא באה לידי ביטוי ואילו סוגים שונים שלה קיימים? כל מה שרציתם לדעת כבר מחכה לכם כאן.

 

מדוע הוכחה חברתית היא כלי שיווקי כה עוצמתי?

בני האדם נוטים לחשוב על עצמם בתור אינדיבידואלים עם כושר שיפוט עצמאי לחלוטין. למעשה, ההנחה הזו שרובנו עושים על בסיס קבוע לא יכולה להיות רחוקה יותר מהאמת. אנו מבלים את רוב זמננו בסביבה רוויה בגירויים מסוגים שונים. גירויים אלו מאלצים את המוח לקבל החלטות מהירות ולפעול בזריזות. בעיקר בשל אותם גירויים אליהם אנחנו נחשפים מבלי שבהכרח נרצה בכך, כושר השיפוט וקבלת ההחלטות שלנו מקבל השפעה משמעותית מהסביבה החיצונית. המוח מנסה לחסוך מאמץ ועבודה מיותרת. כיצד זה מתבטא בפועל? ניתן דוגמה. כאשר אנו מעוניינים לרכוש מוצר מסוים למשל שעוד לא ניסינו, מהי הדרך הטובה ביותר בה נוכל לדעת אם אותו מוצר יעיל עבורנו? נעשה את מה שרוב האנשים עושים – ניכנס לשרשור התגובות או הביקורות על אותו מוצר, נעיין בו וכך נוכל לקבל את ההחלטה שלנו מבלי שנצטרך לעבוד קשה מדי.

זוהי אחת הסיבות המרכזיות לכך שהוכחה חברתית היא כלי שיווקי כל כך חשוב ועוצמתי. אם אתם נכנסים לדף מכירה של מוצר כלשהו ולא מצליחים למצוא עליו שום ביקורות או דירוגים, ההנחה הראשונית תהיה שאותו מוצר לא טוב, לא איכותי או לא עושה את העבודה. למה? ובכן, משום שאף אחד לא מספר לנו על החוויה שלו עם המוצר וכך לא באמת נוכל לדעת האם כדאי לנו לרכוש אותו. ברוב המוחלט של המקרים, כאשר אנשים יתקלו במוצרים או שירותים שלא משלבים הוכחה חברתית מסוג כלשהו כמו תגובות או ביקורות, הסבירות היא שיעברו למוצר הבא ברשימה – זה שדווקא כן יש לו הוכחה חברתית שמעידה על כך שהוא איכותי וכדאי.

 

איך הוכחה חברתית תעזור לכם לקדם את העסק?

עכשיו, בהמשך לדוגמה שהצגנו, בואו ונהפוך את המטבע ונשים אתכם במקום הקונה. כאשר יש לכם עסק שמוכר מוצרים או שירותים לקהל לקוחות מסוים, תרצו לדעת מהי חוות הדעת של הלקוחות על המוצר או השירות שלכם. כך אתם יכולים לשפר ולשדרג את מה שאתם מציעים ללקוחות שלכם בהדרגה, עד לכדי כך שתוכלו להעניק ללקוחותיכם את חוויית השירות הטובה ביותר. לקוחות שמקבלים חוויית שירות איכותית ומוצר או שירות שעונה על כל הציפיות והצרכים שלהם, יהיו מרוצים ואף ישמחו להשאיר לכם ביקורת או דירוג. במידה והמצב הפוך והלקוח קיבל חוויה לא טובה מכם, הוא ימהר לשתף זאת יותר מאשר את החוויה הטובה. לכן, בתור בעלי עסקים או אנשי מקצוע, חשוב ואף קריטי לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר לכם הוכחה חברתית כלשהי באתר או בדפי המדיה החברתית שלכם בייחוד כאשר נהנו ממה שקיבלו מכם.

כאשר יש לכם הוכחה חברתית להראות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, תוכלו להיות בטוחים שהסיכוי שירכשו מכם גדל פי כמה. ברגע שהגולשים שלכם רואים אנשים אחרים מרוצים ממה שאתם מציעים, הם ירגישו תחושת ביטחון לבצע גם הם את הרכישה. זוהי דרך נהדרת ליצור מקרב עם קהל היעד שלכם ולהראות לו שאתם אנושיים, מקצועיים ואמינים.

 

סוגים שונים ופופולריים של הוכחה חברתית

הוכחה חברתית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים. ריכזנו עבורכם את הפופולריות ביותר שקיימות היום, כך שגם אתם תוכלו לשלב הוכחה חברתית עוצמתית באתר ובדפי המדיה שלכם. המטרה העיקרית שלה היא להעניק ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בעסק תחושה שיש להם על מי לסמוך. היא מסייעת בקבלת החלטות ומקצרת את זמן ההתלבטות.

יישום נכון ומדויק של כל אחד מהסוגים השונים בפעילות העסקית שלכם בזירה הדיגיטלית יכול לשפר משמעותית את יחס ההמרה שלכם ובזכות כך גם את המכירות והרווחים שלכם בעסק.

 

הוכחה חברתית של ההמונים

או בשמה היותר פופולרי, "חוכמת ההמונים". סוג זה של הוכחה חברתית פונה לאחד הרגשות הבסיסיים ביותר של בני האדם – הצורך להשתייך לקבוצה מסוימת ולהרגיש חלק ממנה. חברות רבות משתמשות בסלוגנים הקליטים של הוכחה מסוג זה במטרה למשוך כמה שיותר לקוחות רלוונטיים. דוגמאות להוכחה חברתית של ההמונים הן כותרות כמו "אלפי ישראלים כבר מצאו פתרון"; "המוצר ששינה את חייהם של מאות אנשים"; או "70% מהאנשים כבר גילו את הסוד". כותרות אלו מבוססות על קבוצות גדולות של המונים, עליהן יהיה לגולש קל יותר להסתמך ובכך גם לקבל החלטה.

 

דירוגים, ניקוד וכוכבים

האתרים הגדולים בעולם כבר מזמן הבינו שדירוג הגולשים הוא מדד קריטי ביותר להצלחה של העסק. היום קיימות אפילו אפליקציות המיועדות ספציפית לבירור דירוג הגולשים אודות בתי עסק או חברות, כדוגמת Trip Advisor לדירוג מלונות, טיסות, הפלגות ועוד. הדירוג והניקוד שהגולשים משאירים לאחר שהזמינו חופשה או שירות כלשהו דרך האפליקציה מספק הוכחה חברתית חזקה, אשר משפיעה באופן ישיר על החלטותיהם של הלקוחות החדשים הנתקלים באותו בית עסק.

 

טסטימוניאלס והמלצות

אחת הדרכים הפופולריות ביותר ליצור הוכחה חברתית היא על ידי המצלות ועדויות של אנשים שכבר קיבלו את החוויה שהמוצר או השירות שלנו מספק. כאשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נתקלים בדף העסקי או האתר שלכם, עדויות והמלצות של לקוחות קיימים בעלות השפעה עוצמתית על תליך קבלת ההחלטות שלהם. הטסטימוניאלס מחזקים את האמון של הלקוחות החדשים שלכם, הן בכם כעסק או מותג והן במוצר או השירות שאתם מציעים.

 

עדויות מומחים ובעלי מקצוע בתחום

ברגע שאתם משלבים עדויות של מומחים ובעלי מקצוע בתחום בו אתם עוסקים, כך האמון של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בעסק או המותג שלכם יגדל בהתאם. כאשר מישהו בעל אוטוריטה בתחום מסוים, חברה גדולה או אדם מפורסם משתמשים בשירותים או המוצרים שלכם ומעידים על החוויה החיובית שלהם בפני כולם, הדבר כנראה מעיד על כך שאתם אמינים ושהמוצר או השירות שלכם איכותי. ברגע שהלקוח הפוטנציאלי שלכם נתקל בהוכחה חברתית של עדויות מומחים, הוא יחשוב לעצמו באופן אוטומטי "אם זה מתאים עבורם אין סיבה שזה לא יתאים גם עבורי."

 

לסיכום, בסופו של דבר, בין אם נרצה זאת או לא, הליך קבלת ההחלטות שלנו לא נתון בידינו בלבד. הוא מבוסס על הוכחה חברתית, אשר מסייעת לנו להחליט האם מוצר או שירות כלשהו מתאימים עבורנו. עסקים, חברות, מותגים ואנשי מקצוע מכל תחום אשר מעוניינים לקדם את העסק ולזכות בעלייה במכירות ואחוזי ההמרה – חייבים לשלב הוכחה חברתית בדפי העסק.

 

אולי יעניין אותך גם:

Scroll to top caret
×

שיחת ווטסאפ